Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-02, 13:17
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Titta på dom sista 25 minuterna lite mer vaksamt.
Där framgår det ganska tydligt vad Joe Rogan tycker.
*gjort*

Det är inte på nåt vis uppenbart att Sibrel övertygar Rogan. Jag tycker också att presskonferensen efter Apollo 11 är awkward samt att Armstrongs jubileumstal är mer än lovligt kryptiskt, men jag tror inte på Sibrel för det.

Ser fram emot den uppföljning som diskuteras, att någon kunnig person tar sig an Sibrels argument och dokumentation.
Citera
2024-05-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
*gjort*

Det är inte på nåt vis uppenbart att Sibrel övertygar Rogan. Jag tycker också att presskonferensen efter Apollo 11 är awkward samt att Armstrongs jubileumstal är mer än lovligt kryptiskt, men jag tror inte på Sibrel för det.

Ser fram emot den uppföljning som diskuteras, att någon kunnig person tar sig an Sibrels argument och dokumentation.
Ja jag hoppas verkligen att någon vågar ställa upp på debatt. Nu när Rogan erbjudit en plattform som når ut till flera miljoner människor så blir det nästan ett bevis i sig ifall ingen antar utmaningen...
Citera
2024-05-02, 13:47
Medlem
Citat:
Du tänker att proverna måste varit hämtade manuellt.
Dom kan inte varit hämtade av obemannade farkoster, dom kan inte varit fejkade, dom kan inte vara hittade på jorden.

Vad gör dig så säker på detta?

Finns många skäl mot obemannade farkoster. Den stora mängd som togs hem. Fanns knappast någon teknik för det. Hur håller man ett sådant stort och komplicerat civilt projekt hemligt? Hur förklarar man varför ett sådant icke militärt projekt ska vara hemligt?
Bara en liten mängd har hittats på Jorden och de bär tydliga spår av passage genom jordatmosfären samt förorening.
Med noggranna laboratorieanalyser visar det sig snabbt om något är tillverkat på Jorden.
Citera
2024-05-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Finns många skäl mot obemannade farkoster. Den stora mängd som togs hem. Fanns knappast någon teknik för det. Hur håller man ett sådant stort och komplicerat civilt projekt hemligt? Hur förklarar man varför ett sådant icke militärt projekt ska vara hemligt?
Bara en liten mängd har hittats på Jorden och de bär tydliga spår av passage genom jordatmosfären samt förorening.
Med noggranna laboratorieanalyser visar det sig snabbt om något är tillverkat på Jorden.
Jag förstår hur du tänker men hur vet du att så mycket sten har hämtats från månen?
Citera
2024-05-02, 14:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag påstår ingenting.

Clown. Du har påstått en jävla massa saker. Varför är alla konspirationsteoretiker såna fegisar?
Citera
2024-05-02, 14:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Jag förstår hur du tänker men hur vet du att så mycket sten har hämtats från månen?

Ett stort antal forskare och geologer från hela världen, även från sverige har undersökt stenarna. Jag tror inte det bara är 10Kg sten som cirkulerat runt världen och många oberoende forskargrupper.
Citera
2024-05-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ett stort antal forskare och geologer från hela världen, även från sverige har undersökt stenarna. Jag tror inte det bara är 10Kg sten som cirkulerat runt världen och många oberoende forskargrupper.
Eftersom man bara får några gram så blir följdfrågan hur många forskare som undersökt stenarna?
Är det flera hundra? Flera tusen?
Citera
2024-05-02, 16:02
Medlem
Citat:

Även den del som sänts ut för forskning överskrider den mängd man med obemannade sonder skulle kunna hämta med den tidens teknologi. Och vilka skäl finns för att misstro uppgifterna ?
https://www.clavius.org/envrocks.html
Och frågorna återstår för iden om mindre mängd hämtad obemannat
1) Vilka var dessa sonder ? När skickades dom iväg ?
2) Även detta måste vara avancerade projekt med många inblandade. Hur hålla det hemligt ?
3) Hur förklara för alla inblandade varför sådana här icke militära projekt ska vara hemliga ?
Citera
2024-05-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Även den del som sänts ut för forskning överskrider den mängd man med obemannade sonder skulle kunna hämta med den tidens teknologi. Och vilka skäl finns för att misstro uppgifterna ?
https://www.clavius.org/envrocks.html
Och frågorna återstår för iden om mindre mängd hämtad obemannat
1) Vilka var dessa sonder ? När skickades dom iväg ?
2) Även detta måste vara avancerade projekt med många inblandade. Hur hålla det hemligt ?
3) Hur förklara för alla inblandade varför sådana här icke militära projekt ska vara hemliga ?
Hur mycket har lämnats ut till forskare enligt officiella källor?
Hur många kilo på ett ungefär?
Citera
2024-05-02, 17:02
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det är inget som är konstigt med det.
Men varför tror du det är sant?
Det finns absolut ingenting som pekar på att det inte skulle vara sant.
Citera
2024-05-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det finns absolut ingenting som pekar på att det inte skulle vara sant.
Så du håller inte med Joe Rogan om nånting av det han tar upp och anser vara väldigt skumt?
Citera
2024-05-02, 17:56
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men du skriver i tråden på diskussionsforumet Flashback. Då anger man sina argument här - inte "om du läser den här boken/ser den här filmen/lyssnar på den här podden" så fattar du vad jag tror.

Begriper du ens vad det är du tror?
Argumenten är i korthet det som Rogan tar fram

Den långa versionen: Fejkfilm, fejkbilder och bränsleomöjligheter, radioaktiva omöjligheter och allt som man påpassligt glömt bort och att ledare från ledande länder med underrättelsetjänster bekräftar att det är fejk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in