Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-15, 19:40
  #13
Medlem
Skandiss avatar
Kan ju leka "Vem bröt mot lagen nu då?".
I kort går det ut på att spana efter folk som beter sig som idioter på vägen.
110 på en 70 väg, omkörning i krön och korsningar, noll-koll människor, folk som kör bil som man kör go-kart etc.
Citera
2009-07-16, 00:08
  #14
Medlem
Avgrundsandens avatar
Annan kul...

Annan kul är ju annars denna:
  • Medelålders man: 10 P
  • Äldre man (65+): 20 P
  • Man med rullator: 40 P
  • Kvinna: 30 P
  • Äldra kvinna: 50 P
  • Kvinna med rullator: 70 P
  • Blind: 100 P
  • Rullstolsbunden: 150 P
  • Permobil: 160 P
  • Mamma med barn i hand: 200 P
  • Mamma med barnvagn: 230 P

JACKPOTT
  • "Familj" (2 vuxna, 2 barn): 500 P
  • Dagisgäng: Barn (<10 barn): 1000 P
  • <6 utlänningar på en gång: 80000 P

Sen är det bara att köra tills att bilen går sönder eller någon hinner stoppa er.
Citera
2009-07-20, 22:15
  #15
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Jag har en lek jag kör med barnen, jag säger ett ord, tex kudde och då ska det barn jag sagt ordet till sjung en sång ed det ordet i.
Dom bruka tycka att den är skoj och tvinga med mig och pappan deras i den leken.
Sen kör äldsta dottern med gul bil leken.
Citera
2009-07-20, 22:19
  #16
Medlem
Tratts avatar
Min mor körde med det lite omoraliska när någon vad seg på att gå över gatan "10poäng" men om någon var snabbare osv blev det mer, jag var kanske bara 5-7år men jag retas med henne och säger "20poäng" när jag åker bil med henne
Citera
2009-07-20, 23:47
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrundsanden
Annan kul är ju annars denna:
  • Medelålders man: 10 P
  • Äldre man (65+): 20 P
  • Man med rullator: 40 P
  • Kvinna: 30 P
  • Äldra kvinna: 50 P
  • Kvinna med rullator: 70 P
  • Blind: 100 P
  • Rullstolsbunden: 150 P
  • Permobil: 160 P
  • Mamma med barn i hand: 200 P
  • Mamma med barnvagn: 230 P

JACKPOTT
  • "Familj" (2 vuxna, 2 barn): 500 P
  • Dagisgäng: Barn (<10 barn): 1000 P
  • <6 utlänningar på en gång: 80000 P

Sen är det bara att köra tills att bilen går sönder eller någon hinner stoppa er.

den e inget problem att fixa i falkenberg
Citera
2009-07-21, 00:40
  #18
Medlem
Löjtiss avatar
en annan klassiker är att göra ord av mötande bilars registreringsskyltar

ex.

ABC = adam bojkottar cyklar

kan spåra rejält efter ett tag
Citera
2009-07-21, 04:44
  #19
Avstängd
Elfbergs avatar
Världens mest idiotiskaste bil-lek måste vara att hitta förbipaserande bilars regnummer i nummerföljd från 001 till 999, (möjligen att man hoppar över 666???) Efter 002 börjar man bli förbannad!
Citera
2009-07-21, 05:30
  #20
Medlem
Ultras10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfberg
Världens mest idiotiskaste bil-lek måste vara att hitta förbipaserande bilars regnummer i nummerföljd från 001 till 999, (möjligen att man hoppar över 666???) Efter 002 börjar man bli förbannad!

Svårt att säga att det är en billek. Snarare en livslek. Om du har tur kan du plöja igenom alla nummer under din livstid
Citera
2009-07-21, 05:33
  #21
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Den som snabbast gör ett ord av alla bokstäverna i en nummerplåt "i rätt ordning". Typ:

TTE 911 = blatte
DIC 001 = disco
Citera
2009-08-04, 14:48
  #22
Medlem
Taluss avatar
Samma som ovan.
Nummerplåten ABC 123 blir alltså inte "Adam busar cyklandes".
Nummerplåten ABC 123 blir istället "sambandscentral"
Nummerplåten ABC 123 kan ej bli "ambulanscentralparkering", då tillägget -parkering är totalt överflödigt.

Bokstäverna måste dyka upp i ordet i samma följd som de står i nummerplåten. De må så omplaceras från sin ordningsföljd, man får enbart lägga till ytterligare bokstäver för att bilda ett och samma ord. Orden behöver inte godkännas av SAOL, (där fick ni, alfapetnördar) utan behöver endast vara korrekta, svenska ord. "Toalettringsputsare" är således ett godkänt ord för denna lek.

Målet är att vara först med att bygga ett ord. Skulle båda hinna påbörja uttalandet av sina ord, innan den andre hunnit avsluta sitt ord, så är det den som yttrat det längsta godkända ordet som får 1p.

Scenario:
- Framförvarande motorfordon siktas med nummerplåt "EIK 433".
- En av de tävlande åtar sig agera riktkarl, och yttrar högt "EIK 433" medan han pekar mot aktuellt fordon.
- Alla deltagare försöker nu (tyst i enskildhet) lägga in nya bokstäver framför-, mellan- och/eller efter de tre givna bokstäverna. Onödiga extraord eller böjningar godkännes ej, och samtliga siffror ignoreras.
- En av deltagarna, Adam, utbrister: "Extrainkomstkonsult".
- Eftersom detta ord inte godkänns, ropar Bertil: "Extrainkomst" för att stjäla den poängen. Bertil hinner dock inte uttala hela ordet färdigt, innan
- Cesar utbrister: "Generaldirektör".

Hade Bertil hunnit säga färigt innan Cesar yttrat sig så hade Bertil fått poäng för sitt "Extrainkomst". Men eftersom Cesar hinner avbryta och föreslår ett ord bestående av fler bokstäver (Generaldirektör), vinner Cesar ett poäng. Adams försök med "Extrainkomstkonsult" var totalt odugligt och får inte på något vis poäng. Av EIK räknas alltid det första A:et i ordet som det obiligatoriska, det första I:et efter A:et, och det första K:et efter I:et likaså. Det är inte tolererat att "låta det första K:et gå" och räkna det andra K:et som det obiligatoriska. Hela tillägget -konsult är således överflödigt och ogillar därmed hela ordet...
Ej godkänt: Extrainkomstkonsult
Godkänt: Extrainkomst
Mest godkänt: Generaldirektör


Det låter kanske komplicerat, men det är egentligen väldigt väldigt tydligt väl när man kommer igång.
__________________
Senast redigerad av Talus 2009-08-04 kl. 14:53.
Citera
2024-01-10, 19:14
  #23
Medlem
Gul bil är en billek där den som ser en gul bil och säger det till en annan får den personen att vara tyst tills den blir friad av en annan person.
Citera
2024-01-11, 12:00
  #24
Medlem
eldrattans avatar
När jag var ung så brukade vi roa oss med att någon fick lägga sig på taket när man körde och hålla fast sig samtidigt som man lät som en polisbil. Det var väldigt roligt och uppskattat. Testa det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback