Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Och det märkliga är att polisen gav en entydigt skev bild av Eugeniavägen 25 och Eugeniavägen som helhet.

Läser man protokollen som beskriver Eugeniavägen, framstår Eugeniavägen som närmast folktom.

Det vore ju märkligt om ett ökänt slumområde där kriminella och företagare samsades i åratal blev folktomt på sommaren och hösten 1984.

Och så var det ju inte.

Kollar vi närmare på nr 25 tex, ser vi att adressen fortsatte att vara aktiv efter C:s död.

Men enligt polisen var det hopplöst att få tag i Vinof och personalen och den gubbe man pratade med 1984 (med 90% säkerhet var det Valter "Valle" Alm), honom identifierade man inte ens.

Han har inget namn i utredningen!

Det är inte konstigt att fallets brister fortfarande väcker intresse, för detta är en orgie i fullkomligt pissuselt polisarbete (ursäkta språket).

Detta fall är historiskt dåligt skött.

Låt det sparas i hävderna, för androm till varnagel.

Ja inte skött varken första eller andra gången! Borde vara möjligt att häva preskriptionen på mordet pga av det allena.

En kommun är till för alla..Det är lätt att tänka att kommunen faktiskt lät företagen och personerna där vara verksamma utan någon större granskning i avvaktan på att området skulle rivas.
Precis som det förekommer tvivelaktiga verksamheter kring bilar typ biltvättar, däckbytare, försäljningar, transporter etc. ännu i dag på vissa håll.

Det var nog en naturlig företagsanda av socioekonomiskt svaga som växte fram där med diverse kommers. Några mer seriösa bolag som Gulf höll också till där samt vissa andra med kopplingar till järnvägsfrakt/ magasinering.

Man kan undras vad som hände med Glads verksamhet?
Senast redigerad av viperstyle Igår kl. 12:28.
Citera
Igår, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja inte skött varken första eller andra gången! Borde vara möjligt att häva preskriptionen på mordet pga av det allena.

En kommun är till för alla..Det är lätt att tänka att kommunen faktiskt lät företagen och personerna där vara verksamma utan någon större granskning i avvaktan på att området skulle rivas.
Precis som det förekommer tvivelaktiga verksamheter kring bilar typ biltvättar, däckbytare, försäljningar, transporter etc. ännu i dag på vissa håll.

Det var nog en naturlig företagsanda av socioekonomiskt svaga som växte fram där med diverse kommers. Några mer seriösa bolag som Gulf höll också till där samt vissa andra med kopplingar till järnvägsfrakt/ magasinering.

Gladh höll ut till det bittra slutet. Han omlokaliserade till Sundbyberg om inte minnet sviker mig.
Citera
Igår, 14:42
Medlem
Citat:

En intressant aspekt av polisens arbete på Eugeniavägen, är ointresset för att binda Härm och Allgén till vittnen på nr 25.

När han anhölls, borde det vara ytterst viktigt att förhöra människor som man VISSTE höll till på nr 25 på sommaren, pga närheten till FP2.

Normala poliser hade frågat om busarna på nr 25 sett Härm och Allgén men det gjordes inte.

Man undrar varför.
Citera
Igår, 14:52
Medlem
Citat:
Gladh höll ut till det bittra slutet. Han omlokaliserade till Sundbyberg om inte minnet sviker mig.

Gladh framstår som en jäkligt driven man som är om och kring sig. Framstår också som en riktig girigbuk och pengakung med att både jonglera jobbet dagtid på televerket parallellt med skrotupplaget samt dessutom köra kvällar och helger med diverse uppköp och försäljningar av dödsbo/transporter etc. En riktig krämare med många järn i elden!

Vad jag såg hade han hemadress nära Eugenivägen, på Tomtebogatan.

Av en tillfällighet har även en av kartbilderna (den vid sjön och strandlinjen) i dropboxen (första?) en ”V” markering med just en ändmarkör vid Tomtebogatan, en mittpunkt vid stranden och en ändmarkör söder ut.

