2025-02-24, 19:42
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Ta semester uppsägningstiden. Du kan bli nekad, men då skiter du bara att gå dit ändå, eller var "sjuk" dom kommer kanske kräva läkarintyg, men inte säkert dom orkar bry sig.

Sen trollar du en referens och börjar på Max dagen efter.

gå från en skithåla till en annan skithåla? jo nej tack
Citera
2025-02-24, 20:54
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Det här är ytterligare ett argument varför man aldrig ska äta på en snabbmatsrestaurang som har så extremt dåliga löner och arbetsförhållanden som tex Mc Donalds, Max, Burger King etc har.
Inte nog med det, man får ju ändå betala extremt mycket för en meny numera jämfört med Sibylla eller vilken dagens som helst där man får riktig "icke-skitmat".
Och då snuddar vi inte ens vid hur extremt jävla onyttig maten är.
Ja detta är också delvis varför jag slutar på detta vis. Att jobba ett 8 timmars skift och allt det slit och slä och extrem stress högt tempo det innebär för en ynka tusenlapp är absolut inte värt det.

Jag har inte lust och de kan dra åt helvete. Pisslönen gör att man tappar all motivation att släpa sig dit.
Citera
2025-02-24, 20:56
Medlem
Men gör som på film bara. Säg upp dig på stående fot, det är ju coolast
Citera
2025-02-24, 21:00
Medlem
Gå till restaurangen som gäst och låtsas som du inte känner igen någon i personalen. De kommer ifrågasätta sitt egna psyke när du behandlar de som främlingar
Citera
2025-02-24, 21:12
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2025-02-24, 21:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Sedan en vecka tillbaka så har jag börjat strunta i att gå till jobbet och stanna hemma istället. Jag avskyr mitt jobb med en passion. Jag har bara fått nog och orkar inte mer. Det enda jag tänker säga är att det är ett jävla skitjobb verkligen.

Jag skiter i att svara på chefers telefonsamtal, sätter ibland telefonen på flygläge så jag slipper höra och känna telefonen vibrera när de ringer en. Jag svarar inte på SMS eller mail och gör mig själv icke kontaktbar. Jag har fått nog av dessa halv narcissistiska översittar chefer och orkar inte med dom jävla rövslickande idioterna.

Jag vet att en möjlig konsekvens är att jag kan bli skadeståndsskyldig men seriöst, när sker det någonsin såvida man inte har ansvar på sin arbetsplats och en viktig roll på jobbet?

Och detta tänker jag fortsätta att göra då jag anser att om jag vill sluta på ett jobb direkt så ska jag kunna göra detta. Jag vägrar att jobba under någon jävla uppsägningstids trams. Ni är inte skyldiga er arbetsgivare ett enda skit och din arbetsgivare i ett kapitalistiskt samhälle skiter fullständigt i dig. Gå inte på deras lögner om att de värnar om dig och det och det. Det är bara lögner.

Läst och hört att chefen har rätt att vägra betala ut lön men samtidigt så måste de väl göra det för det arbete man faktiskt utfört?

Jag är fortfarande med i facket för övrigt om det spelar någon roll
Du kommer att bli uppsagd på grund av sakliga skäl som hänför sig till dig personligen enligt 7 § LAS. Arbetsgivaren kan väcka talan mot dig och yrka skadestånd för att du inte fullföljer uppsägningstiden, men sannolikt kommer arbetsgivaren inte bry sig och nöja sig med att du blir uppsagd.
Citera
Idag, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Ja detta är också delvis varför jag slutar på detta vis. Att jobba ett 8 timmars skift och allt det slit och slä och extrem stress högt tempo det innebär för en ynka tusenlapp är absolut inte värt det.

Jag har inte lust och de kan dra åt helvete. Pisslönen gör att man tappar all motivation att släpa sig dit.

Fast du skulle kunna göra andra val än att bara, i princip, "ragequitta", även om jag kan förstå att du är frustrerad.
Vad jag menade är att det på snabbmatsrestaurangerna blir större risk som kund att drabbas av anställda som just helt plöstligt får "tuppjuck" och skiter att tvätta händer, spotta i maten eller gör annat för att förstöra för den arbetsgivare man hatar.

Se bara på senaste granskningen av MAX.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...ngen-om-kedjan
Vidrig hygien. Vidrig ledning som skyller ifrån sig.
Att folk överhuvudtaget väljer att gå på marknadsföringen för snabbhamburgerhaken är för mig obegripligt då dom ju också är svindyra om man ser till kvalitet och matmängd jämfört med andra alternativ. Och, självklart, dom mest onyttiga kombinationer av mat man kan äta.
Alla borde bojkotta såna här skitsnabbburgerkedjor av en mängd olika skäl. Finns fan i mig inget bra med dom alls!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in