• 1
  • 2
2009-07-30, 20:38
Medlem
jansson_s avatar
Jag har den prollen du ville ha från första början funkar mycket bra med dagens spel tycker jag. Kör tex far cry 2 på 1600+1200, very high, 4aa med ATI 4770.
Men råder dig inte att köpa den då du kan få mycket mer för pengarna idag
Citera
2009-07-31, 15:44
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
därför att du får en väldigt mycket bättre dator om du bygger ihop den själv, kan du inte så känner du säkert nån som kan.. det paketet ja visade dig är väldigt mycket bättre..

Du säger väldigt mycket bättre på vilket sätt? Varken Processorn eller grafikkortet som du rekommenderar är väl väldigt mycket bättre en det han sätter ihop?

Sen moderkortet har jag ingen aning om är det ett bra moderkort om man vill clocka processorn senare?

Alltså, jag skulle säkert kunna sätta ihop en dator om jag ville, har bytt det mesta förutom processorn i min gamla. Men om man säger så här, visst har den en hyffsad processor och ett bra grafikkort? alltså ramminnena och det skiter jag i det kan man uppgradera billigt senare.
Citera
2009-07-31, 16:57
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Du säger väldigt mycket bättre på vilket sätt? Varken Processorn eller grafikkortet som du rekommenderar är väl väldigt mycket bättre en det han sätter ihop?

Sen moderkortet har jag ingen aning om är det ett bra moderkort om man vill clocka processorn senare?

Alltså, jag skulle säkert kunna sätta ihop en dator om jag ville, har bytt det mesta förutom processorn i min gamla. Men om man säger så här, visst har den en hyffsad processor och ett bra grafikkort? alltså ramminnena och det skiter jag i det kan man uppgradera billigt senare.

visst det är en hyffsad processor men grafikkortet är ganska värdelöst i mina ögon..

gtx 250 jämförts med 4670 går inte o jämföra, har sökt på google men hittar ingen jämförelse, det pga av att dom tillhör 2 helt olika klasser.. gtx 250 är från början ett 9800gtx+, men är dessutom lite bättre.. och går att överklocka och komma upp i prestanda som gtx 260..

Processorn jag valt är kanske inte väldigt mycket bättre, men den är helt klart bättre.
Citera
2009-08-04, 16:30
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
visst det är en hyffsad processor men grafikkortet är ganska värdelöst i mina ögon..

gtx 250 jämförts med 4670 går inte o jämföra, har sökt på google men hittar ingen jämförelse, det pga av att dom tillhör 2 helt olika klasser.. gtx 250 är från början ett 9800gtx+, men är dessutom lite bättre.. och går att överklocka och komma upp i prestanda som gtx 260..

Processorn jag valt är kanske inte väldigt mycket bättre, men den är helt klart bättre.

Fick han att sänka priset och ersätta kortet med ett gts 250 istället

E5200 2.5 ghz
MSI P965 NEO-F V2
2 gb Ram 800mhz
Sparkle Geforce GTS 250
https://www.inet.se/datorkomponenter...512mb/5408373/

Nu är frågan klarar den sig på ett 450w nättagg?

Och Sparkle Geforce GTS 250 är alltså bättre en ATI HIS Radeon HD 4670 1GB så jag inte gör en dålig affär nu :P
Citera
2009-08-04, 18:28
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Fick han att sänka priset och ersätta kortet med ett gts 250 istället

E5200 2.5 ghz
MSI P965 NEO-F V2
2 gb Ram 800mhz
Sparkle Geforce GTS 250
https://www.inet.se/datorkomponenter...512mb/5408373/

Nu är frågan klarar den sig på ett 450w nättagg?

Och Sparkle Geforce GTS 250 är alltså bättre en ATI HIS Radeon HD 4670 1GB så jag inte gör en dålig affär nu :P

Japp den är väldigt mycket bättre, det lovar jag..

När du endå är i farten, fråga han om han kan byta till amd istället, be han köra på en athlon64 7850 2,8ghz istället, både billigare o bättre.. eller athlon2 x2 250 för någon hundring dyrare som är modernare och även betydligt bättre..

Nätaggregatet klarar sig utan problem, sålänge det håller relativt hög kvalitet..
Citera
2009-08-07, 22:27
Medlem
Dr.Sativas avatar
12k i 3dmark 06
41k i 3dmark 03

Får jag med denna dator nu
Måste säga att grafikkortet kan man mista för ett moderkort! Riktigt badass!
Citera
2009-08-08, 04:35
Medlem
Gefore GTX 260 är ett grymt grafikkort både det som har 192 och 216 streaming processors. Du kommer absolut klara dig.. Går att klocka riktigt högt också men då blir ljudnivån lite högre möjligtvis men GTX 260 vinner enligt mig prismässigt vs prestanda i jämförelse mot ett GTX 285...

Konsensus.. GTX 260.. med en hygglig processor 4 gb RAM minne så kommer du inter att bli besviken!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in