2003-12-11, 14:01
Bannlyst
Det snackas ju en del om SM i poker, vart hlls det nsta gng, hur anmller man sig, vilka buyins r det och vad spelas det?
Citera
2003-12-11, 18:50
Medlem
SM spelas p Kortoxen i Stockholm. Fr att f spela krvs medlemsskap dr, eller hos ngon annan pokerklubb, typ Rockets i Eskilstuna. Anledningen till det r att pokerspel om pengar r olagligt om det inte sker i slutna sllskap dr bara speciellt inbjudna fr vara med.

SM spelas i fler pokerspel, bl a Texas No-limit, Texas Pot-limit Sk, Omaha och Mrkpoker. Buy-in varierar lite, men brukar ligga frn ett par tusen upp till knappt tio tusen, beroende p vilket spel det gller. (kommer inte ihg exakta siffrorna)
Citera
2003-12-12, 01:49
Bannlyst
Just det, kortoxen knner man ju till. Tackar!
Citera
2003-12-12, 14:17
Bannlyst
Lste i pokerhandboken att det ej var ltt att bli medlem dr. Inte s konstigt egentligt eftersom om jag fick vara med och frlorade skulle jag skert kunna slja snyfthistorien till aftonbladet och gra en vinst nd. Och sdan publicitet vill ju arrangrerna inte ha.
Citera
2003-12-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Lste i pokerhandboken att det ej var ltt att bli medlem dr. Inte s konstigt egentligt eftersom om jag fick vara med och frlorade skulle jag skert kunna slja snyfthistorien till aftonbladet och gra en vinst nd. Och sdan publicitet vill ju arrangrerna inte ha.

1. Tro inte p allt som str i pokerhandboken, det mesta i boken r bara delvis rtt, en del r helt fel.

2. Det r inte svrt att bli medlem, det r bara lite svrt att hitta dit om du inte knner ngon som kan ta med dig...

r du intresserad av poker (obs! intresserad r inte samma sak som duktig) och trevlig som person s fr du efter en kort intervju bli provmedlem. Skter du dig ordentligt s blir du "riktig" medlem.
Citera
2003-12-17, 21:23
Bannlyst
Citat:
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally Posted by Farbror Adolf
--------------------------------------------------------------------------------

1. Tro inte p allt som str i pokerhandboken, det mesta i boken r bara delvis rtt, en del r helt fel.

2. Det r inte svrt att bli medlem, det r bara lite svrt att hitta dit om du inte knner ngon som kan ta med dig...

r du intresserad av poker (obs! intresserad r inte samma sak som duktig) och trevlig som person s fr du efter en kort intervju bli provmedlem. Skter du dig ordentligt s blir du "riktig" medlem.

1. Jo det kan jag hlla med om. Blddrade lite i den fr ett tag sedan och sg ett stort fel i brjan dr han skriver att en 4SF har 9 kort som ger flush och 8 som ger straight och 2 som ger SF... Stora delar r ju ocks plankade.

2. Tack fr den infon! Vill du ta med mig?
Skmta bara bor inte ens i Stockholm.
Citera
2003-12-18, 16:35
Medlem
Trazans avatar
En liten lnk bara:

http://www.kortoxen.com/
Citera
2003-12-18, 16:53
Bannlyst
Mste man vara med i Kortoxen fr att spela i SM? Och mste man bo i Stockholm fr att vara med i Kortoxen? D r det ju bara stockholmare som kan spela i sm, och det r ju dumt =)
Citera
2003-12-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazan
En liten lnk bara:

http://www.kortoxen.com/

Tack Trazan, nu slipper jag f skll nr det kommer folk som vill vara med.
Citera
2003-12-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d_l0rd
Mste man vara med i Kortoxen fr att spela i SM? Och mste man bo i Stockholm fr att vara med i Kortoxen? D r det ju bara stockholmare som kan spela i sm, och det r ju dumt =)

Nej du mste inte vara medlem dr, men du mste vara medlem i ngon pokerklubb, eller ha kontakter. Anledningen r inte att stnga ute folk, anledningen r att det r olagligt att organisera kortspel om pengar i detta land, men sker det i slutna sllskap r det ok. Pokerklubb = slutet sllskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in