Jag avstår från att jämföra två författare som Jan Gulliou och Ernst Brunner.
Men.
Låt mig ändå få lyfta in den här AB-krönikan av JG från 99-01-20:
http://wwwc.aftonbladet.se/kultur/9901/20/jg.html
Det är en reservationslös hyllning till Per Lindeberg för boken Döden är en man
JG utnämner indirekt PL som 'Mr PK-incorrect of the year'
Jag är övertygad om att PL är rätt nöjd med den utmärkelsen.
(JG droppar också en hel mängd namn, missa inte dessa!)
Ett citat ur artikeln: "Hans bok är en pedantiskt noggrann dissektion av ett svenskt medie- och rättssamhälle i upplösning. Inte bara alla personer verksamma inom medier måste läsa boken. Var och en som vill förstå hur vårt land egentligen fungerar när det är som sämst borde läsa boken."
Att JG dessutom påpekar att "fint folk" som EB under hysterin skämde ut sig är 'skoj', eller vad man skall kalla det när en författare sågar en annan?
Också Yrsa Stenius får i AB-krönikan sig en rejäl släng av sleven.
Man måste fråga sig en sak:
Lärde sig kärringen ingenting av Fallet CdC ?!
YS har ju fått plats i DN att anklaga Sture Bergwall för att själv och närmast ensam vara ansvarig för Quick-skandalen!
Det är visserligen en annan tråd och en helt annan historia, men att YS fortfarande har ett anseende i Sverige är för mig fullständigt obegripligt.
Finland har haft många framgångsrika exportprodukter.
Yrsa Stenius tillhör definitivt inte en av dem, men Sverige tog emot och svalde allt tokigt som kom från hennes käft och tangentbord.
Min uppfattning är att Sverige förtjänar inte bättre, så håll tillgodo!
Men.
Låt mig ändå få lyfta in den här AB-krönikan av JG från 99-01-20:
http://wwwc.aftonbladet.se/kultur/9901/20/jg.html
Det är en reservationslös hyllning till Per Lindeberg för boken Döden är en man
JG utnämner indirekt PL som 'Mr PK-incorrect of the year'
Jag är övertygad om att PL är rätt nöjd med den utmärkelsen.
(JG droppar också en hel mängd namn, missa inte dessa!)
Ett citat ur artikeln: "Hans bok är en pedantiskt noggrann dissektion av ett svenskt medie- och rättssamhälle i upplösning. Inte bara alla personer verksamma inom medier måste läsa boken. Var och en som vill förstå hur vårt land egentligen fungerar när det är som sämst borde läsa boken."
Att JG dessutom påpekar att "fint folk" som EB under hysterin skämde ut sig är 'skoj', eller vad man skall kalla det när en författare sågar en annan?
Också Yrsa Stenius får i AB-krönikan sig en rejäl släng av sleven.
Man måste fråga sig en sak:
Lärde sig kärringen ingenting av Fallet CdC ?!
YS har ju fått plats i DN att anklaga Sture Bergwall för att själv och närmast ensam vara ansvarig för Quick-skandalen!
Det är visserligen en annan tråd och en helt annan historia, men att YS fortfarande har ett anseende i Sverige är för mig fullständigt obegripligt.
Finland har haft många framgångsrika exportprodukter.
Yrsa Stenius tillhör definitivt inte en av dem, men Sverige tog emot och svalde allt tokigt som kom från hennes käft och tangentbord.
Min uppfattning är att Sverige förtjänar inte bättre, så håll tillgodo!