Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-06, 23:28
  #7309
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FILMLOVER
Är det hon (Caroline) som talar i podcasten som går nu? (En mörk historia)
Ja verkligen skruvat att gon grattat David på födelsedagen då

Japp, det är hon.
Snacka om dubbla budskap.
Den här familjen och situationen är bara för mycket för att ens kunna beskriva på ett logiskt sätt.
Citera
2024-05-07, 07:23
  #7310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Du tog kontakt med honom? Berätta mer om det.

Jag har en teori om skottkärran, och är övertygad om att han fick hjälp.

Vad vill du veta 😊 jag upplevde honom som vilken tonåring som helst. Jag förklarade för honom varför jag tog kontakt, han var väldigt tillmötesgående, lyssnade. Han ville inte ge mig någon info om brottet.
Jag anser att även OM David skulle vara skyldig, så tycker jag ändå man måste se att miljön och förutsättningarna för honom var värsta tänkbara möjliga.
Tänk på att Toni berättar att David ofta utnyttjades för att göra saker dom inte fick, tex stjäla kakor ur skafferiet i utbyte mot att han fick spela en kvart.
Jag ser ett samband i den händelsen och händelsen med fiskespöt.
Syskonen berättar även att David fick ordentligt med stryk av styvpappan, att han slog honom med knytnävarna. Detta har inte David själv berättat, utan syskonen. Idag vet vi att såna här händelser påverkar ett barn extremt mycket. Jag tolkar det som att David vill vara med sina syskon hela tiden men ständigt blir avvisad.
Citera
2024-05-07, 13:15
  #7311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Vad vill du veta 😊 jag upplevde honom som vilken tonåring som helst. Jag förklarade för honom varför jag tog kontakt, han var väldigt tillmötesgående, lyssnade. Han ville inte ge mig någon info om brottet.
Jag anser att även OM David skulle vara skyldig, så tycker jag ändå man måste se att miljön och förutsättningarna för honom var värsta tänkbara möjliga.
Tänk på att Toni berättar att David ofta utnyttjades för att göra saker dom inte fick, tex stjäla kakor ur skafferiet i utbyte mot att han fick spela en kvart.
Jag ser ett samband i den händelsen och händelsen med fiskespöt.
Syskonen berättar även att David fick ordentligt med stryk av styvpappan, att han slog honom med knytnävarna. Detta har inte David själv berättat, utan syskonen. Idag vet vi att såna här händelser påverkar ett barn extremt mycket. Jag tolkar det som att David vill vara med sina syskon hela tiden men ständigt blir avvisad.
Det faktum att mamman bara gav honom adhd-medicin när han hade skött sig är horribelt. Jag tror än idag att fler har varit inblandade i mordet och att David fick ta smällen. Om det hypotetiskt skulle vara David som är skyldig, så förstår jag inte varför mamman inte åkte dit för medhjälp eftersom hon bidrog till att göra tillvaron helt obegriplig och omöjlig för David att finnas i.
Citera
2024-05-08, 15:50
  #7312
Medlem
Vad gör david idagsläget?
Citera
2024-05-09, 09:03
  #7313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Vad vill du veta 😊 jag upplevde honom som vilken tonåring som helst. Jag förklarade för honom varför jag tog kontakt, han var väldigt tillmötesgående, lyssnade. Han ville inte ge mig någon info om brottet.
Jag anser att även OM David skulle vara skyldig, så tycker jag ändå man måste se att miljön och förutsättningarna för honom var värsta tänkbara möjliga.
Tänk på att Toni berättar att David ofta utnyttjades för att göra saker dom inte fick, tex stjäla kakor ur skafferiet i utbyte mot att han fick spela en kvart.
Jag ser ett samband i den händelsen och händelsen med fiskespöt.
Syskonen berättar även att David fick ordentligt med stryk av styvpappan, att han slog honom med knytnävarna. Detta har inte David själv berättat, utan syskonen. Idag vet vi att såna här händelser påverkar ett barn extremt mycket. Jag tolkar det som att David vill vara med sina syskon hela tiden men ständigt blir avvisad.

Pratade du med honom eller var det via brev/mejl? Ja, jag är med dig på att han inte varit drivande i det, utan han måste ha varit den som tog smällen. Men han var kanske lätt att manipulera. Mamman verkar ju vara en mästare på manipulation.
Citera
2024-05-16, 18:12
  #7314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havsstorm
Ny podcast om fallet. ”Förhörsrummet” på Spotify. Intressant. Ett tips till intresserade. De läser upp delar av förhören med D.

Har lyssnat och blev lite besviken på den.
Det kan förstås bero på att jag ganska nyligen tragglat mig igenom hela FUP och hela tråden.
Det blev liksom bara...upprepning och lite förvirrande med namnbytena.

Barnen på gården har jag lyssnat på de två första avsnitten och den verkar väldigt bra och intressant att lyssna på.
Jag väntar på att de andra avsnitten ska låsas upp så att jag kan lyssna utan registrering, men det kanske är att vänta förgäves. Får kanske registrera ändå då.

Skumt fall som jag följde lite när det begav sig.
Det är SÅ intressant att läsa tråden från början när man har läst Fup:en först ska ni veta.
Riktigt lärorikt om hur väl teorierna stämmer och inte stämmer. Man ser ett tydligt mönster på hur olika användare uttrycker sig jämfört med hur väl det har visat sig stämma sen.
Otroligt svårt att förklara, men jag rekommenderar fler att prova någongång
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback