2023-11-07, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag tycker mycket om att blanda Baklofen med Pregabalin! Eftersom jag har sjukt hög tolerans på Pregabalin så tar jag oftast mellan 5 - 6000mg och så tar jag mellan 25 och 50mg Baklofen och då mår jag oftast riktigt bra Tar jag mer än 50mg Baklofen så däckar jag oftast dock och det kan hända även om jag inte blandar det med något.
Min partner har lika hög tolerans på Pregabalin som jag men hen kan ta 75 - 87,5mg Baklofen med 6000 Prega utan att däcka alls men får dock riktigt god sömn under natten!

/Mvh
Intressant, har däckat av höga doser baklofen utan tolerans, men när jag tagit det dagligen har det snarare blivit större problem med att somna. Aldrig testat blanda det med lyrica eller gabapentin.

Har dock insomi och sömnapne och det finns rekommendationer att vara försiktig med baklo då. Kul att ni får så god effekt!

När jag inte tagit dagligen och tar en hög dos på morgonen 50-60 mg kan jag bli riktigt uppåt, nästan som av concerta eller elvanse. Men kan få ångest och rastlöshet på kvällen när det går ur. Precis som av adhd-medicin.
Senast redigerad av GaranteratMangel 2023-11-07 kl. 21:57.
Citera
2024-01-21, 22:37
Medlem
Vill du kissa ner dig är Baklofen superbra.. drick gärna lite öl till så har du nått målet
Eller ge det till någon med co-skador eller MS det är det dom är till för
Citera
2024-04-16, 22:32
Medlem
Extremeflys avatar
Hur pass nära är detta stilnoct? I effekt. Blir man lika chill som på stilnoct?
Citera
2024-04-22, 21:51
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur pass nära är detta stilnoct? I effekt. Blir man lika chill som på stilnoct?

Det är något helt annat. Stillnoct är ett sömnmedel och det gillar jag att ta rektalt dvs där bak. Men Baklofen får jag utskrivet mot muskelstelhet och spasticitet och det gillar jag att ta i doser mellan 50 - 87,5mg fast då oralt. Och det ger mig ganska kraftig eufori i höga doser och jag sover gott på det också om jag senare på kvällen eller natten tar lite olika Bensopreparat.

/Mvh
Citera
2024-05-09, 07:43
Medlem
bellusorcas avatar
Ser några stycken i tråden som fått hallisar och konstiga drömmar som de upplevt varit verkliga efteråt.

Men någon som blivit/träffat någon som blivit aggressiv eller utåtagerande efter överdos av Baklofen?
Citera
2024-05-30, 09:20
Medlem
Jag har ett gäng baclofen här som håller på att gå ut. Vet att substansen håller sig länge och väl och i stort sett inte blir mer hälsofarlig. Men däremot så har ju alla piller et BF datum. Bindemedlena i pillrena blir gamla och det kan sätta fräs på magen och hålla på.

Jag tänkte däremot på en lösning. Dvs att göra en vattenlösning i rätt tempratur då baclofen är relativt vattenlösligt. Dra igenom ett micronfilter och spruta in lösningen i munnen. Blir detta till det bättre tro? Hänger skiten med från de gamla bindemedlena? Kanske blir värre av det har ingen aning.

Klart att lite bindemedel hänger med, och därav lite av de ålderskadade. Men är detta en lösning tro?

Tror inte det är många pump pundare här i just denna tråden. Och det är en väldigt svår fråga att svara på som jag inte tror att många har svar på. Men nån kanske vet vart jag kan vända mig för att få reda på det?
Citera
2024-07-27, 21:45
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Överdosera inte 40-80 är lagom om man har tolerans. Men vissa klarar långt högre doser. Utan tolerans 20-60, kan nog gå bra med ännu mindre också. Jag har nog permtolerans efter många experiment med olika gabadroger.
I lagom dos ger det ok avslappning, ångestdämpning och mjukhet, men inte mycket mer. Känns som kava-kavas storebror och lyricas lillebror.

