Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-11, 12:15
  #1
Banned
hej alla jag är attackerad av en trojan hur gör jag om jag vill spåra aset..i will hunt him down..and destroy him..filen kallas i window bbb(1) vet inte hur jag gjör mitt virus program kan inte ta bort filen heller..hur fan gjör jag..snälla hälp..mvh jimmy
Citera
2003-12-11, 13:13
  #2
Medlem
Hjälp, jag är en fisk!
Citera
2003-12-11, 13:16
  #3
Banned
Pr0n-Gamers avatar
gå till doktorn....
Citera
2003-12-11, 13:29
  #4
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spawn_of_diablo
hej alla jag är attackerad av en trojan hur gör jag om jag vill spåra aset..i will hunt him down..and destroy him..filen kallas i window bbb(1) vet inte hur jag gjör mitt virus program kan inte ta bort filen heller..hur fan gjör jag..snälla hälp..mvh jimmy
Vilken trojan säger ditt antivirusprogram att det är?
Citera
2003-12-11, 14:32
  #5
Medlem
sajruss avatar
Vad jag vet kan du som privatperson endast spåra fram till vilken stad personen befinner sig i, inte mer...

Det enda du kan göra att är maila ISP och så säger de "Fy, FY stygg pojke och ger honom en varning"
Citera
2003-12-11, 14:34
  #6
Banned
Pr0n-Gamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajrus
Vad jag vet kan du som privatperson endast spåra fram till vilken stad personen befinner sig i, inte mer...

Det enda du kan göra att är maila ISP och så säger de "Fy, FY stygg pojke och ger honom en varning"
man kan göra mycket med ett IP nummer, få fram namn tom kontokortsnummer om man har tur.. men sen hur man gör är ju ganska inveklat för det skiljer sig ganska mycket.. ett plus är ju om lajmern själv är infekterad med en trojan, eller har några fina exploits opatchade..
Citera
2003-12-11, 15:41
  #7
Medlem
Stonecakes avatar
Som vanligt fullt av smarta kommentarer och hjälpfulla svar!NOT!!

Testa att uppdatera ditt virus prog.
Om det inte funkar får du försöka att leta på tex google för hjälp!Du har ju namnet på filen!Testa söka på andra antivirustillverkares hemsidor för hjälp.

lycka till
Citera
2003-12-12, 11:04
  #8
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonecake
Som vanligt fullt av smarta kommentarer och hjälpfulla svar!NOT!!

Testa att uppdatera ditt virus prog.
Om det inte funkar får du försöka att leta på tex google för hjälp!Du har ju namnet på filen!Testa söka på andra antivirustillverkares hemsidor för hjälp.

lycka till

Antivirusprogram hjälper bara mot trojaner som replikerar sig. Använd istället ett program som letar efter spywares. Gör en google-sökning och testa de program som du hittar där.

Ett spywareprogram är en trojan som du själv medvetet eller omedvetet installerar, t.ex genom att installera ett program som Kazaa eller liknande.
Citera
2003-12-12, 11:17
  #9
Medlem
marss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0n-Gamer
man kan göra mycket med ett IP nummer, få fram namn tom kontokortsnummer om man har tur.. men sen hur man gör är ju ganska inveklat för det skiljer sig ganska mycket.. ett plus är ju om lajmern själv är infekterad med en trojan, eller har några fina exploits opatchade..

lust å dela me dig hur man kan göra på något av de sätten? eller kanske har nån länk etc?
Citera
2003-12-12, 19:57
  #10
Banned
Pr0n-Gamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mars
lust å dela me dig hur man kan göra på något av de sätten? eller kanske har nån länk etc?
du kan ju börja med o scanna efter öppna portar på hans dator.. sen tar du reda på info om de öppna portarna, (tex ifall någon känd trojan har den som standard)..
Citera
2003-12-13, 04:18
  #11
Banned
DAKiNGs avatar
aegd.
Du måste förklara lite mer specifikt och lite renskrivnare om du vill ha svar.
Citera
2004-02-26, 22:27
  #12
Medlem
Exabytes avatar
Att skaffa någon mjukvarubrandvägg vore en bra start, på så sätt stoppar du förhoppningsvis honom från att komma in i datorn och dessutom får du tag i hans ip address när han försöker ansluta.

Om du inte kan installera mjukvarubrandväggen, försök med en annan.
En del trojaner korrupterar installationer till av´s och bv eller dödar deras processer vid start.

En 'cmd /k netstat -an' i kör ger dig de öppna portarna
och genom sidor som http://www.geocities.com/ahsan_dx/hak1.html
kan du kanske få reda på vilken trojan du kanske är infekterad av.

Sedan kan du spana på http://www.norton.com efter beskrivningar till hur du raderar den ELLER så kan du
ladda hem trojanen, ansluta till dig själv och hoppas på att det finns en 'remove server' funktion du kan använda dig av för att få bort den.

Vill du spåra honom kan en 'cmd /k tracert i.p.h.ä.r' kanske fungera.
Sen gör du ju som du vill, en anmälan vore ju lite barnsligt eftersom du nästan får skylla dig själv när du har så dålig säkerhet att du låter något sånt här hända.

Ha det gott

/X
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback