Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
40 procent är 40 procent. Det kan betecknas som närmare hälften. Matematik är inte din starka sida.
Fast nu var BO även prostituerad, det var inte gemene person på den tiden.
Du verkar inte förstå att gatuprostituerade kvinnor har betydligt större kontaktytor än vanliga personer. Alltså ökar spannet av misstänkta betydligt.
En känd kriminolog har uttalat detta. Du vet förstås bättre som den lekman du är ☺️
"Att länskriminalen låter ärendet preskriberas är en skandal, anser professor L*if GW P*rsson.
– Det är skandalöst och djävligt trist.
Det vanliga är faktiskt att de som stryper prostituerade är människor som tidigare är ostraffade, säger L*if GW P*rsson"
https://www.expressen.se/nyheter/ann...ri-om-19-dygn/
Och ja jag tror att BO blev strypt.
Du menar alltså att polisen begick ett stort misstag när de förhörde och utredde sexköpare på Malmskillnadsgatan? 🤔
Isåfall propagerar du väl för att hästdödaren måste ha varit oskyldig?
Du vet inget om mina kunskaper i matematik. Närmare hälften är ingen matematisk sifferterm. 10 % är inte en marginal som man bråkar bort, det är ren matte.
I fallet Annika vet man att hon blev strypt, därav GWs slutsats. Om du vill luta dig på honom så kanske du snarare ska se vad han säger om da Costa-fallet.
Nej, jag menar inte att de begick ett misstag när de förhörde sexköpare? Vad får du det ifrån? Du missuppfattar med misstag.
Utredarnas problem när de bestämde sig för att lägga allt åt sidan och mest fokusera på läkarna tyder väl på att de helt gick på linjen du förespråkar, att da Costa styckats av tidigare ostraffade och väletablerade samhällsmedborgare. Inte ens när det borde varit uppenbart för dem att anklagelserna emot läkarna byggde på rena rykten och falsarium började man syna typer som Vinof och hans klientel. Och för all del, arkitekten borde de även synats mer. Jag är liksom inte helt emot att syna även icke kriminella.