2009-07-29, 00:38
Bannlyst
hej hallå rätt ny här.. eller ny o ny, spanat här har man alltid gjort men förrns nu jag reggat här då..

jo jag har gymmat i ca 2.5 år nu gått från 64 kilo upp till 94 - 95 nånstans.. aldrig haft någon problem med muskelvärk efter passen eller så. har dock nu på sistone börjat få svinigt ont i min högra arm. leden.. vecket? vad det nu kallas.. armbågen för i helvete, det kommer inte när jag lyfter utan det sitter i tills jag börjat träna o pumpat upp musklerna.. när det blivit stretchade.. finns det något man kan göra åt det? kräm.. piller ledvätska eller nåt? irriterande mest.. för det känns sämst måste träna direkt man stiger upp ur sängen för att kunna få en start på dagen.

skriver fint. men nån fattar nog
Citera
2009-07-29, 00:40
Medlem
apintofstellas avatar
Man brukar fa ont i leder och muskler om man inte värmer upp dem innan man lyfter tunga vikter.
Citera
2009-07-29, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Man brukar fa ont i leder och muskler om man inte värmer upp dem innan man lyfter tunga vikter.
jag har alltid varit noga med uppvärmning. detta har kommit nu ändå och fattar inte varför =/. det blir ju inte bättre vad jag än gör :S
Citera
2009-07-29, 00:46
Medlem
apintofstellas avatar
Vilat någonting under dessa 2.5 åren? Ta en vecka i soffan i lugn och ro sen gå tillbaka till gymmet för att se om det blivit bättre. Har jag själv känt vara behövligt vid liknande smärta.
Citera
2009-07-29, 00:51
Bannlyst
Citat:
Vilat någonting under dessa 2.5 åren? Ta en vecka i soffan i lugn och ro sen gå tillbaka till gymmet för att se om det blivit bättre. Har jag själv känt vara behövligt vid liknande smärta.

sant. längsta uppehåll jag tagit är 3 dagar. får en sådan extrem ångest om jag inte tränar varje dag. känner mig extremt liten o klen och det är ett helvete att gå tillbaks. hehe
Citera
2009-07-29, 00:53
Medlem
apintofstellas avatar
Håller du kosten viloveckan så kommer du antagligen inte tappa ett dugg. Jag kommer alltid tillbaka starkare och färskare efter en.
Citera
2009-07-29, 01:01
Bannlyst
Citat:
Håller du kosten viloveckan så kommer du antagligen inte tappa ett dugg. Jag kommer alltid tillbaka starkare och färskare efter en.
vore ju en klok ide iofs. men då kommer jag in på nästan problem. anledningen till att jag började gymma är delvis min panikångest. pumpen slår extremt då jag lyfter jo. och lyfter jag inte får inte kroppen den kicken då sker något skumt. de börjar slå hårt och ostabilt missar slag samt slår dubbla slag. visst inget farligt men. den känslan är störd. det som fått mig o gå så seriöst med träningen. så det är på både gott o ont kan man väll säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in