Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-18, 20:46
Medlem
nazipoliss avatar
Tjena!

kan man träna/stretcha bort en svank är då frågan?
jag brukar alltid stretcha på gymmet, medans kompisen inte gör detta och jag tycker att han börjar få en sådan där svank som man gärna vill se hos tjejer.
jag har tagit upp detta med kompisen och han påstår att det inte går att stretcha bort.

vad jag har förstått så är det musklerna i korsryggen, bakdelen och ryggen som är lätt ihopdragna?
i längden så kan även detta medföra ryggproblem då man får en hockey-röv och lätt bröstar upp sig för att hitta en naturlig ställning.

hittade en ställning där man stretchar musklerna (höftböjarna).
man står med ena knäet i backen och har den andra foten ca 80-90 cm längre fram i backen och ena handflatan rakt upp vänt fram och den andra 90grader rakt ut från kroppen vänt fram. sen så böjer man sig sakta bakåt tills det känns!

kommer denna övning eller någon annan göra att profilen på kroppen förbättras tro?
jag har svårt att tro att det inte går att göra något åt saken...
Citera
2009-08-18, 20:49
Medlem
MrHurricanes avatar
Ah, låter precis som ett MrHurricane syndrom (bror väl på att jag spelar hockey). Tips tack
Citera
2009-08-18, 20:50
Medlem
SiSeniors avatar
Ja du kan strecha och träna bort din svank. Finns många bra tips på Kolozzeum's forum om hur du ska bli av med din svank. Letar för tillfället efter en mycket bra tråd om just detta men finner den inte. Jag återkommer om jag hittar den...

[Edit]: Hittade den, http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ighlight=svank
Senast redigerad av SiSenior 2009-08-18 kl. 20:54.
Citera
2009-08-18, 21:29
Medlem
Satt precis och jämförde profilbilder jag tog på min rygg för några år sedan med nya. Klart bättre nu då jag tränat i några månader. Tränat mycket mage men undvikit träna korsryggen.

Finns kanske någon som haft samma problem och jobbat ner den? Själv har jag djävulskt ont i ryggen på svanken.
Citera
2009-08-18, 22:01
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Satt precis och jämförde profilbilder jag tog på min rygg för några år sedan med nya. Klart bättre nu då jag tränat i några månader. Tränat mycket mage men undvikit träna korsryggen.

Finns kanske någon som haft samma problem och jobbat ner den? Själv har jag djävulskt ont i ryggen på svanken.

monotont arbete?
Citera
2009-08-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
monotont arbete?

Nej, har nog alltid varit svankig utan att veta om det. Svag mage förmodligen.
Citera
2009-08-18, 23:41
Medlem
Axons avatar
Ökad svank får man pågrund av för spända frammåttippare av bäckenet i kombination med för svag magmuskulatur och slappa bakåttippare.

De gäller att hitta en balans mellan dessa.

Mvh
Citera
2009-08-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Ökad svank får man pågrund av för spända frammåttippare av bäckenet i kombination med för svag magmuskulatur och slappa bakåttippare.

De gäller att hitta en balans mellan dessa.

Mvh

Och hur hittar man balansen? Låter onekligen svårt. Ska jag fortsätta undvika korsryggsträning?
Citera
2009-08-21, 19:38
Medlem
nazipoliss avatar
jag försökte mig på övningarna, men känner ingenting!
det bör väll typ strama eller sånt?
lätt att säga, gör jag rätt eller är jag för stel för att få ut nåt bara?

även ställt mig knästående emot en vägg och pressat överkroppen/rumpan/ryggen mot väggen (magen mot väggen) och hållit tillbaka med armarna som är stäckta ovan huvudet i höjd med axelbredden.
- denna kännde jag lite på faktiskt, men jag var rädd att det var en dålig övning så jag vågade inte fortsätta!?
Citera
2009-08-21, 23:40
Medlem
wtf? det är väl bara att stå upp och böja sig fram och låta handflatorna röra golvet? svanken borta på notime.
Citera
2009-08-22, 13:10
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
jag försökte mig på övningarna, men känner ingenting!
det bör väll typ strama eller sånt?
lätt att säga, gör jag rätt eller är jag för stel för att få ut nåt bara?

även ställt mig knästående emot en vägg och pressat överkroppen/rumpan/ryggen mot väggen (magen mot väggen) och hållit tillbaka med armarna som är stäckta ovan huvudet i höjd med axelbredden.
- denna kännde jag lite på faktiskt, men jag var rädd att det var en dålig övning så jag vågade inte fortsätta!?
Det är inte så enkelt som det låter.

Googla hållning och välj däreftter länken som bloggen "träningslära" har skrivit.

Mvh
Citera
2009-08-25, 09:55
Medlem
Fick rådet att göra benlyft för att stärka bålen men när jag sitter och fundera är det inte lite dumt när höften tippar fram/ner. Tänker mig att främre delen av höften blir starkare och tippar än mer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in