• 1
  • 2
2010-12-23, 03:09
Medlem
Mojo-Jojos avatar
Betan var ju inte speciellt imponerande.

Frst och frmst. Tog vldigt lng tid att patcha och jag trodde launchern hade hngt sig flera gnger eftersom den verkade stanna p en del utav patchningen vldigt lnge.
Nr patchningen vl var klar s tog det cirka en halvtimmes hamrande p "Connect" knappen fr att komma in p servern.

Den hr sortens spel brukar ju vara hyfsat komplicerade om man aldrig spelat ett liknande spel innan eller inte har s stor erfarenhet. Detta blir till ett problem i detta spelet eftersom man bara spawnar ute i rymden utan ngon som helst information om vad man ska gra. Ingen tutorial eller liknande.

Sjlva gameplayet verkade vldigt stelt och siktet var inte heller speciellt bra.

I vrigt mste jag sga att det var fint att kolla p men man kommer inte lngt med endast gongodis. Stngde av spelet ganska fort eftersom jag inte orkar trycka p alla knappar p tangentbordet fr att f upp ngonting som kan visa mig vad jag ska gra.

Lgg mrke till att detta r mina sikter om betan, det behver ju givetvis inte stmma in p det frdiga spelet!

P.S. Testa Vendetta Online, mycket bttre om n lite smre grafik.
Citera
2011-04-06, 02:57
Medlem
Det har slppts i Europa nu och jnkarna har ftt en betaklient.

Testspelade i en timme nyss och mste sga att det var faktiskt frvnansvrt kul! Det r inget "nytt EVE", utan mer typ Freelancer, fast MMO d. Grafiken kan jag inte sga s mycket om eftersom min burk r riktigt usel (gammal enkelkrnig processor p 3.4 ghz, 1gb minne etc.), men konstigt nog funkade det bra ven om det r under minimum requirements (!). Det verkar fortfarande lite smbuggigt dock, men inte mindre kul fr det. Ni som gillar Freelancer kommer antagligen uppskatta det hr.

Jag r fr vrigt frvnad ver att det hr spelet inte ftt mer uppmrksamhet.
Citera
2011-04-06, 03:04
Medlem
Lirade det lite frut men ngot jag direkt reagerade p var att zonen jag for till lagade snormycket med kanske 10 smskepp i den som slogs mot NPCs, knns ju som om spelet r dmt att misslyckas om det inte ens kan hantera s sm mngde av skepp. Har inte lirat det sen dess d detta tog lite dd p suget
Citera
2011-04-06, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Lirade det lite frut men ngot jag direkt reagerade p var att zonen jag for till lagade snormycket med kanske 10 smskepp i den som slogs mot NPCs, knns ju som om spelet r dmt att misslyckas om det inte ens kan hantera s sm mngde av skepp. Har inte lirat det sen dess d detta tog lite dd p suget

Frut som i betan fr ngra mnader sen eller den frdiga EU-klienten i dag? Tyckte ocks det laggade lite, men det kan lika grna varit min dator som inte riktigt klarar av spelet. Om det visar sig att spelmotorn eller servrarna suger i det hnseendet s har du rtt i att det kommer dra ner spelupplevelsen enormt.

Glmde bort att kommentera kontrollerna, HUD:en/menyerna m.m. i frra inlgget. De r riktigt trevliga och intuitiva och sjlva stridsdelen r riktigt tajt och rolig (vldigt likt Freelancer p det sttet).
Citera
2011-04-06, 04:14
Medlem
nedranss avatar
r det beta eller kostar det fr tillfllet? finns det nn trial annars s man kan testa p det

lskade freelancer och alltid sneglat mot eve men aldrig riktigt "vgat" fr det knns som tget fr det spelet gick fr lnge sen
Citera
2011-04-06, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
r det beta eller kostar det fr tillfllet? finns det nn trial annars s man kan testa p det

lskade freelancer och alltid sneglat mot eve men aldrig riktigt "vgat" fr det knns som tget fr det spelet gick fr lnge sen

Det r inte beta och det kostar inte. Har ocks tnkt brja lira EVE ett par gnger, men har alltid varit fr snl och/eller fattig fr att tycka att det r vrt det. Micromanagement-delen och det stora universumet kan skert vara kul nr man vl kommer in i det, men jag saknade de dr riktiga striderna som man har i Freelancer, X-serien osv. nr jag testlirade EVE.

Om det visar sig att man trttnar p Black Prophecy snabbt s fr man vl hoppas p att Infinity blir bttre, om det ngonsin kommer ut: http://www.infinity-universe.com/Infinity/index.php
Citera
2011-04-06, 14:17
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
Verkar intressant! Fr dra hem och testa vid hemkomst frn jobb (surfa p fb och lyfta ln r fan win). Eve Online var kul, men allt annat n sigt. P tok fr lnga frdstrckor.
Citera
2011-04-06, 16:35
Medlem
nedranss avatar
frsta intrycket r fula mellansekvenser och osynliga vggar
Citera
2011-04-14, 03:09
Medlem
Resanias avatar
Drog igng detta ca en timme, och mrkte samma problem att det laggade kunde inte avgra om det var ping eller min dator men, krde crysis 2 p bra instllningar utan problem. Fr detta drog jag igng game booster (om den nu hjlper ngot vet jag inte men skadar aldrig) och stngde ner alla andra program.

Har aldrig haft problem med ping relaterat lagg i andra spel s vet inte om det r deras servrar eller vad, krde p engelsk realm.
Senast redigerad av Resania 2011-04-14 kl. 03:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in