Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-07-12, 15:49
  #25
Medlem
Stoxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Så nu är det ohövligt att be folk att läsa på så att de vet vad de håller på med?
Du var då en otrevlig prick du, det blir att avbocka prenumeration på denna tråden.
Gör samma sak.
Satt på min telefon när ja svarare på föregående post, där av de korta svaret.

z0mfg(ish) lösning är precis samma som min f.ö.

Sedan så förstår ja inte varför det är så svårt att läsa på lite innan man ställer en massa frågor. Om TS visste hur _GET fungerar så skulle tråden vara avklarad för längesedan.

EDIT: Ojsan, nu va ja visst inloggad på en kompis konto.

//Snouser
2009-07-12, 15:55
  #26
Medlem
Stoxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
Och du verkar vara lite dålig på förklara och läsa, kan nog bero på dåligt ordförråd (inte mitt problem dock) men du kunde ju åtminstonde förklara hur den såg ut istället för att vara ohövlig och säga "läs på".

såhär ser min index.php ut just nu:

Kod:
<?PHP
$page_title = "title"; 

// include
?>

<html> 
<head> 
<title><?= $page_title;?></title> 
</head> 
<body> 
<div class="header> 
<? 
include("header.php"); // header.php has the code that makes the top banner 
?> 
</div> 
<div class="north_navigation_box"> 
<? 
include ("nav.php"); // file that has your navigation links etc 
?> 
</div> 
<?php
includeMyPage($_GET['page']);

function includeMyPage($page)
{
    if(!is_numeric($page) || !isset($page) || empty($page))
    {
        //Inlkuderar startsidan om följande stämmer
            //Sidan som läses in är inte ett nummer
                        //Sidan är inte angiven alls
            //Sidan är angivet men tom
        include "hem.php";
                return;
    }
    
    switch ($page) 
    {
        case 0:
            include "/data/display/blog.php";
            break;
    }
}
?> 

<div class="content"> 
<?= $content;?> 
</div> 
<div class="footer"> 
<? include("footer.php"); ?> 

Du har ju f.ö inte alls använt head.php och foot.php som man ska.
Gör om gör rätt.
2009-07-12, 17:30
  #27
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoxoz
Du har ju f.ö inte alls använt head.php och foot.php som man ska.
Gör om gör rätt.


skulle väl inte spela nån roll egentligen? allt funkar ju som de ska flörrutom de med länkarna, men funkade förrut förrutom med startsidan.

Kan du göra de åt mig, du som vet hur de ska se ut exakt.. skulle vara schysst.
2009-07-12, 17:55
  #28
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
skulle väl inte spela nån roll egentligen? allt funkar ju som de ska flörrutom de med länkarna, men funkade förrut förrutom med startsidan.

Kan du göra de åt mig, du som vet hur de ska se ut exakt.. skulle vara schysst.
Efter de du skrev till mig i post 21?
Nja, skulle inte tro de.
2009-07-12, 18:00
  #29
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Efter de du skrev till mig i post 21?
Nja, skulle inte tro de.

Varför försöker du ens hjälpa då? kan du egentligen inte eller?

du beter ju dig som du vore 10 år, kom igen. lite komplimanger är väl inget o lipa över, skulle du verkligen ta åt dig om någon sa så till dig i verkligheten?

istället för att gå off-topic så kan du vara snäll och hjälpa till medans du ändå är här.
2009-07-12, 18:11
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
lite komplimanger är väl inget o lipa över
Hur får du "Och du verkar vara lite dålig på förklara och läsa, kan nog bero på dåligt ordförråd (inte mitt problem dock)" till en komplimang? Vet du ens vad en komplimang är? Slå upp det.

Hursomhelst kanske det är enklare om du skippar hålla på med GET-variabler tills du vet lite bättre vad du sysslar med? Lägg helt enkelt in includes för header och footer i blogg.php och så direktlänkar du till den.

