Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-06, 20:26
Medlem
Aiadans avatar
Mitt nuvarande moderkort gick sönder tidigare i år, och nu är det dags att byta ut det så jag får en fungerande dator igen.

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Den modellen hade jag innan, men jag hittar den inte på någon webshop, och på webbhallen står det till och med att den inte tillverkas längre. Vad kan jag köpa för moderkort som inte ger mig hårdvaruproblem med den övriga hårdvaran jag har i min nuvarande dator? Jag vill alltså ha ett moderkort som är så likt det här moderkortet som möjligt, alternativt få veta var jag kan köpa det här moderkortet.
Citera
2009-08-06, 22:49
Medlem
sommarlovs avatar
För att göra det enkelt och billigt för dig, har du kollat Blocket/Tradera?
Citera
2009-08-06, 22:56
Medlem
Aiadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
För att göra det enkelt och billigt för dig, har du kollat Blocket/Tradera?
Jag ser det som en absolut sista åtgärd, ogillar starkt att handla begagnat.
Citera
2009-08-07, 00:23
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiadan
Jag ser det som en absolut sista åtgärd, ogillar starkt att handla begagnat.

Jag förstår din tanke, men man kan verkligen göra fynd, fast jag säljer mer än jag köper.
Citera
2009-08-07, 00:43
Medlem
hasenfrasens avatar
Dustin säljer P5N-D ett SLI med 750i-kretsen för 1195. Har du tur, det är nog 50/50, kan du starta upp med dina gamla hårddiskar på det nya moderkortet.

Kortet klockar även hyffsat, en FSB på 450 MHz verkar vara ett vanligt resultat.
Senast redigerad av hasenfrasen 2009-08-07 kl. 00:48.
Citera
2009-08-07, 12:46
Medlem
Aiadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Dustin säljer P5N-D ett SLI med 750i-kretsen för 1195. Har du tur, det är nog 50/50, kan du starta upp med dina gamla hårddiskar på det nya moderkortet.

Kortet klockar även hyffsat, en FSB på 450 MHz verkar vara ett vanligt resultat.
Nä men det här moderkortet verkar ju vara så nära man kan komma utan att köpa moderkortet jag hade. Frågan är ju om det är "50-50" att få igång datorn som förut med det här kortet istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in