Citat:
Ursprungligen postat av
crusherz
Oj, låter som vi har två helt olika erfarenheter av IKSU.
Jag tränar varken vid lunch eller på eftermiddagen/kvällen då det kanske är som mest folk, vilket du kanske gjort och därav har stött på de stora massorna folk?
Visst, hantlarna kan hamna i oreda ibland p.g.a att folk är lata och ställer tillbaka dem närmast istället för på de anvisade platserna. De har nu märkt upp var hantlarna skall vara beroende på vikt.
Annars tycker jag själv att deras utrustning i rummet med stänger och fria vikter är bra (det är där jag är i 90% av min träningstid). Eleiko stänger samt racks (eller half-racks är det väl mest av) och deras gummerade viktkakor. Podiumen är även de stora och många.
Ja, utrustningen är bra men det är folk där oavsett tid faktiskt. Lördag kl 10, tro inte fan att det är halvfullt ändå på gymmet, folk ska ju ligga hemma bakis då. Kan man träna vilken tid man vill är gymmet "ok" men tänk på att när det är "lite" folk på IKSU så klassar man det fortfarande som mycket jämfört med alla andra gym.
Hantlarna är ett stort problem för folk lägger fan inte tillbaka fast det är markerat. Kommer dit varje dag och det är alltid kaos. Ibland försöker jag lägga i ordning men vet knappt vart man ska börja. Tack och lov att 50+ hantlarna oftast är på sin plats iaf, tränar du runt 30kg hantlar ofta måste det vara riktigt jobbigt.
Det är ett väldigt bra gym som tyvärr blir betydligt sämre p.g.a. folkmängd och brist på respekt från de tränande. Jag har inget emot om någon inte är jättesocial och kanske lite otrevlig sålänge de respekterar andra genom att lägga tillbaka vikter. Sen har folk en tendens att droppa sina vikter rakt ned i backen när de gjort hantelpress, oftast är det bara runt 30kg de droppar också. Man droppar enbart vikter så när man skadat sig. Nej, fyfan för IKSU.