2003-12-13, 21:57
Medlem
Hej vnner.
Jag har en liten nskan om kluriga uppgifter i nationella prov A+B. Ska gra bda nsta vecka och har nog studerat fr lite. r dom svra, ngon som memorerat ngra uppgifter? Tacksam fr hjlp det kan nog g i alla fall men ess p hand r alltid lugnast. Tackar p frhand.
Citera
2003-12-13, 22:09
Medlem
Nationella prov i matte brukar vll mest innnehlla standard uppgifter ssom divisionen,addition + subtraktion. Sen i vg - mvg uppgifterna blir det nog mer problemrkning!
Citera
2003-12-13, 22:17
Medlem
Fr enkelt.
Du behver bara ha hlften rtt fr g.
Citera
2003-12-13, 23:06
Medlem
tokens avatar
Ta en titt p Skolverkets hemsida, dr brukar prov frn tidigare r finnas publicerade.
Citera
2003-12-14, 01:11
Medlem
Chims avatar
Du perry, det finns redan 2 trdar hr i vrigt angende Ma-A och Ma-B , kolla runt lite s hoppas och tror jag att du finner lite hjlp!

Sjlv har jag nyss ftt tillbaka mitt A-kurs prov och det gick mycket bttre n jag frvntat mig Fick 40 av 60,iof r det rtt dligt, men jag tycker A-kurs provet var jvligt svrt mot vad det varit frra ren (har ftt se frra rens prov). Men jag r njd, trodde jag skulle f ig, men fick vg (40 pong, 11 av dem var vg pong).

Det r frst en del utan minirknare, den delen tycker jag var svrast, antagligen fr att man glmt bort mnga rknestt. Andra delen r svr att komma med hjlp till, det r s mycket egna tankar och redovisningar dr, s mycket individuellt, men tnk efter 2 ggr innan du gr ngot, och kolla p formelbladet du fr! Det hjlper som tusan!

Jag kanske kommer tillbaka och ger bttre svar d jag r mer pigg+berttar lite uppgifter!

Lycka till annars!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in