Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Det låter som om det är IDE sladden som har gjort sitt. Testa att byta ut den mot en ny så ska du se att allt kommer fungera
Ja, dendär IDE-sladden är ju oftast problemet till att daemon-tools slutar funka?
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Nu är det så att min dator har slutat att läsa skivor jag matar in, det skumma är att den inte kan läsa skivor jag matar in via daemon tools heller. Jag antar därför att det inte är så enkelt som att cd-läsaren är sönder.
Cd läsaren heter "Optiarc DVD+-RW ND-3570A" och felmeddelandet jag får är som följande; Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin. Drivrutinen kanske är skadad eller saknas. (Kod 39)
Klicka på Felsök om du vill start felsökaren för den här enheten.
Jag har prövat att felsöka och följa alla de olika lösningar som står, jag har också prövat att uppdatera drivrutinerna men windows hittar inga nyare.
En kompis till mig hade samma problem tidigare och jag fick mitt ungefär samtidigt som jag lanade med honom, dock tror jag det ända programmen jag drog av honom var Demigod och så installerade jag daemon tools. Antog först att det var daemon tools som krånglade så jag avinstallerade det men utan resultat. Hans egna problem försvann när han formaterade om datorn men jag vill helst slippa göra samm sak.
Någon som har något råd om hur jag möjligtvis kan lösa det?
Du har inte nämnt vilken version av Windows du använder, men jag gjorde en sökning utan att inkludera nån Windows-version.
Problemet är med din drivrutin till de optiska läsarna, precis som du beskriver det.
Jag har googlat lite och hittat en del andra som har haft samma problem som du.
Nackdelen är att de jag sett har löst sina problem, har gjort det genom en ominstallation av Windows.
Jag hittade ett förslag på hur en person skulle kunna lösa det:
http://forums.techguy.org/windows-vi...rives-not.html
Står tyvärr inget om problemet löstes eller gjorde det värre med det tipset.
Det är alltid riskfyllt att pilla i registret när man inte har nån större erfarenhet av datorer.