Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja såklart är det pga känslorna dessa typer tappar kontrollen men jag tror inte de hittade henne när de sökte efter henne. Det jag menar var att det fanns kärlekskänslor inblandade och det rimmar lite dåligt med att därefter partera någon.
Särskilt när en man kan forsla ut en liten kropp hel med kläder och allt.
I många av fallen där styckmord skett tycker jag det brukar vara tvärt om. Att empatistörda personer tröttnat på en partner, vän, kollega etc pga olika skäl och gör sig av med dem genom mord och styckning.
Sist var det väl norrmannen som hade styckdelar av sin sambo i frysen.
Sen det 3:e fyndet tror jag inte jag läst om men fasiken vad konstigt om de inte med säkerhet lyckades knyta det till samma kropp?
Ja vem vet hur Åberg och Möller tänkte?
Vi vet ju egentligen inget om deras psyken.
Enligt Ragge utsattes C för våld av Åberg och Möller och man undrar hur det egentligen låg till.
Det tredje fyndet är galet alltså.
Det finns INGEN dokumentation av det hos polisen, trots att det fick en helsida i Expressen, i augusti 1984 (!)
Och det konstiga är: under de senaste 39 åren är det bara Expressen och da Costa-bloggen som har skrivit om det. Och skulle du fråga utredarna som slafsade runt 1999, har de säkerligen ingen aning..
Alla detaljer fullkomligt skriker att man borde vänt ut och in på det tredje fyndet men icke.....
Fyndet gjordes bara 30 m från FP2.