Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
aye, men r det bara skadligt fr levern i "hga" doser som man sger i filmen, eller gller det mer normala doser som anvnds?
vidare s kan jag passa p att frga om hur vanligt det r med psykoser och liknande vid steroidbruk. finns det vissa steroider som har en hgre risk fr psykoser? mngdrelaterat? frstrkande av redan existerande psykiska problem?
endel av dessa frstr jag kan ha att gra med den existerande miljn som man vistas i, ungefr som roid-ragelnken ovan drar som slutsats.
editar ven och skriver ett tack fr att ni tar er tid att svara p mina grna frgor i mnet.
Det r skadligt fr levern ven i sm doser, dock skall sgas att i stort sett alla kosttillskott i form av tabletter man stoppar i sig sliter lite p levern.
S summeringen av det hela r att levern r ett starkt organ som terhmtar sig ganska snabbt, kr du inte monsterdoser och vldigt lnge s skall det inte vara ngra problem mao.
Steroiderna kan frstrka redan existerande psykiska problem, men en normal person mrker med STRSTA sannolikhet inte ngon skillnad i humr eller psyke direkt.
Dock kan man bli vldigt lg nr man gr av preparaten pga hormonniver som r nedtryckta och d ha ltt att g in i depression. Detta varierar individuellt som med s mkt annat...
Edit: 17-aa som injects = enda frdelen r att du fr bttre utbyte n av orala.