Så index.php:
Kod:
<?php
include ("header.php");
?>
Hej och välkommen blablabla. <a href="blogg.php">Min blogg!</a>
<?php
include ("footer.php");
?>
blogg.php:
Kod:
<?php
include ("header.php");
?>
Här är min blogg.
<?php
include ("footer.php");
?>

Innan någon skriver i tråden ber jag er för övrigt läsa denna:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=934741

Enjoy!
2009-07-12, 18:30
  #31
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Hur får du "Och du verkar vara lite dålig på förklara och läsa, kan nog bero på dåligt ordförråd (inte mitt problem dock)" till en komplimang? Vet du ens vad en komplimang är? Slå upp det.

Hursomhelst kanske det är enklare om du skippar hålla på med GET-variabler tills du vet lite bättre vad du sysslar med? Lägg helt enkelt in includes för header och footer i blogg.php och så direktlänkar du till den.

Så index.php:
Kod:
<?php
include ("header.php");
?>
Hej och välkommen blablabla. <a href="blogg.php">Min blogg!</a>
<?php
include ("footer.php");
?>
blogg.php:
Kod:
<?php
include ("header.php");
?>
Här är min blogg.
<?php
include ("footer.php");
?>

Innan någon skriver i tråden ber jag er för övrigt läsa denna:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=934741

Enjoy!

herregud, jag vet hur jag sysslar med GET variabler, så jag tänker tyvärr inte lyssna på ditt förslag. Väntar fortfarande.

bt, detta är inte Nikkster (den riktiga), jag behövde ett flashback forum acc så jag frågade min kompis irl om jag fick hans, och han sa ja visst, "jag är ändå inte inne där". har för mig att de tog ett tag innan man kunde regga. Tur att han var inne på msn )

Om ni inte tror mig, var snäll och be modsen checka IP.
__________________
Senast redigerad av Nikkster 2009-07-12 kl. 18:36.
2009-07-12, 19:04
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
herregud, jag vet hur jag sysslar med GET variabler, så jag tänker tyvärr inte lyssna på ditt förslag. Väntar fortfarande.

bt, detta är inte Nikkster (den riktiga), jag behövde ett flashback forum acc så jag frågade min kompis irl om jag fick hans, och han sa ja visst, "jag är ändå inte inne där". har för mig att de tog ett tag innan man kunde regga. Tur att han var inne på msn )

Om ni inte tror mig, var snäll och be modsen checka IP.
Jo tjenare. Är väl bara kolla på hur du inleder denna och din förra tråd för att se att det visst är du, eller hur du adresserar andra användare (med @ följt av mellanslag, nick och ",") i båda trådarna. Slump eller är ni tvillingar?

Jag förstår dock att du skäms för att vara du efter allt du skrivit så vi kan väl låtsas att du är någon annan.

OnT: Du behöver inte använda mitt sätt och även om du vet hur GET-variabler fungerar tror jag ärligt talat inte du vet hur ovanstående lösning är meningen att användas. För att vara snäll kan jag ju säga att det ska vara page i URL:en och inte blog. Resten får du läsa på om.
2009-07-12, 22:00
  #33
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Jo tjenare. Är väl bara kolla på hur du inleder denna och din förra tråd för att se att det visst är du, eller hur du adresserar andra användare (med @ följt av mellanslag, nick och ",") i båda trådarna. Slump eller är ni tvillingar?

Jag förstår dock att du skäms för att vara du efter allt du skrivit så vi kan väl låtsas att du är någon annan.

OnT: Du behöver inte använda mitt sätt och även om du vet hur GET-variabler fungerar tror jag ärligt talat inte du vet hur ovanstående lösning är meningen att användas. För att vara snäll kan jag ju säga att det ska vara page i URL:en och inte blog. Resten får du läsa på om.


du får tro vad du vill.

@ mod, lås denna tråd. Har hittat lösningen själv nu
2009-07-12, 22:14
  #34
Medlem
Sorkus avatar
Vill ni ha en mer seriös diskussion om detta får ni gärna starta en ny tråd.
TS verkar inte ha alla hästar i stallet...

tråd låst

/mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback