Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja såklart är det pga känslorna dessa typer tappar kontrollen men jag tror inte de hittade henne när de sökte efter henne. Det jag menar var att det fanns kärlekskänslor inblandade och det rimmar lite dåligt med att därefter partera någon.
Särskilt när en man kan forsla ut en liten kropp hel med kläder och allt.

I många av fallen där styckmord skett tycker jag det brukar vara tvärt om. Att empatistörda personer tröttnat på en partner, vän, kollega etc pga olika skäl och gör sig av med dem genom mord och styckning.

Sist var det väl norrmannen som hade styckdelar av sin sambo i frysen.

Sen det 3:e fyndet tror jag inte jag läst om men fasiken vad konstigt om de inte med säkerhet lyckades knyta det till samma kropp?

Ja vem vet hur Åberg och Möller tänkte?
Vi vet ju egentligen inget om deras psyken.
Enligt Ragge utsattes C för våld av Åberg och Möller och man undrar hur det egentligen låg till.

Det tredje fyndet är galet alltså.
Det finns INGEN dokumentation av det hos polisen, trots att det fick en helsida i Expressen, i augusti 1984 (!)
Och det konstiga är: under de senaste 39 åren är det bara Expressen och da Costa-bloggen som har skrivit om det. Och skulle du fråga utredarna som slafsade runt 1999, har de säkerligen ingen aning..
Alla detaljer fullkomligt skriker att man borde vänt ut och in på det tredje fyndet men icke.....
Fyndet gjordes bara 30 m från FP2.
Citera
2023-10-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja vem vet hur Åberg och Möller tänkte?
Vi vet ju egentligen inget om deras psyken.
Enligt Ragge utsattes C för våld av Åberg och Möller och man undrar hur det egentligen låg till.

Det tredje fyndet är galet alltså.
Det finns INGEN dokumentation av det hos polisen, trots att det fick en helsida i Expressen, i augusti 1984 (!)
Och det konstiga är: under de senaste 39 åren är det bara Expressen och da Costa-bloggen som har skrivit om det. Och skulle du fråga utredarna som slafsade runt 1999, har de säkerligen ingen aning..
Alla detaljer fullkomligt skriker att man borde vänt ut och in på det tredje fyndet men icke.....
Fyndet gjordes bara 30 m från FP2.

Otroligt det här med ett 3:e fynd som inte fått mer plats i debatten/media.

Kommer du ihåg vad det var det bestod av och när det hittades? (Hitta inget om det!)

Alltså tänker att det måste väl nästa avskrivits da costa internt utan att nå media?

Det som också är avvikande med fynd 3 är distansen med tanke förhållandet FPL 1 och FPL 2.

TÅs och Möllers våldskspital samt RLs rädsla över dessa båda lyser igenom förhören. Hela vittnesförhöret med RL är dessutom ett detaljrikt tidsdokument hur det såg ut runt CdC liv nära hennes bortgång.
Citera
2023-10-09, 13:48
Medlem
Citat:

Kommer du ihåg vad det var det bestod av och när det hittades? (Hitta inget om det!)

Alltså tänker att det måste väl nästa avskrivits da costa internt utan att nå media?

Det som också är avvikande med fynd 3 är distansen med tanke förhållandet FPL 1 och FPL 2.

TÅs och Möllers våldskspital samt RLs rädsla över dessa båda lyser igenom förhören. Hela vittnesförhöret med RL är dessutom ett detaljrikt tidsdokument hur det såg ut runt CdC liv nära hennes bortgång.

