2009-08-20, 15:50
Medlem
Han har så vitt jag vet icke levt utanför sin vård i öjebyn sedan detta hända...
Hennes beskrivning av jaktstugan stämde mycket väl...det tragiska var att den första flickan övergrepps nästan ett år innan detta skedde...och familjen blev misstänkt..läs pappan...sedan satt gärningsmannen utanför skolor och blev observerad där..man fann även en liten gömma med barnunderkläder i hans källare..osv..
Citera
2009-08-20, 15:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Han har så vitt jag vet icke levt utanför sin vård i öjebyn sedan detta hända...
Hennes beskrivning av jaktstugan stämde mycket väl...det tragiska var att den första flickan övergrepps nästan ett år innan detta skedde...och familjen blev misstänkt..läs pappan...sedan satt gärningsmannen utanför skolor och blev observerad där..man fann även en liten gömma med barnunderkläder i hans källare..osv..

Tack för ytterligare intressant info darkmore.

Verkligen tragiskt att pappan till den första flickan blev misstänkt. Om inte kanske polisen hade fokuserat spaningarna åt annat håll?

En farlig man denne GM och en sådan skall inte vara ute i samhället.
Citera
2009-08-21, 12:55
Medlem
Som sagt han kommer nog inte bevista friheten på bra länge...det tragiska eelr kanske tur är ju att när han greps så var relativt nybliven pappa...

att spaningen bedrevs relativt korrekt tror jag på...därav var det i folkmun som pappan blev misstänkt...

däremot greps GM väldigt fport efter andra brottet...ett avgörande var att den andra flickan sa att det fanns en barnstol i bilen hon blivit forslad till stugan med...
Citera
2009-08-21, 13:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Som sagt han kommer nog inte bevista friheten på bra länge...det tragiska eelr kanske tur är ju att när han greps så var relativt nybliven pappa...

att spaningen bedrevs relativt korrekt tror jag på...därav var det i folkmun som pappan blev misstänkt...

däremot greps GM väldigt fport efter andra brottet...ett avgörande var att den andra flickan sa att det fanns en barnstol i bilen hon blivit forslad till stugan med...

Det låter mycket bra att han får sitta där han sitter. Hoppas att han aldrig mera kommer ut i friheten.

Det är klart att det var tragiskt för pedofilens barn på ett sätt, men det var allt tur att han blev gripen så snabbt. Vem vet vad som hade kunnat hända med hans barn?

Får tacka dig för uppgiften ang. barnstolen. Den kände jag inte till.
Citera
2009-08-21, 15:41
Medlem
Han fanns även om jag inte missminner mig som anmäld för att ha suttit vid skolor och kikat osv...i övrigt så var han lite underlig hade väldigt gärna flickvänner som var mycket yngre än honom...

Och de få gånger jag festade med honom så var han alltid tillbakadragen osv.

Dock närhan blev gripen var det som...jo det är nog så på en gång..men fick fingret på vad som misstämde..
Citera
2009-08-21, 16:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Han fanns även om jag inte missminner mig som anmäld för att ha suttit vid skolor och kikat osv...i övrigt så var han lite underlig hade väldigt gärna flickvänner som var mycket yngre än honom...

Och de få gånger jag festade med honom så var han alltid tillbakadragen osv.

Dock närhan blev gripen var det som...jo det är nog så på en gång..men fick fingret på vad som misstämde..

Med andra ord så var han en riktig pedofil till 100%. Kommer aldrig att komma över detta s.k. "intresse".

Stackars hans fru och barn. Antar att de flyttade Boden efteråt? Om det nu var i Boden han och hans familj bodde?
Citera
2009-08-22, 13:46
Medlem
Han är utom räddning..annars hade han inte varit kvar inom vården....

Och nej ingen dömde "frun" osäker om de var gifta och dennes unga barn....

så jag tror de bodde kvar och fick rejält med stöd....Ingen kunde döma dom för något som en sjuk individ gjort....Var som självklart att inte jaga dom....
Citera
2009-08-22, 14:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Han är utom räddning..annars hade han inte varit kvar inom vården....

Och nej ingen dömde "frun" osäker om de var gifta och dennes unga barn....

så jag tror de bodde kvar och fick rejält med stöd....Ingen kunde döma dom för något som en sjuk individ gjort....Var som självklart att inte jaga dom....

Det var bra att få höra att ingen "dömde" frun/sambon och deras barn för detta. Skönt att de fick ordentligt med stöd.

De kunde ju inte rå för att maken/fadern var en svårt psykiskt sjuk människa.
Citera
2009-08-26, 21:06
Avstängd
Nackskott är det enda rätt. Fjantsverige.
Citera
2009-08-26, 22:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Nackskott är det enda rätt. Fjantsverige.

Ja Sverige är ett fjantland. Man får bara hoppas, att denne verkligt farlige man får "vård" livet ut.
Citera
2011-01-04, 00:58
Medlem
Torgny Ruthström heter han ! Kallades för Togga i Boden, körde sopbil !
Citera
2014-06-21, 11:39
Medlem
ms_crowleys avatar
Togga var en enormt barnslig och udda typ. Han hängde i princip alltid med väsentligt yngre människor än han själv.
I synnerhet när det gällde tjejer han hade intresse i. Mamman till en tjej flera år tidigare sade insiktsfullt att han var pervers.
Men han uppfattades som ett harmlöst fån fram tills ryktena om att han satt och spanade på småtjejer utanför den kommunala ridskolan på kvällarna.
Inga åtgärder dock och tydligen med tanke på hur det utvecklade sig.

Något år innan körde han över en lokal frisör i centrala Boden med sopbilen.
Jag minns inte om frisören rent av dog. ..det var i vart fall en mycket allvarlig händelse.

Det hände liksom skit kring detta svin hela tiden men han sågs bara som en pajas.

Liten. Tanig. Blond & blåögd.

Fy fan att det skulle gå så långt och så snett.

Han ska inte gå lös. Om han gör det eller ej idag vet jag inte. Han har aldrig varit riktigt 100%

Jo...jag kände honom under en period då han var ihop med en (i förhållande till honom) rätt mycket yngre tjej.

En riktig tönt trodde alla men det visade sig att han var ett jävla monster.

Mår lite illa av minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in