2024-12-10, 13:06
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trd inklistrad.

Mod.
Citera
2024-12-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inprivate2
Ah det har du rtt i, inte ens tnkt p det. Har ngra kurser jag vet att jag bara kan tenta av. Jag ska kolla upp om jag kan hja ngra betyg innan. Jvla tur jag hittade dig hehe tack.

Jag blev reserv 2 i urval 1 varav 7 antagna i BII gruppen. Kommer jag in i urval 2 d eller hur funkar det?
Citera
2024-12-10, 17:42
Medlem
Allts har sdan otur. Skt till min sista termin "Kandidaturs och examensarbete redovisning" till vren och de har de senaste 7,8 ren tagit in alla som skt. Vilket varit runt 40-70 pers. JUST detta r s har tydligen 88 pers skt och hamnar i reserv och kommer frmodligen inte in. FAN ass.
Det finns inga undantag att typ skolorna tar in fler efter urval tv till just kandidatterminerna nr alla berhgigheter kommit in i Ladok?
Citera
2024-12-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
1. Hur mnga platser r det p utbildningen?
2. r det en populr utbildning, dvs mnga skande?

Du kan frsts ha tur, men rligt talat lter 127e plats p en distansutbildning som att det blir svrt. Jag hoppas att det gr vgen, men jag rekommenderar att du har en plan B.

125 platser.

Populr, men distans och vrterminen brukar nd vara lite enklare, vad jag frstr...

Wuh. Tack fr svar!
Senast redigerad av EvilHag 2024-12-10 kl. 22:05.
Citera
2024-12-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollskogens
Dd trd.

Jag kom in iallafall.

Stort grattis! r reservnummer 25 p juristprogrammet i stockholm i bii gruppen efter urval 1. Har hgre bii merit n de senaste 4 eller s urval 2 resultaten. Finns det chans? Har du annars ngot tips p hur man borde gra med upprop?
Citera
2024-12-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mellehboy
Hej alla!

Vill med detta inlgg ge er lite ljus fr er som eventuellt skulle se mrkt p kommande antagningar. Till vrterminen 2024 skte jag till Systemvetenskapliga programmet i rebro universitet. Jag var vldigt osker p om jag skulle komma in med mina merit p 17,39, men kollar man p statistik p UHR kan man se den sist antagna fr vrterminen 2023 lg p 17,34 vilket gav mig lite hopp.

Frsta antagningsbeskedet kom och jag lg p reservplats 31. Jag var frst osker p vad detta skulle innebra s jag tog mig till bland annat denna trd p flashback fr att se om ngon var i en liknande situation. Frn vad jag hade kunnat tolka s var det inte mnga som kom in p sin utbildning genom att ligga shr lngt bak i reservkn.

Andra antagningsbeskedet kom senare och d fick jag en klump i magen, jag hamnade p plats 13. Vid detta tillflle rknade jag med att inte komma in p programmet och bestmde mig fr att plugga distanskurser och jobba istllet. Jag bokade till och med plats p hgskoleprovet fr att det kndes krt.

Men sen s kom miraklet! Efter kursstarten av programmet s fick jag besked genom mail att jag fick ta emot en plats! Efter mnader av ngest och grubblande s r det ntligen ver. Jag m ha slsat 550 spnn p hgskoleprovet men det skiter jag i nu.

Jag hoppas att ni som sker till hsten och framt fr lite hopp av det jag har varit med om. Lycka till med era anskningar!

Wow! Stort grattis!! Ger mig lite mer hopp som reservplats 25 p juristprogrammet p SU efter urval 1. Men har inte fr hga frhoppningar!
Citera
2024-12-16, 12:47
Medlem
tallmisters avatar
Tnkte ska https://ju.se/studera/valj-utbildnin...025-52557.html
till hsten. Jag r vl rtt sker med 1,45 hp va? De verkar anvnda ngon annan pong n hp, eller iaf kalla det annorlunda.
Citera
2024-12-19, 10:15
Medlem
Urval 2. Reservplats 6 i hpkvoten p ssk i Gteborg. Skitnervs. Ser ut som att jag har smre chanser i bii gruppen dr jag ligger p plats 20 och dr 34 har blivit antagna hitills.
Fyfan, vill bara komma in nu!
Citera
2025-01-10, 22:28
Medlem
Phyllobatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdidos
Att mnga misslyckas beror rimligen mer p att de r dumma i huvudet n p att ngot skulle vara konkret svrt. r intagningspongen lg s kommer all mjlig kreti och pleti in och d blir utfallet drefter.

Allts det r vl medelsvra studier beroende p mne. Tror verkligen inte alla har vad som krvs fr att bli matematiklrare t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in