Det finns beskrivet i da Costa-bloggen + scanning av Expressen...
Citera
2023-10-09, 13:49
Medlem
Citat:

Om det avskrivits, borde det ändå finnas dokumentation hos polisen. Det finns ingenting. Jag har kollat.
Citera
2023-10-09, 17:49
Medlem
Eastmancolors avatar
Hallå?! "Den Tredje Fyndplatsen"! Was ist ja das denn? Om detta inte är för mycket begärt: kan någon verbal profil lägga ut texten kring denna, var den skall ha legat och vad den skall ha innehållit (i stället för att bluddra om en massa skumma figurer)? Det finns inget som heter "da Costa-bloggen" däremot finns "Dacostarkivet" och därigenom hittar man ingen uppgift om någon 3:e fyndplats eller något överhuvudtaget utan bara "page not found".

https://dacostarkivet.wordpress.com/

Principen är mycket enkel: vill man referera till externa källor så var god och länka dessa. Detta brukar kallas fair play.
Senast redigerad av Eastmancolor 2023-10-09 kl. 18:38.
Citera
2023-10-10, 11:19
Medlem
Citat:
Om det avskrivits, borde det ändå finnas dokumentation hos polisen. Det finns ingenting. Jag har kollat.

Jag tror dig men som du själv säger är det märkligt redovisat. Av någon anledning är det puts väck oavsett om det var relevant för CdC fallet eller ej.
Citera
2023-10-10, 11:21
Medlem
Citat:
Jag tror dig men som du själv säger är det märkligt redovisat. Av någon anledning är det puts väck oavsett om det var relevant för CdC fallet eller ej.

Ja det är helt galet. Det var inget litet fynd heller.

Det var en plasttunna, en sönderriven svart plastsäck + "vitt snöre"
Tunnen var "ordentligt surrad" och hittades mellan SJ:s spårområde och E-vägen
Det var alltså en plats där ingen normal människa hanterar ett sådant kolli
Citera
2023-10-10, 17:48
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ja det är helt galet. Det var inget litet fynd heller.

Det var en plasttunna, en sönderriven svart plastsäck + "vitt snöre"
Tunnen var "ordentligt surrad" och hittades mellan SJ:s spårområde och E-vägen
Det var alltså en plats där ingen normal människa hanterar ett sådant kolli

Alltså hade det inget att göra med fyndet av stackars CdC? Det låter som en klassisk dumpningsplats för skräp man inte orkar ta till en soptipp, typ.

En tredje fyndplats skulle rimligen innebära litet likdelar och sådana saknas ju i detta fallet, t ex huvudet.
Citera
2023-10-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Alltså hade det inget att göra med fyndet av stackars CdC? Det låter som en klassisk dumpningsplats för skräp man inte orkar ta till en soptipp, typ.

En tredje fyndplats skulle rimligen innebära litet likdelar och sådana saknas ju i detta fallet, t ex huvudet.

Det var ingen lättillgänglig klassisk dumpningsplats för skräp. Läs själv på da Costa-bloggen

Och om fyndet fick en helsida i Expressen, borde det också ha genomgått teknisk undersökning
Citera
2023-10-10, 18:29
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Det var ingen lättillgänglig klassisk dumpningsplats för skräp. Läs själv på da Costa-bloggen

Och om fyndet fick en helsida i Expressen, borde det också ha genomgått teknisk undersökning

Alltså, länka till "bloggen" ifråga!
Senast redigerad av Eastmancolor 2023-10-10 kl. 18:34.
Citera
2023-10-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Alltså, länka till bloggen ifråga!

Leta själv

Da Costa-bloggen nya fynd tunnor osv

Du kan googla va 🙂

Varför ska jag leta länk åt dig?

Eller beställ kopia på Expressens artikel: 8/8 1984 tror jag det var.
Citera
2023-10-10, 18:35
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Leta själv

Da Costa-bloggen nya fynd tunnor osv

Du kan googla va 🙂

Varför ska jag leta länk åt dig?

Eller beställ kopia på Expressens artikel: 8/8 1984 tror jag det var.

Det finns inget som heter "da Costa-bloggen"!!!

Du skall länka därför att det hör till god ton (du kanske känner igen begreppet från exempelvis skoltiden) om vill bli uppfattad som seriös.
Senast redigerad av Eastmancolor 2023-10-10 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in