Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-30, 12:46
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=4723049

Håller ni med Olle Lindström? Kan nekat uppehållstillstånd vara en form av diskriminering?
Senast redigerad av Knullkungen 2009-06-30 kl. 12:49.
Citera
2009-06-30, 12:54
Moderator
skunkensunes avatar
Nej. Åtminstone inte om man kan svenska. Olle borde förklara på vilket sätt det är diskriminerande att utvisa Hossain. Han borde även ha använt sig av ordet felaktigt.
Citera
2009-06-30, 13:12
Medlem
Snövits avatar
Citat:
- Migrationsverket följer reglerna, men det måste finnas en möjlighet att man kan ta individuell hänsyn. Som jag ser det borde det vara solklart att han ska få uppehålltillstånd.

Så ska migrationsverket inte följa reglerna och särbehandla denna individ? Nej självklart inte. Migrationsverket har regler att följa och om han hade skäl till uppehåll så hade han fått det. Vi har ett mycket generöst system i Sverige gällande detta och om han inte får uppehållstillstånd så ska han inte ha det. Det är beklagligt att han inte har utvisats för flera år sedan.
Citera
2009-06-30, 13:16
Medlem
olasvenssons avatar
Ha, ha!

Att bli nekad upphållstillstånd kan inte vara diskriminering. Soki Wallade Hossain har varit olagligt i Sverige i åtta år därför borde han utvisas ögonaböj.

Olle Lindström är en idiot!
Citera
2009-06-30, 13:26
Moderator
Falukropps avatar
Om något vore det väl diskriminerande att göra ett undantagsfall av honom och ge honom uppehållstillstånd? Vill man nu inte riskera att diskriminera någon så bör man väl följa rådande praxis.

Visst, man kan väl ifrågasätta den etiska aspekten i inte bevilja någon som påstår sig ha utsatts för tortyr uppehållstillstånd, men att kalla det diskriminering? Njaee.
Citera
2009-06-30, 15:24
Medlem
Det är såklart diskriminering att överhuvudtaget göra skillnad på svenska medborgare och icke-medborgare. Man gör skillnad, man diskriminerar och skiljer ut vissa människor från andra grupper av människor. Att ha en egen nation och att ha gränser är diskriminerande, inget snack om saken. Diskriminering är såklart i grunden något bra. Det visar att man har någorlunda fungerande sinnen och en hjärna, att man kan se skillnad på saker och bedöma olika saker olika.
Citera
2009-06-30, 19:07
Medlem
lustigt att personer som annars säger att folk får komma hit bara dom jobbar och lär sig språket nu tycker det är så jävla viktigt att någon som faktiskt jobbat i flera år och kan språket ska skickas hem. men det är ju bara mina 2 ören.

har ingen aning om vad personen i fråga menar med "en form av diskriminering" så omöjligt att uttala mig i den frågan.

edit: stod förvisso inte hur länge han bott i boden, men somsagt, han framstår ju inte som jobbskygg iaf.
Citera
2009-06-30, 19:39
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OT och efterföljande svar raderat. Topic är ifall nekat uppehållstillstånd kan vara en form av diskriminering.

/Mod
Citera
2009-06-30, 19:45
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
OT och efterföljande svar raderat. Topic är ifall nekat uppehållstillstånd kan vara en form av diskriminering.

/Mod

Tusan också, och jag som skrev ett sånt fint inlägg om hippie-tanten och hennes negerhingst…

Ok till topic

Självklart är det inte diskriminering, han blir utvisad på mycket goda grunder. Har han varit här i åtta år har han dessutom blivit utvisad förut, men stannat kvar/förhalat det hela..

Ps jag tog batiktanten och negerhingsten som avatar, vad tycks?
Senast redigerad av trickydick 2009-06-30 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in