• 1
  • 2
2002-11-19, 16:46
Medlem
Re: Mein Kampf

Citat:
Ursprungligen postat av JAR
p vrt skolbibliotek e mein kampf censurerad p det sttet att man nstan tror att hitler e en nice guy. Jag fattar inte p vad man tjnar att censurera mein kampf tror dem att man ska g o sl ner judar o svarta p stan?

Vad menar du med att den r censurerad? Hur vet du det? Vem skulle ha gjort det?

Jag tycker att det verkar lite underligt att ngon skulle vilja censurera en bok p ett skolbibliotek.
Dessutom verkar det kontraproduktivt. Jag har aldrig hrt talat om ngon som blivit nazist av att lsa "Mein Kampf", men mnga (inlusive jag) blir upprrda av bokcensur.
Citera
2002-11-19, 19:43
Medlem
jimmypages avatar
Ja, hur vet du att den ar censurerad? Ar sidor utrivna, eller ar det en censurerad utgava?

Censurerad behover inte alltid vara detsamma som forkortad.
Citera
2002-11-20, 18:43
Medlem
Gionass avatar
Varfr skulle man bli nazist av att ha lst mein kampf?
r man intresserad av vad Hitler anvnde fr medel fr att sprida sin destruktiva lra och hur hitler "tnkte"r det en "bra" bok...
Citera
2002-11-20, 18:56
Medlem
jimmypages avatar
Jag ar definitivt ingen Nazist, men jag tyckte boken var ratt cool faktiskt.

Man riktigt ser Hitler framfor sig nar han lite smafet och forbannad irrar runt bland kommunisterna i Wien.
Citera
2002-11-20, 21:24
Awaiting Email Confirmation
Re: Mein Kampf

Citat:
Ursprungligen postat av udda boktips
Citat:
Ursprungligen postat av JAR
p vrt skolbibliotek e mein kampf censurerad p det sttet att man nstan tror att hitler e en nice guy. Jag fattar inte p vad man tjnar att censurera mein kampf tror dem att man ska g o sl ner judar o svarta p stan?

Vad menar du med att den r censurerad? Hur vet du det? Vem skulle ha gjort det?

Jag tycker att det verkar lite underligt att ngon skulle vilja censurera en bok p ett skolbibliotek.
Dessutom verkar det kontraproduktivt. Jag har aldrig hrt talat om ngon som blivit nazist av att lsa "Mein Kampf", men mnga (inlusive jag) blir upprrda av bokcensur.

Det str mein kampf p boken sen e det nn som har tolkat hans sikter dr dem har tagit bort en stor del av det som str i boken. Jag tycker boken ska tala fr sig sjlv...
Citera
2002-11-21, 21:27
Medlem
CUBErts avatar
p min skola var man tvungen att ha lrar intyg p att f lsa den s jag snodde den lste nu ligger den i mitt skp......

jag tyckte den var jvla dryg en jvla massa upprepningar...... men den var vrd sno
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in