Det skulle jag säga är lagom doser för mig också som ändå använt det regelbundet i några år nu, då kan det ge ganska kraftig muskelavslappning samt en lätt eufori vilket skulle kunna jämföras med vad man upplever på en lätt fylla. Att kombinera det med Pregabalin eller Gabapentin är väldigt skönt men dom har jag betydligt starkare tolerans mot.

/Mvh
Citera
2024-08-03, 18:51
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesemachine
Jag har ett gäng baclofen här som håller på att gå ut. Vet att substansen håller sig länge och väl och i stort sett inte blir mer hälsofarlig. Men däremot så har ju alla piller et BF datum. Bindemedlena i pillrena blir gamla och det kan sätta fräs på magen och hålla på.

Jag tänkte däremot på en lösning. Dvs att göra en vattenlösning i rätt tempratur då baclofen är relativt vattenlösligt. Dra igenom ett micronfilter och spruta in lösningen i munnen. Blir detta till det bättre tro? Hänger skiten med från de gamla bindemedlena? Kanske blir värre av det har ingen aning.

Klart att lite bindemedel hänger med, och därav lite av de ålderskadade. Men är detta en lösning tro?

Tror inte det är många pump pundare här i just denna tråden. Och det är en väldigt svår fråga att svara på som jag inte tror att många har svar på. Men nån kanske vet vart jag kan vända mig för att få reda på det?

Har hört att det används rektalt i vissa länder, bland annat Storbritannien, Irland samt Australien men min pump har nyligen gått sönder så jag kan tyvärr inte uttala mig om hur det funkar "bakvägen" så att säga. Men det skulle vara intressant att prova, känns dock som jag har utvecklat en ganska så hög tolerans mot detta medel nu då jag den senaste tiden tagit det flera gånger i veckan. Har under eftermiddagen och kvällen idag slängt i mig totalt typ 100mg. Och senare när jag skall sova så kommer jag nog att ta lite mindre benso än vanligt. Har utvecklat en väldigt hög tolerans mot det med då jag ätit det ganska regelbundet typ halva mitt liv

/Mvh
Citera
2024-10-09, 00:51
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Så, hur mycket tar ni av detta mycket underskattade medel? Och vad får ni för effekter?

Mina doser brukar oftast ligga mellan 50 - 75mg men kan lyxa till det med 100mg nån enstaka gång men då oftast ihop med någon skön Benso typ som 4 - 6mg Lorazepam eller 30mg - 40mg Diazepam och typ 45mg Oxazepam. Eller alla om jag vill bli riktigt skön det kan också vara riktigt skönt att ibland blanda i någon mer Muskelavslappnande Benso än bara Diazepam som tex 12 - 18mg Bromazepam, runt 6mg Klonazepam eller 10mg Midazolam!

Får mycket medicinska effekter av detta iform av Muskelavslappning, Skelletmuskelavslappning allmänt välmående och ångestdämpning.

De rusmässiga effekterna påminner om ett lätt Lrica rus blandat med en torrfylla.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2024-10-09 kl. 01:15.
Citera
2024-11-03, 17:04
Medlem
Käkar 50 mg baclofen utspritt under dagen med 700 mg gabapentin x 3 ggr per dag så jag har lite tolerans. Men käkade 2000 mg gabapentin blandat med 75 mg baclofen nyss och jäävlar vilken lyrica fylla jag fick! Störtskönt ju.

Lätt att glömma vilket tryck det är i denna pärlan. Speceilt i kombo med gabapentin eller annat.
Citera
2025-01-31, 10:17
Medlem
KringExs avatar
Jag ska fråga min läkare hur möjligheterna ser ut att kunna få Baklofen mot mitt alkoholmissbruk. Har läst en del artiklar om det och det verkar lovande!
Finns det någon som har erfarenheter av det?
Citera
2025-02-18, 08:36
Medlem
Har några kartor hemma från svensk apotek och får absolut ingen effekt från Gaba B droger , pheni/baclofen är lika med noll oavsett mängd.

Lyrica/Gabapentin funkar utmärkt , så jävla skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in