Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 19:18
  #1897
Medlem
Iman2014s avatar
Väldigt intresserad av att veta skillnaden mellan Dreambox 520 HD och Dreambox 800 HD.

Detta eftersom priset för 520 HD ligger på runt 1400 kronor och priset på 800 HD ligger på runt 4000 kronor. Men båda har full HD enligt beskrivning så jag förstår inte riktigt en enorma skillnaden i priset.

Väldigt tacksam om någon förklarar detta för mig!
Citera
2018-04-08, 19:10
  #1898
Medlem
brutalares avatar
Det går fortfarande inte att få in HD kanaler via Dreambox va? Nu har ju Viasat bara börjat sända i HD och därför kan jag inte titta på deras utbud längre.
Citera
2018-04-08, 20:18
  #1899
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Det går fortfarande inte att få in HD kanaler via Dreambox va? Nu har ju Viasat bara börjat sända i HD och därför kan jag inte titta på deras utbud längre.
Viasat har bytt ut sina kortmoduler sen den 19 Mars och har inte din "leverantör" hängt med i svängarna så får du inte in Viasats kanaler efter det datumet.
Citera
2018-07-22, 15:20
  #1900
Medlem
Har installerat min Dreambox 800 HD PVR till min souroundanläggning.
Vissa kanaler går inte att se.
Bara SVT, TV4 och AXESS
Kanal 5, 6, 7, 8,9,10 mfl som jag har gratis i kabelnätet går inte att se
Har gjort omsökning av kanalerna men nej.
Citera
2018-07-23, 08:11
  #1901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godakrafter
Har installerat min Dreambox 800 HD PVR till min souroundanläggning.
Vissa kanaler går inte att se.
Bara SVT, TV4 och AXESS
Kanal 5, 6, 7, 8,9,10 mfl som jag har gratis i kabelnätet går inte att se
Har gjort omsökning av kanalerna men nej.

Behöver hitta sökning på analoga signaler/kanaler
Citera
2018-07-23, 16:13
  #1902
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godakrafter
Behöver hitta sökning på analoga signaler/kanaler
Analoga kanaler kan du glömma på en Dreambox 800 HD.

Det är en digitalmottagare.
Citera
2020-05-06, 21:30
  #1903
Medlem
When6Loves9s avatar
Alltså klarar Dreambox 520HD både satelit samt iptv? Har tänkt införskaffa en parabol för att ta in Hotbird sateliten. Men vill även kunna glo på iptv och köpa ett abbonenmang på iptv.
Är denna modell rätt för mig? Tacksam för svar!
Citera
2021-03-10, 21:49
  #1904
Medlem
Hej.
Är det ingen som har dreambox 920?
Jag hade velat veta erfarenheter av dreambox som körs via iptv. Inte satellit.
Måste man göra alla uppdateringar via dator?
Är dreambox one ultra och dreambox dm920 bättre än tex formuler z8? Snabb mottagning har jag hört att dream har.
Är väldigt sugen på att köpa en dreambox nämligen. Har formuler z8 i nuläget. Är nöjd med den, men fastnat för dreambox på det senaste
Citera
2021-09-21, 12:21
  #1905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Hej.
Är det ingen som har dreambox 920?
Jag hade velat veta erfarenheter av dreambox som körs via iptv. Inte satellit.
Måste man göra alla uppdateringar via dator?
Är dreambox one ultra och dreambox dm920 bättre än tex formuler z8? Snabb mottagning har jag hört att dream har.
Är väldigt sugen på att köpa en dreambox nämligen. Har formuler z8 i nuläget. Är nöjd med den, men fastnat för dreambox på det senaste
Skulle inte rekommendera en dreambox för iptv, har testat det innan men en helt annan upplevelse med en riktigt box för det.
Citera
2024-03-03, 22:47
  #1906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spao
Skulle inte rekommendera en dreambox för iptv, har testat det innan men en helt annan upplevelse med en riktigt box för det.
Jo det funkar ju riktigt bra med jedimaker xstream sen för att kolla på vod använder man xstreamity, har t.o.m.
Funkat bättre än via appar som mytvonline 2 samt andra liknande. Men
Däremot är dreambox lite sådär med att spela in iptv dock. Där är android boxarna bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback