Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-05, 15:05
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Åker man fast i tullen om man har en meth/crackpipa i väskan? Alltså inget knark utan endast rökdonet. (Hypotetiskt fråga)

Nej. Men räkna med en grundlig visitation, samt se till att donet är helt rent från rester
Citera
2024-11-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Nej. Men räkna med en grundlig visitation, samt se till att donet är helt rent från rester

Okej alltså.
Citera
2024-11-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knastrumpor
Tänkt beställa ett läkemedel som ej är narkotika/dopingklassat, och som finns receptfritt i lägre dos.
Från vilket av dessa länder är det störst sannolikhet att paketet kommer fram i posten?
Indien, Turkiet eller Vanuatu?

Inget. PostNord har system som stoppar kostillskott och läkemedel i tullfiltret i samband med att du ska betala moms . De kommer förmodligen inte i första hand kontrollera paketets innehåll utan de kommer först och främst fråga dig om länk till vart produkten är inhandlad, dess värde och vad det är. Du får inkomma med komplettering först. Och tycker dem inte det stämmer så kommer de kontrollera. Detta är standard procedur när det kommer till kostillskott och läkemedel utanför EES.

Dessutom gäller denna regel. Läkemedel får inte importeras utanför EES - oavsett klassning. Dvs du får inte ens importera alvedon från indien - det blir smuggling. Så det är lika bra att du försöker hitta det du söker inom EU. Inom EU kan de inte konfiskera receptfritt.
Senast redigerad av fonzen 2024-11-05 kl. 16:01.
Citera
2024-11-05, 22:03
Medlem
Är det 50/50 risk med köp av RC substanser från nederländerna?
Citera
2024-11-07, 04:35
Medlem
Hej allihopa.

Vad gäller med läkemedel när man åker hem till Sverige? Har bott i Thailand under en längre tid och ska nu flytta hem.

Använder följande läkemedel vid behov som jag får av läkare:

Diazepam
Ritalin
Zolpidem

Hur mycket får man ta in? Givetvis tar jag med mig ett dokument från min läkare här som styrker att det är legala preparat som jag fått utskrivet. Har ingen etablerad läkarkontakt i Sverige och vill säkerställa att jag har min medicin så att jag klarar mig.

Tack på förhand.
Citera
2024-11-13, 17:04
Medlem
Tar tullen fler försändelser sedan postlagen?

Hur ser de ut med att beställa utrikes just nu? Ser typ inga diskussioner om rc droger eller utrikes paket öht
Citera
2024-11-13, 17:14
Medlem
Inhale82s avatar
Ja. Det kan du lita på att de gör...
Citera
2024-11-13, 17:33
Medlem
blompissares avatar
Tullen kontrollerar försändelser som kommer IN i landet. Inte inom landet. Dock blir det ju "dubbla" hinder om du försöker beställa postorderknark från utlandet nuförtiden.
Citera
2024-11-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Tullen kontrollerar försändelser som kommer IN i landet. Inte inom landet. Dock blir det ju "dubbla" hinder om du försöker beställa postorderknark från utlandet nuförtiden.

Med beställa utrikes menar jag just att man beställer in i sverige från utlandet
Citera
2024-11-13, 18:26
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Med beställa utrikes menar jag just att man beställer in i sverige från utlandet

Ja? Det är tullen som kontroller det flödet. Den nya postlagen har inte förändrat deras arbete. Dock blir det ju även en extra kontroll av postnissarna när ditt knark hamnat inom landet nuförtiden.
Citera
2024-11-14, 01:59
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Hur ser de ut med att beställa utrikes just nu? Ser typ inga diskussioner om rc droger eller utrikes paket öht
Många åker fast nuförtiden.
Inga diskussioner?
de som åker fast är nog ljusskýgga ett tag framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in