Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Okej du bodde allts inte i Vartofta d detta dubbelmord utspelades.

Att din mamma dremot knde till det frstr jag fr det mste ha pratats mycket om detta p orten ca 25 r eftert. Pratas n i dag om det antar jag.

Den d 14-riga flickan fick tv dttrar tillsammans med en man som avled ung 2008. Hon har aldrig blivit misstnkt fr detta vad jag knner till men nog lr polisen ha rynkat p gonbrynen. Den numera vuxna kvinnan frskte sedan ta livet av sig sjlv och sina dttrar i en bil i riktning mot rebro. Finns i trden att lsa.

ven om det gick ut ver hennes dttrar s frstr jag varfr din mamma inte ville att du skulle leka med hennes barn. Jag skulle definitivt inte sitta och ha en fika tillsammans med henne fr hon r definitivt farlig.

Detta intrffade allts i januari 1985 och det var sn p marken. Flickan hvdade d att ngon oknd person skulle ha skjutit hennes frldrar. Hon kom bl. a. att ka fast drfr att det inte fanns ngra som helst fotspr p vg frn familjens bostad. Jag har sjlv varit utanfr dr familjen en gng bodde.

Citat frn trdstarten:

"Dottern i huset sade sig ha hrt skottlossning under morgontimmarna, och drefter sett GM fly frn familjens hus ver ett stort flt. Om jag nu inte minns helt fel s berttade dottern att hon hade krypit under en sng, och p s stt klarat sig."

Ne nog frstr jag det ocks, vad jag frstod det p mamma s bodde dom i Vartofta i mnga r efter mordet, r det ngon som har bild p henne?
Citera
2023-03-13, 21:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vilka bodde kvar i Vartofta efter dubbelmordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Randigzebra95
Ne nog frstr jag det ocks, vad jag frstod det p mamma s bodde dom i Vartofta i mnga r efter mordet, r det ngon som har bild p henne?

Menar du hennes bror?

Flickan blev omhndertagen och fick flytta frn Bygrden i Slta. Har aldrig ngonsin sett ngot foto p den d 14-riga flickan. Om du kan gr in p SVENSKA MORDFALL och kollar upp r 1985 s kan du i a f se foton p hennes frldrar.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-03-13 kl. 21:10.
Citera
2023-03-14, 07:24
Medlem
Citat:
Har ocks tagit del av att vldigt f personer tror p att hon blev utsatt fr incest.

P ett stt r hon nog inte galen samtidigt som hon r en mycket farlig person.

Tyvrr kommer vi nog lsa om henne igen i nyheterna
Citera
2023-03-14, 08:43
Medlem
Citat:
Har ocks tagit del av att vldigt f personer tror p att hon blev utsatt fr incest.

P ett stt r hon nog inte galen samtidigt som hon r en mycket farlig person.
Om det r s att det hr med incest inte r sant s r det ju intressant hur fallet kom att anvndas. Dahlstrm-Lannes kunde anvnda fallet i sin karrir och det blev vl ngot av ett genombrott fr henne. Om ven det hr fallet r fullt av tveksamheter s r det ytterligare ett av mnga fall dr Dahlstrm-Lannes ifrgastts fr hur hon jobbar.
Citera
2023-03-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
r det Hlena Hllberg fdd 20 aug 1970, bor ihop med Th0mas Hllberg i Mariestad?
Fel, fel, fel.
Citera
2023-03-14, 13:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bor kvar i Skaraborg.

Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Fel, fel, fel.

Ja det r fel person.

Kvinnan som den hr trden handlar om bor inte i Mariestad. Hon bor dock kvar i Skaraborg men p en annan ort.
Citera
2024-11-04, 11:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat.

Frn SVENSKA MORDFALL.

Citat.

"Brottsoffer: Hans Karlsson, fdd 1927-06-02. Ingrid Karlsson, fdd 1934-03-27
Grningsman: Flicka, 14 r
Datum: 1985-01-18
Adress/ort: Bygrden, Slta
Ln: Vstra Gtaland
Modus: Skjutvapen
Brottsrubricering:
Dom: talades ej
Hndelse: Makarna Karlsson skts ihjl i sitt kk med en Smith & Wesson 357. Magnum. Deras 14-riga dotter larmade polisen och berttade att en oknd man tagit sig in i huset och mrdat frldrarna. En stor polisjakt inleddes innan det framkom att det var dottern som skjutit frldrarna med faderns egen revolver. Flickan uppgav som motiv att fadern under flera r frgripit sig sexuellt p henne och att modern vetat om detta men ltit det fortg."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in