Citat:
Ursprungligen postat av
jonteboj
Ja detta är också delvis varför jag slutar på detta vis. Att jobba ett 8 timmars skift och allt det slit och slä och extrem stress högt tempo det innebär för en ynka tusenlapp är absolut inte värt det.
Jag har inte lust och de kan dra åt helvete. Pisslönen gör att man tappar all motivation att släpa sig dit.
Fast du skulle kunna göra andra val än att bara, i princip, "ragequitta", även om jag kan förstå att du är frustrerad.
Vad jag menade är att det på snabbmatsrestaurangerna blir större risk som kund att drabbas av anställda som just helt plöstligt får "tuppjuck" och skiter att tvätta händer, spotta i maten eller gör annat för att förstöra för den arbetsgivare man hatar.
Se bara på senaste granskningen av MAX.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...ngen-om-kedjan
Vidrig hygien. Vidrig ledning som skyller ifrån sig.
Att folk överhuvudtaget väljer att gå på marknadsföringen för snabbhamburgerhaken är för mig obegripligt då dom ju också är svindyra om man ser till kvalitet och matmängd jämfört med andra alternativ. Och, självklart, dom mest onyttiga kombinationer av mat man kan äta.
Alla borde bojkotta såna här skitsnabbburgerkedjor av en mängd olika skäl. Finns fan i mig inget bra med dom alls!