• 1
  • 2
2009-07-29, 20:44
Medlem
Citat:
Okej. Tyckte det verkade vettigt då man tränade underarmar samt greppet.

Men om man ska köpa CoC, vart ska man börja egentligen? Jag har varit på gym ett par gånger i princip. Har lite smågrejer hemma, typ hantlar och lite sånna grejer, som jag kör lite med och sen har jag ett "träningschema" som jag kör lite då och då. Så jag är ju inte precis vältränad

Naturligtvis är det individuellt, jag köpte CoC1, 2, 3 på en gång, och 1:an klarade jag direkt ur förpackningen, 2:an tog väll 3månader.

Kan säga att grippers är bra för greppet, men vill man ha en ordentligt tränad hand så bör man man köra grippers, pinch, fat bar. eventuellt lite sledge lever, wristcurls. då har man en komplett och allsidig träning för händer, underarmar och handleder.
Citera
2009-07-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Cargo
Naturligtvis är det individuellt, jag köpte CoC1, 2, 3 på en gång, och 1:an klarade jag direkt ur förpackningen, 2:an tog väll 3månader.

Kan säga att grippers är bra för greppet, men vill man ha en ordentligt tränad hand så bör man man köra grippers, pinch, fat bar. eventuellt lite sledge lever, wristcurls. då har man en komplett och allsidig träning för händer, underarmar och handleder.
Okej, jo men självklart är det indviduellt men det skulle ju vara väldigt surt att köpa en som sedan visar sig vara för lätt/tung. Hur mycket går frakten på om man beställer från usa?
Citera
2009-07-29, 20:50
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehoo78
Okej, jo men självklart är det indviduellt men det skulle ju vara väldigt surt att köpa en som sedan visar sig vara för lätt/tung. Hur mycket går frakten på om man beställer från usa?

Köp trainer och 1, det lär räcka. Kolla hemsidan.
Citera
2009-07-29, 20:50
Medlem
Vet inte men jag skulle tjäna ungefär 200:- och det skulle ta ca 30dagar, så jag beställde från Sverige. tog 1 dag.

Annars kan du köpa trainer, 1, 1,5 kostar 800:- ink frakt. vet inte om jag får länka.
Citera
2009-07-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Cargo
Vet inte men jag skulle tjäna ungefär 200:- och det skulle ta ca 30dagar, så jag beställde från Sverige. tog 1 dag.

Annars kan du köpa trainer, 1, 1,5 kostar 800:- ink frakt. vet inte om jag får länka.
Skicka med pm så löser du det
Citera
2009-07-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Köp trainer och 1, det lär räcka. Kolla hemsidan.
Har letat men inte hittat nått på ironmind :/
Citera
2009-07-29, 21:06
Medlem
thereins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehoo78
Har letat men inte hittat nått på ironmind :/

http://ironmind.com/ironmind/opencms...nsofcrush.html
Citera
2009-07-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therein
http://ironmind.com/ironmind/opencms...nsofcrush.html
Jo men det var frakkostnaden jag funderade över.
Citera
2009-07-29, 21:11
Medlem
Hittade du något på sidan som jag skickade PM
Citera
2009-07-30, 13:37
Bannlyst
Jag köpte några grippers på intersport som var hard. Men jag klarar göra ungefär 120st på raken med högerarmen. Då kan väl den knappast vara tillräckligt tung för mig? Hur många reps ungefär ska man klara av att göra med en gripper för att den ska vara tillräckligt bra för en? 20-30?
Citera
2009-07-30, 13:38
Medlem
Känns som att 10-15 borde vara lagomt. Varför skulle man göra så många fler än man normalt gör i andra övningar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in