Idag, 16:01
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det var precis vad de gjorde.

Och dräkterna, tålde de både värme över 123 grader samt kyla ner mot 233 minusgrader? Samt tålde meteoritnedslag och annars skadligt krafs från rymden?
Citera
Idag, 16:04
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Och dräkterna, tålde de både värme över 123 grader samt kyla ner mot 233 minusgrader? Samt tålde meteoritnedslag och annars skadligt krafs från rymden?
Jag är inte insatt i vad dräkterna klarade. Det finns säkert info som du kan googla fram.
Citera
Idag, 16:08
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som jag säger, ca 60 meteorer stora nog att skada dig når jordytan varje dygn. Färre än på månen, men å andra sidan är du mycket längre tid på jorden än på månen.

Så, har du nån strategi för att skydda dig?

Månen har ca 1 miljon kratrar, jorden har ca 200, du kan nog själv räkna ut vilken plats som är mest riskfylld.

Så, vad hade NASA för plan för att skydda farkosten och astronauterna?
Citera
Idag, 16:10
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Jag är inte insatt i vad dräkterna klarade. Det finns säkert info som du kan googla fram.

Det är givet att dräkterna inte klarade av 123 graders värme och 233 minusgrader, för deras dräkter var i paritet med maskeraddräkter.
Citera
Idag, 16:12
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det är givet att dräkterna inte klarade av 123 graders värme och 233 minusgrader, för deras dräkter var i paritet med maskeraddräkter.
Som sagt, jag kan inget om dräkterna och är inte tillräckligt intresserad av dräkterna för att sätta mig in i hur de fungerade och vad de klarade.
Citera
Idag, 16:16
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Som sagt, jag kan inget om dräkterna och är inte tillräckligt intresserad av dräkterna för att sätta mig in i hur de fungerade och vad de klarade.

Det var ingen fråga, bara ett konstaterande att ännu ett misstag i månlandningsbluffarna bekräftas.
Citera
Idag, 16:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det var ingen fråga, bara ett konstaterande att ännu ett misstag i månlandningsbluffarna bekräftas.
Vad var det för misstag?
Citera
Idag, 16:23
Medlem
Citat:

Det var inte 123 grader varmt och ner till 233 minusgrader på landningsplatserna. Detta felaktiga argument har avhandlats tidigare.
Citera
Idag, 16:27
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Det var inte 123 grader varmt och ner till 233 minusgrader på landningsplatserna. Detta felaktiga argument har avhandlats tidigare.

Om de hade haft problem med att lämna månen så hade det kunnat bli det, det var liksom det diskussionen handlade om. Så, dräkterna klarade alltså inte av de extrema temperaturerna som månen har, de visste på förhand att allt skulle lyckas i första försöket?
Citera
Idag, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Moonhoaxdebunked är bara trams enligt mig.
Vi får enas om att vara oense även på den punkten.

Moonhoaxdebunked motiverar sina svar genom att förklara varför det är så samt ger referenser. Ser inga fel på dom om man beaktar ur rent fysikalisk förståelse.
Trams tycker jag däremot månlandnings förnekar källorna är där jag hittar sakfel och korkade argument som svärande på bibeln eller att Aldrin skulle ha erkänt att vi aldrig åkte
Citera
Idag, 16:35
Medlem
Citat:
Om de hade haft problem med att lämna månen så hade det kunnat bli det, det var liksom det diskussionen handlade om. Så, dräkterna klarade alltså inte av de extrema temperaturerna som månen har, de visste på förhand att allt skulle lyckas i första försöket?

Syret hade tagit slut tidigare och hade man inte kunnat starta återfärden fanns inget behov av att använda rymddräkterna igen. Det hade varit game over. Och ja detta var givetvis inte riskfritt
Citera
Idag, 16:37
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det hade bara ett försök. Misslyckades de så var de döda oavsett dräkterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in