Har inte riktigt blivit klok på vad den kan betyda eller sett någon kommentar om den?
Senast redigerad av viperstyle Igår kl. 15:02.
Citera
Igår, 14:53
Medlem
Storstaffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jan Guillou om dåtidens sinnessjuka galenskaper som ledde till att det blev som det blev.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-liv-forstorda

För en gångs skull har Guillou alldeles rätt, (även om jag inte köper hans slutkläm "Idag har vi istället fått islam på hjärnan").
Ja, är det inte ironiskt att den tidigare så hyllade Hanna Olsson för evigt kommer att förknippas med ett förfärligt justitiemord. Om de båda läkarna får upprättelse "ex gratia", vilket jag tror blir fallet, kommer hennes livsfiasko att vara fullbordat.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Citat:
En intressant aspekt av polisens arbete på Eugeniavägen, är ointresset för att binda Härm och Allgén till vittnen på nr 25.

När han anhölls, borde det vara ytterst viktigt att förhöra människor som man VISSTE höll till på nr 25 på sommaren, pga närheten till FP2.

Normala poliser hade frågat om busarna på nr 25 sett Härm och Allgén men det gjordes inte.

Man undrar varför.

Ja polisen borde gått runt och knackat dörr i hela området och tagit ev vittnesuppgifter i samband med att de hitta fyndet på fpl2.

Det var inget vare sig poliser eller åklagare brydde sig om av någon besynnerlig anledning.

Inte ens vidare intresserade av Gladhs tips om E-vägen 25 heller.

Det är en högst märklig hantering. Till och med min katt är bättre polis.
Citera
Igår, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstaffan
För en gångs skull har Guillou alldeles rätt, (även om jag inte köper hans slutkläm "Idag har vi istället fått islam på hjärnan").
Ja, är det inte ironiskt att den tidigare så hyllade Hanna Olsson för evigt kommer att förknippas med ett förfärligt justitiemord. Om de båda läkarna får upprättelse "ex gratia", vilket jag tror blir fallet, kommer hennes livsfiasko att vara fullbordat.
När det gäller rättskandaler har han faktiskt ett förnämligt jounalistiskt arbete bakom sig. Om Hanna Olsson javisst och även Lindblad och Rajs kommer att avsluta i välförtjänt vanära. Jag undrar om Spaks knähund Westlander lever ännu. I så fall bör hon ju hängas ut.
Citera
Igår, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
När det gäller rättskandaler har han faktiskt ett förnämligt jounalistiskt arbete bakom sig. Om Hanna Olsson javisst och även Lindblad och Rajs kommer att avsluta i välförtjänt vanära. Jag undrar om Spaks knähund Westlander lever ännu. I så fall bör hon ju hängas ut.
Kollade just kärringen är död. Hennes roll i det hela är återgiven på Wikipedia.
Citera
Igår, 15:59
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstaffan

Kommer dras ut på det tills båda läkarna är döda. Gissar att det skulle hamna på strömmers bord. Han verkar måttligt intresserad.

Han borde uppvaktas så han inte glömmer.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...-fa-ersattning

Kevinbröderna fick en miljon.. snålt. Läkarna borde få kompensation för missad inkomst plus för psykiskt lidande. Skulle hävda att 20-30 miljoner var är rimligt. Minst.
Senast redigerad av Trevligt.konto Igår kl. 16:10.
Citera
Igår, 17:02
Medlem
Snart intervjuas polis Jan Olsson som var med i utredningen av CdC på TV4 efter fem..
Citera
Igår, 17:15
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Snart intervjuas polis Jan Olsson som var med i utredningen av CdC på TV4 efter fem..

Hoppas någon orkar rippa eller smmnfatta för oss som inte har tv4 play
Senast redigerad av Trevligt.konto Igår kl. 17:20.
Citera
Igår, 17:30
Medlem
UT64s avatar
Har sett de två första avsnitten och det finns ju mycket matnyttigt där för oss Da Costa intresserade. En person som sticker ut är kriminalinspektör Allan Bäckström, som råkade dela Catrines efternamn, vilket troligen gjorde honom upphetsad. HAN var rätt person att lösa fallet! Denne Allan framstår som en av de vidrigare poliserna i fallet, och säkert i Stockholm överhuvud taget.

En självgod och arrogant man, uppenbarligen mycket övertygad om sin egen lysande förmåga, lallar han runt i utredningen utan att komma en millimeter framåt för att lösa fallet. Så vitt jag förstår är denna sopa avliden vilket är synd, då han inte kan ställas till svars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in