Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-01, 12:26
  #13
Medlem
DrGonzo31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr. Grip
...och ha runda eller skarpa hörn.

Hur tänkte dom där? Eller missar jag något? Man kan väl bara ha antingen runda eller skarpa hörn?
Citera
2009-12-01, 12:37
  #14
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGonzo31
Hur tänkte dom där? Eller missar jag något? Man kan väl bara ha antingen runda eller skarpa hörn?

snea hörn?
Citera
2009-12-01, 12:57
  #15
Medlem
DrGonzo31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
snea hörn?

på mig
Citera
2013-05-02, 19:18
  #16
Medlem
Har tittat runt men hittar bara lösningar som kräver att man är duktig på bildredigering. Vad jag ser så finns det ingen som skriver vad man ska göra om man vill fixa det hemifrån billigt utan några större kunskaper.
Jag hade en egen tråd om det men den blev låst. www.flashback.org/t2129071
Men nu har jag i alla fall hittat lösningen: www.passkort.se
Citera
2013-05-03, 07:07
  #17
Medlem
soers avatar
http://www.moderskeppet.se/webbtv/fi...-pa-5-minuter/

Mobilkamera, Photoshop och en vanlig skrivare är vad som krävs enligt denna guide.
Citera
2013-05-03, 08:21
  #18
Medlem
Paijters avatar
Tog körkortsfoto på kollegan förra veckan. Inga konstigheter, bara man har jämt ljus och inte beskär så mycket direkt med kameran. Därefter beskar jag bilden i GIMP och skrev ut.
Citera
2013-05-08, 22:42
  #19
Medlem
Faderittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGonzo31
Hur tänkte dom där? Eller missar jag något? Man kan väl bara ha antingen runda eller skarpa hörn?

Ja? Det är ju vad som står. "Runda ELLER skarpa". Du får alltså välja det själv. Fotofirman som gör körkortsfoton har en speciell renklippningstång/sax och den ger runda hörn. Men det duger bra med skarpa som du gör med en vanlig sax.
Citera
2013-05-08, 22:47
  #20
Medlem
Ghastens avatar
Jag chansade och tog en bild själv. Skickade
in och tänkte jag får avslag. Sen kom avin hämta
ut körkort. Alltid skönt att slippa betala pengar
till gnidarna till fotografer. Dom försöker lura
en på lite för mycket pengar för en liten bild.

Det roliga var att jag skrev ut det på helt vanligt papper med.
Inget fotopapper eller så.
Citera
2013-05-08, 23:16
  #21
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Jag chansade och tog en bild själv. Skickade
in och tänkte jag får avslag. Sen kom avin hämta
ut körkort. Alltid skönt att slippa betala pengar
till gnidarna till fotografer. Dom försöker lura
en på lite för mycket pengar för en liten bild.

Det roliga var att jag skrev ut det på helt vanligt papper med.
Inget fotopapper eller så.

Men det där var väl inte för körkort? Jag har ju tamefan läst överallt att ett eget foto icke duger, utan att man måste fotografera sig hos en sån där TF-lokal (minns inte vad de kallas nu, men där man gör teoriprov).
Citera
2013-12-02, 15:24
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Men det där var väl inte för körkort? Jag har ju tamefan läst överallt att ett eget foto icke duger, utan att man måste fotografera sig hos en sån där TF-lokal (minns inte vad de kallas nu, men där man gör teoriprov).

BUMP för att vara på säkra sidan. Går själv omkring och behöver förnya mitt körkort, och det vore skönt att slippa krångla och ta bilden själv, men givetvis inte om det medföljer en massa krångel från Transportstyrelsen för att bilden är just egentagen...
Citera
2013-12-02, 15:40
  #23
Medlem
Haggolfs avatar
Som beskrivet tidigare i tråden, så länge fotot uppfyller kraven specade här så är det fritt fram att ta bilden och skriva ut den själv: http://www.korkortsportalen.se/jag-h...toanvisningar/
Citera
2014-05-02, 12:39
  #24
Medlem
Svartskäggs avatar
Dags att förnya mitt körkort. Men WTF, man måste fortfarande, år 2014, skicka in ett pappersfoto!
Att ta bilden med digitalkamera är ju inget större problem. Men varför kan man inte bara skicka in bilden direkt via internet? De skannar väl bara fotot ändå sen. Kvalitén måste bli mycket försämrad genom att ta en onödig omväg via en pappersutskrift.

Jag har en billig svartvit laserskrivare. Men det lär väl inte duga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in