Citat:
Jag tror absolut att detta var en person med klart begränsade resurser (utan pengar, fordon, vid planering osv), och de begränsade resurserna indikerar (tillsammans med det korta avståndet mellan fyndplatserna) att sökområdet var litet
Jag tror mer och mer att gärningspersonen bar säckarna ensam, i händerna ...
Och dumpningsplatserna hade nog inget med bilkörning att göra - platserna valdes förmodligen bara pga av avskildheten - och för att gärningspersonen kände sig trygg på båda platserna.
Kriminella personer (och andra ljusskygga personer som fanns runt da Costa) har fö egna sätt att röra sig - personer som lever på samhällets skuggsida känner till dolda extrastigar, massor av genvägar, hål i stängsel, kulvertar, rörsystem, plomberade tunnlar (med grindar som kan forceras) osv, och en sådan här person (någon som lever utanför samhället av diverse skäl) har möjlighet att frakta likdelar för hand, mitt i tätorten ...
Detta låter som ett omöjligt uppdrag för en laglydig medborgare, som rör sig på allfarvägarna, men jag har mkt lätt att se en "fraktåsna" framför mig - någon som kan röra sig osedda och snabbt - någon som kanske är van att smita från polisen, bära tungt stöldgods osv.
Dessa människor rör sig inte alltid som vi andra, och jo, jag tror att säckarna bars för hand ...
Jag tror mer och mer att gärningspersonen bar säckarna ensam, i händerna ...
Och dumpningsplatserna hade nog inget med bilkörning att göra - platserna valdes förmodligen bara pga av avskildheten - och för att gärningspersonen kände sig trygg på båda platserna.
Kriminella personer (och andra ljusskygga personer som fanns runt da Costa) har fö egna sätt att röra sig - personer som lever på samhällets skuggsida känner till dolda extrastigar, massor av genvägar, hål i stängsel, kulvertar, rörsystem, plomberade tunnlar (med grindar som kan forceras) osv, och en sådan här person (någon som lever utanför samhället av diverse skäl) har möjlighet att frakta likdelar för hand, mitt i tätorten ...
Detta låter som ett omöjligt uppdrag för en laglydig medborgare, som rör sig på allfarvägarna, men jag har mkt lätt att se en "fraktåsna" framför mig - någon som kan röra sig osedda och snabbt - någon som kanske är van att smita från polisen, bära tungt stöldgods osv.
Dessa människor rör sig inte alltid som vi andra, och jo, jag tror att säckarna bars för hand ...
(det fetade)
Hur går den här helkonstiga teorin ihop med en annan teori som du presenterade förra månaden?
Citat:
GM har alltså (i dina teorier) täckt ansiktet för att sedan bära säckarna för hand till respektive fyndplats trots vassa bendelar och annat som riskerar att göra hål i säckarna så att eventuella kvälls eller nattflanörer kan se vad som är på G?
En högst relevant fråga, varifrån startade denna märkliga rätt långa färd med säckar kastade över axeln och varför använde inte GM bil istället? Och när skulle allt detta ha skett under dygnets alla timmar?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-20 kl. 01:14.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-20 kl. 01:14.