Det borde nog gå, men frågan är HUR man tränar upp förmågan!? Jag vet ej hur man gör.
Har förresten varit med om detta fenomenet en gång, det var inte bara den externa världen som saktades ner, höga ljud sänktes också tills man knappt hörde det! Folk rörde sig i slow motion. Mycket märkligt. Det hela kändes som om det varade i kanske 5 sek.
Men angående gömda potential, jag tänker nämligen på elitidrottare, (typ springlöpare och såna som använder mycket styrka) de tränar sin förmåga att använda kroppens fysiska potential till max. Det handlar tydligen om psyket, rent av viljestyrka, även om de såklart samtidigt måste träna hårt.
Alla människor har alltså möjligheten att kunna springa väldigt fort, men det krävs ett jävla psyke eller en livshotande situation för att kunna utnyttja kroppens fulla potential. Detta har jag faktiskt också erfarit då jag blev skrämd av något djur som jag trodde var en älg. Trodde den jagade mig så jag sprang som en tok. Jag skulle absolut inte, inte på långa jävla ljusårs vägar, kunna springa så fort igen på kommando.
Nåja som sagt, dessa "gömda" möjligheter finns där, man måste bara lära sig att plocka fram dem.
Har förövrigt läst om supersyn och superhörsel under drogrus. Mycket intressant faktiskt. Jag är dock lite skeptisk men man vet ju aldrig, det kan ju vara sant. Man kan onekligen få många roliga färdigheter med droger i kroppen.