Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-21, 14:52
  #157
Medlem
AlfredosOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hur ser det ut nu i staden? Tänker främst på kompetensregnet 2015.
Ingen större skillnad. Fortfarande samma stad, på gott och ont. Man får tänka på att Karlskrona är en långsam stad där befolkningsutvecklingen har i princip stagnerat sedan 70-talet. Spontant känns det som att kompetensregnet har letat sig vidare i landet. Drygt 10% av befolkningen är utrikesfödda. Trossö är fortfarande en pittoresk och homogen stadsdel. Lär nog vara så ett bra tag till. Om man gillar tanken att leva i en traditionell svensk småstad så är Karlskrona ett bra val.
Citera
2024-01-22, 00:33
  #158
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Enda fördelen jag kommer på med Karlskrona är närheten till Köpenhamn. Nära och relativt bra kommunikation.
??? Du tänker nog på fel stad nu.
Citera
2024-04-15, 23:58
  #159
Medlem
Adelaides avatar
Fin stad, det kan jag hålla med om. Men bo där? Nej tack. För mycket småstad för mig. Gillar man att festa så är det helt fel stad. Är man kille och är på jakt efter damer så får man det nog tufft också, då staden har ett överskott på män. Det finns inte heller några storstäder i närheten.

Jag skulle säga att staden är mer lämplig att flytta till som äldre, då man redan "gjort sitt" så att säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback