Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nu handlar den här tråden inte om andra trådar utan du bör hålla dig till ämnet och inte sväva iväg och börja svamla om helt ovidkommande saker. Dvs, håll dig till sakfrågan!
Du hörsammar skitsnack från två rättshaverister som knappt ens verkar ha läst delar av förundersökningen och som väldigt ofta inte vet vad dom yrar om och inte fan svarar dom på mina frågor heller som börjar bli rätt många vid det här laget. Det är väl snarare dessa två som det bör varnas för?
Tråden har under en längre tid fått utstå ett ihållande tjat om flyttgubbar på dekis och psykiskt instabila knivbeväpnade kvinnor som överhuvudtaget inte ens verkar ha träffat Catrine da Costa den sista tiden om ens någonsin!
Och det är rätt viktigt att komma ihåg att det där tjatet har inte bidragit till att baxa fallet framåt en enda millimeter och ditt plötsliga uppdykande här i tråden verkar inte bidra med något vettigt heller. Du är helt uppenbart mer intresserad av att hacka på meningsmotståndare än att diskutera fallet i sig.
Japp,
allt är mitt fel. Man kan inte dunsa ner i en tråd som pågått hur länge som helst utan att ha något att bidra med - alltså bokstavligen, jag medger det. Dels var det en ren metadiskussion, d.v.s jag har som jag skrev stört mig jävligt mycket på debatten (inklusive Lindeberg och Guillou). Men det är som sagt bara att gå till källorna i stället för den som är intresserad, allt finns ju där.
Men dessutom är det tydligen fortfarande så att bilden av obducenten som skyldig fastnat nånstans i bakhuvudet, och det beror förstås på det långvariga inhamrandet av den bilden i media. Där ser man vad sånt kan göra även med en person som tror sig vara kritiskt lagd. Det var alltså en rent omedvetet felskrivning från min sida, som väckte jättestor upprördhet. Plötsligt hade jag "pekat ut någon som mördare" och var en "Borgnäsare". På grund av en slarvig formulering.
Artikeln som jag efterlyste lyckas jag inte läsa, den är för suddig. Men det visade sig alltså vara en recension av Lindeberg. Det är gammalt, och det är meta.
Här har jag hittat en beskrivning av fallet som jag tycker känns trovärdig och som har med en liten kritik av debatten dessutom.
http://josefsson.net/artikelarkiv/12...ttegangen.html
Rymdkramar, I'm out of here.