2009-01-03, 12:23
Medlem
ingenios avatar
Jag har fått ett skumt problem i Downloadhelpers konverteringsfunktion. Jag har konverteringen inställd på automatisk, till .avi-format. Problemet är bara det att när väl filen har konverterats klart så försvinner den från datorn!! Jag kan inte hitta den i den fördefinierade katalogen och inte ens med datorns sökfunktion.
Om man däremot konverterar filen manuellt så stannar den i den fördefinierade katalogen.

Vad kan egentligen ha hänt?
2009-01-03, 21:29
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Hej
Söker en addon som alltid visar fullständiga länkar på sidan man är inne på. Vissa sidor visar alltid bara huvudomänen, www.example.com, och inte en länk till sidan man är inne på. Ibland går det att högerklicka, men inte alltid.
Någon som vet vad jag söker?

Lösningen heter Long URL Please

(Tillägget är i experimentstadiet, så du måste registrera dig för att kunna ladda ner det.)
2009-01-03, 21:36
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Lösningen heter Long URL Please

(Tillägget är i experimentstadiet, så du måste registrera dig för att kunna ladda ner det.)

Tack! Jag visste inte att det fanns ett sådant tillägg, men jag har haft ett behov av ett sådant. Underlättar när man ska länka till olika sidor i ett inlägg. Puss på dig!
2009-01-04, 14:29
Medlem
ultio_ultioniss avatar
Har ett problem med FF 2 som ngn kanske kan hjälpa mig med: Av ngn anledning syns varken "svara på ämne"- eller "citera"-knapparna på forumet. Vad kan felet vara?
2009-01-04, 15:19
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultio_ultionis
Har ett problem med FF 2 som ngn kanske kan hjälpa mig med: Av ngn anledning syns varken "svara på ämne"- eller "citera"-knapparna på forumet. Vad kan felet vara?

Använder du Greasemonkey eller NoScript?
2009-01-04, 19:52
Medlem
jag har inga spoiler taggar längre... hade det för någon eller ett par veckor sedan...

http://i44.tinypic.com/30cni9z.jpg
2009-01-04, 20:24
Medlem
Firefox 3.05 vill inte spara min lösenord längre och ja rutan "Spara lösenord för webbplatser" är ikryssad.

När jag loggar in på en sida kommer det upp "Vill du att firefox sparar det här lösenordet?" men när jag klickar på Spara så händer ingenting och lösenordet blir inte sparat till nästa inloggning.

Nån som råkat ut för samma eller har en lösning?
2009-01-04, 20:36
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurre
Firefox 3.05 vill inte spara min lösenord längre och ja rutan "Spara lösenord för webbplatser" är ikryssad.

När jag loggar in på en sida kommer det upp "Vill du att firefox sparar det här lösenordet?" men när jag klickar på Spara så händer ingenting och lösenordet blir inte sparat till nästa inloggning.

Nån som råkat ut för samma eller har en lösning?

Jag hade samma problem med en sajt. Jag tog bort lösenordet ur lösenordsmappen och då gick det vägen.
2009-01-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Jag hade samma problem med en sajt. Jag tog bort lösenordet ur lösenordsmappen och då gick det vägen.

Lösenordmappen? Menar du Verktyg > Inställningar > Säkerhet > Sparade Lösenord. För jag tog bort allt därifrån men det hjälpte inte.
2009-01-04, 21:54
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurre
Lösenordmappen? Menar du Verktyg > Inställningar > Säkerhet > Sparade Lösenord. För jag tog bort allt därifrån men det hjälpte inte.

Ja, det var den jag menade. Knepigt det där. Du har inget lösenordstillägg som skulle kunna strula till det hela?
2009-01-05, 19:53
Medlem
Jag letar efter någon kalender funktion till firefox gärna med rss inbyggt.
2009-01-05, 22:46
Medlem
Pallevantes avatar
FF tar fortfarande väldigt lång tid på sig att starta upp. Någon som har en lösning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in