• 5
  • 6
2009-08-13, 14:12
Medlem
Vad som hände

Det tog väldigt hårt på henne när jag körde med den nonchalanta stilen. Det verkar inte spela någon roll att hon kan ha ignorerat mig i dagar och veckor fast hon lovat att höra av sig. Men när jag inte svarade nog snabbt på Facebook-chatten fick hon damp. Hon hade skrivit:

-Hej...

Eftersom jag tog hand om ett tarmrelaterat problem i ett annat rum i huset hade jag missat det och bara en minut efter hon hade skrivit det ändrade hon sin statusrad till:

Nu börjar jag bli jävligt irriterad

Då skrev jag till henne på chatten:

Du har inte funderat över om jag har anledning att vara besviken på dig?

Då tände hon på alla emotionella cylindrar och skrev i sin statusrad:
Ni får hitta någon ny person att festa med jag känner inte för det här
längre. Jag orkar inte med att människor försvinner hela tiden. Ha det bra nu ska jag gå och lägga mig.

Vår gemensamma tjejkompis, Rödtoppen, ringde och pratade med henne följande dag. Hon sa till Rödtoppen att hon inte visste varför jag var sur på henne. Rödtoppen försökte hinta åt henne:

-Men du brukar ju väldigt ofta lova att höra av dig till folk och sedan gör du inte det eller så planerar du saker med andra människor och sedan ändrar dig och gör något annat det kan inte vara något sånt?

-Nej jag har inte gjort något sådant, svarade hon.

Jag tycker inte det här känns som en mamma på 27-år, det känns mer som att bråka med en elev i första ring på gymnasiet på 16-år.

Jag tror det bara är att försöka glömma henne.
Citera
2009-08-14, 17:33
Medlem
Danals avatar
Hör hon av sig igen så skit i att "hinta" något utan säg som det är.
Tala om för henne vad du känner och att du tycker denna relationen bara är jobbig i längden så att det är bäst att avsluta den.

Detta är om hon nu skulle höra av sig, bästa är väl som du skriver att skita totalt i det hela.
Citera
2009-08-14, 18:11
Medlem
Det känns som att du förväntar dig mer än vad hon vill ge?

Dessutom.
Du väljer att skita i att träffa andra.
Det verkar som att du gör det för att du tänker att det är onödigt att träffa andra parallellt med henne.
Samtidigt verkar det inte som att hon ser det som att ni träffas?

Alltså.
Du verkar ha tagit relationen längre än vad hon har gjort, eller, du verkar tro att ni är tightare än vad hon menar att ni är?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in