• 1
  • 2
2009-08-10, 12:55
Medlem
Danals avatar
Det kommer nog s smningom.
Kanske bara en period som du gr igenom detta. Det verkar ju inte som att du fr ngon vrre kontakt mer n p det sexuella planet.
Om man ska kunna g in i en seris relation med en person s behver man matcha bra intellektuellt ocks.
Vnta tills du har lekt frdigt och trffar en spnnande person som har lite mer att erbjuda s ska du se att det fixar sig.
Citera
2009-08-10, 12:59
Medlem
multitasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niko08
jag vet inte om jag r helt ensam om detta problem eller vad jag nu ska kalla det. det r s att nr jag trffar en tjej s ser jag de ofta som ett "uppdrag" "utmaning" eller vad man ska kalla det. jag ser de ofta som tidsfrdriv. jag har dejtar de ett tag, har sex med dem men sen tycker jag att det inte r roligt lngre. d sluttar vi ofta ses helt och jag gr vidare med en ny tjej. i brjan r jag intresserad och har nstan alltid ngra knslor (olika mycket dock). r ngon som jag? kns som detta inte r en optimal situation. vad ska jag gra fr att inte se allt som en tvling?

Vet inte om det r "normal" beteende men jag fungerar exakt p samma stt...det r en utmaning, och nr man klarat utmaningen har man ftt bekrftelse p att man kan om man vill och d finns det ingen spnning eller utmaning kvar, och d r det inte roilgt lngre...
Citera
2009-08-10, 16:46
Medlem
niko08

Du r inte ensam. Det finns fler som tnker och agerar p det stt du beskriver.

Nu vet jag inte hur gammal du r men det kan vara en mognadsgrej.

Googla lite p ordet "Casanovakomplex" och ls lite. Det kan ge en lite klarare bild.
Citera
2009-08-11, 04:23
Medlem
Knner igen mig sjukt mycket i det du beskriver, jag r precis likadan. Det r lite som om att vgen fram till sex, sjlva jakten r det som r spnnande och roligt. Jag skulle ocks villja beskriva knslan som en sorts tvling eller utmaning.

Men jag knner inte alls igen mig med att ha ngra speciella knslor. Det r mer -wow fan vad hon var nice hon ska jag ha osv.

Lter lite sjukt faktist nr jag tnker p det, men det r ven ngonting som jag har mrkt kommer i perioder.

S just nu knner jag inte alls den hr knslan lngre och inte gjort p ett par mnader. Men jag skulle nog beskriva det som ett problem, i alla fall fr min egen del. Framfrallt eftersom denna knsla och jakt lusta ven kryper fram nr jag r i frhllanden dr jag har starka knslor fr min partner.

r det mjligen samma sak fr din egen del ?
Citera
2009-08-12, 15:56
Medlem
hej.
troligen e det som ni beskriver. jag pallar kanske inte g in i ett frhllande just nu eller s har jag inte trffat den jag vill. f leta lite till s hittar jag henne snart, det skulle jag tro. tror inte att dra hem brudar frn puben r det ultimata viset att f lnga frhllanden p.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in