2011-07-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Ja, min slarviga verslagsrkning p hur lngt nlen ska sticka ur tippen kan vara problemet. Rknade idag p hur mnga mm. 1/16 - 1/32 inch r och jag har definitivt krt i underkant dr.
I vrigt har jag testat allt mellan 1-2mm slaglngd och ven var kontaktdonet kommer i kontakt med fjdern fr experimenterande med hrdare anslag. Ikvll ska jag kra vidare och testa mer nl ur tippen. P lret och foten har det varit hyfsat enkelt. Jag har tnkt att det mest hade med att gra att ytan r spndare dr n p armen, men det blev fan inte bttre nr jag fick hjlp att strcka ut huden heller. Nja, bara kmpa p.
Frskte f. med en 23:a, det var som att dra en kratta ver armen, hnde i stort sett inte ett piss. Fick retirera till en 5:a och trycka och ktta av helvete och d blev det nd lite halvdant. Verkligen inte s ltt som man skulle kunna tro det hr.

Tror inte det r maskinen det r fel p, tnkte likadant jag med, och nr jag krde djupare gjorde blev det bara nnu smre och fick kra hur mnga gnger som helst p samma stlle. Kr istllet mer p ytan, bara frgen gr in, det ser du ju. Sen s lyssnar du ocks p maskinen hur den lter, man hr nr man gr fr djupt, d surrar det till lite mer!
Citera
2011-07-13, 22:05
Medlem
LKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillfasta
Tror inte det r maskinen det r fel p, tnkte likadant jag med, och nr jag krde djupare gjorde blev det bara nnu smre och fick kra hur mnga gnger som helst p samma stlle. Kr istllet mer p ytan, bara frgen gr in, det ser du ju. Sen s lyssnar du ocks p maskinen hur den lter, man hr nr man gr fr djupt, d surrar det till lite mer!

Tack fr tipset, r vl fingerspetsknsla... jag tycker ju att jag matar p tills frgen gr ner, vilket just r problemet, att det knns som jag mste ktta som fan fr att f ner nlen.
Men det r bara va p. Mina senaste vningar gick inge bra alls, rtt ordentlig rrbildning ocks. Fr djup, kan man gissa...
Citera
2011-08-09, 17:04
Medlem
KungenKarlssons avatar
Citat:
Tack fr tipset, r vl fingerspetsknsla... jag tycker ju att jag matar p tills frgen gr ner, vilket just r problemet, att det knns som jag mste ktta som fan fr att f ner nlen.
Men det r bara va p. Mina senaste vningar gick inge bra alls, rtt ordentlig rrbildning ocks. Fr djup, kan man gissa...

Det r bra om du trnar p s kallad (vningsskin) som man kan kpa i dom flesta tatueringssidor och va p hur hrt du ska ta i. Har sjlv trnat p dom i flera mnader och man lr sig hur hrt man ska ta och gra nr man tattuerar. Och sedan p grisskin. Det sgs ven vara bra att trna p apselsiner.

Tattuerade sjlv igr fr frsta gngen p en kille och det har verkligen hjlpt mycket att trna p vningsskin, grisskin och apelsiner fast n att det lter hur dumt som helst!
Citera
2011-08-09, 17:26
Bannlyst
Hello everybody

Funderar p att bryta snder en kam och vrma upp den och brnna in en tatuering p mig sjlv, fast jag antar att det finns nn bttre, smrtfriare metod?
Citera
2011-08-09, 17:36
Bannlyst
Lycka till, sjlv skulle man aldrig vilja bli tatuerare.
Citera
2011-08-09, 17:39
Medlem
ekkers avatar
Lycka till, hoppas det gr bra!
Citera
2011-08-10, 12:39
Medlem
LKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungenKarlsson
Det r bra om du trnar p s kallad (vningsskin) som man kan kpa i dom flesta tatueringssidor och va p hur hrt du ska ta i. Har sjlv trnat p dom i flera mnader och man lr sig hur hrt man ska ta och gra nr man tattuerar. Och sedan p grisskin. Det sgs ven vara bra att trna p apselsiner.

Tattuerade sjlv igr fr frsta gngen p en kille och det har verkligen hjlpt mycket att trna p vningsskin, grisskin och apelsiner fast n att det lter hur dumt som helst!

Allts, jag trnar ju p mig sjlv jag :-) Har mest hrt att vningsskinn suger och grapefrukter trttnade jag p efter en dag. Grape kan vl vara bra fr att va sjlva handfringen osv, men nu har ju inte stadig hand varit problemet utan nldjup och vrig teknik som bara mrks p kta levande vara.
Citera
2011-08-10, 12:42
Medlem
LKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillfasta

Har testat mig fram att kra mycket varsammare n innan och vara noga med lite mer vinkel n tidigare och det brjar arta sig :-)
Fortfarande lite flammigt dock s jag fr kra ett varv till nr det lkt ordentligt, men det blir bttre och bttre. Tack fr tipset, verkligen uppskattat!
Citera
2011-08-17, 22:57
Medlem
Realcrazylocos avatar
Nyss suttit ett par timmar och tatuerat farsan, nstan hela verarmen (han r min frskskanin). Va min frsta riktiga tatuering jag gjort p en annan mnniska. Helvete blev mycket bttre n jag trodde. Bild kommer upp sen nr den r helt klar
Citera
2011-08-18, 03:18
Medlem
LKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realcrazyloco
Nyss suttit ett par timmar och tatuerat farsan, nstan hela verarmen (han r min frskskanin). Va min frsta riktiga tatuering jag gjort p en annan mnniska. Helvete blev mycket bttre n jag trodde. Bild kommer upp sen nr den r helt klar

Skn farsa. Tummen upp fr honom.
Citera
2011-08-18, 09:54
Medlem
Realcrazylocos avatar
Citat:
Skn farsa. Tummen upp fr honom.

Han r tvrskn, vill att jag ska fortstta bygga ut den till en helarm sen s den gr ut p handen upp p halsen:P Han har verkligen bestmt sig att han ska vara min nldyna :P
Citera
2011-09-30, 22:53
Medlem
Realcrazylocos avatar
Kom igen nu. Ingen som gjort n mer tatueringar? Jag har gjort runt 10-13st nu men kan inte lgga upp. Kpte en ny maskin idag ocks och lmna in min skuggmaskin p lagning :-P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in