Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-03, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det där mordet i Torvalla kommer jag ihåg. Brorsan är med och letar efter sin försvunna syster. Senare så hittas systerns lik under brorsans säng hemma.
Sjukt bisarr historia. Tyckte det där var riktigt läskigt. Detta bör ha hänt nån gång i slutet av 80-talet.

Jag tror aldrig att jag har hört talas om att nån försökt gömma ett lik under sin egen säng förut.
Ja det där mordet följde jag i media..riktigt otäckt tyckte jag att det var
Citera
2022-06-25, 23:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hammerdal 1941.

Från SVENSKA MORDFALL.

Citat:

"1 juli 1941. Ingeborg Westholm (1910.07.16) ströps till döds i ett svartsjukedrama utanför Hammerdal i Jämtland. Linnea Persson (1906.03.02-1993.02.15) dömdes till rättspsykiatrisk vård."

(FB) Mord i Jämtland
Citera
2022-06-25, 23:26
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/mor...glas-vatten-9/

Fina Jenny❤️❤️, aldrig glömd❤️
Citera
2022-07-22, 21:38
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innocentes
Jag minns två mord i Torvalla, ett uppmärksammat där brodern dödat sin syster och bundit henne under sängen och ett knivmord i missbrukarkretsar där mördaren hette Per*a , han knarkade ihjäl sig i Stockholm sedan
90talet kanske ?

Knivmordet i missbrukskretsar har jag för mig att det utfördes med en krossad flaska. Att Pe*ra Ols*on skar offret från magen och upp mot halsen men är inte helt säker.

Perr* växte upp i Mälgåsen utanför Bräcke och hans liv bestod nog till stor del av knark. Måste ha varit en bit in på 2000-talet han dog.
Citera
2022-07-22, 23:16
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
https://www.expressen.se/nyheter/mor...glas-vatten-9/

Fina Jenny❤️❤️, aldrig glömd❤️
Vet du någonting om GM? Han dömdes endast till 6 år för det brutala mordet på Jenny.
Citera
2022-07-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vet du någonting om GM? Han dömdes endast till 6 år för det brutala mordet på Jenny.
Nej, det gör jag inte, hade flyttat därifrån när dom träffades 👍
Citera
2024-10-02, 23:32
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vet ej om bilden av mördaren ribolt postats förut(grenås skolhus mördaren)
Måste väl vara denne:
https://jlm.kulturhotell.se/objects/...5392&offset=16
Citera
2024-10-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det där mordet i Torvalla kommer jag ihåg. Brorsan är med och letar efter sin försvunna syster. Senare så hittas systerns lik under brorsans säng hemma.
Sjukt bisarr historia. Tyckte det där var riktigt läskigt. Detta bör ha hänt nån gång i slutet av 80-talet.

Jag tror aldrig att jag har hört talas om att nån försökt gömma ett lik under sin egen säng förut.

början av 92 var det. han ströp henne med ett hundkoppel/väskrem och gömde henne under en säng (hade lagt massa mjuka textiler för att det ej skulle gå att se om man bara kollade under sängen)

anmäldes som ett 'försvinnande' först. vilket gjorde att tidningarna hade både namn+bild på löp.

(anmälan på måndagen, och hittades tor/fre samma vecka)
Senast redigerad av dip 2024-10-04 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in