Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-29, 18:11
Medlem
Skulle vara intressant att veta vem han mördat denna gången?
Citera
2024-10-03, 23:45
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Skulle vara intressant att veta vem han mördat denna gången?
Ja, ska bli intressant. Jag kan inte påstå att Sverige har sämsta domstolar. Även Thailand friade mördaren, sannolikt pga att han mutade DSI - den nationella avdelningen för specialfall i Thailand som underkände den lokala polisens förundersökning. Han är ingen fattiglapp, har fastigheter på 100 tals miljoner kr.

Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Kan du snälla lägga upp den igen? 🙏🏻☺️

Jag har sparat dem i min dator och laddat upp den igen gratis. Den finns tillgänglig på webbplaten i 30 dagar fram till 2 november 2024. Vill man ha den längre får man betala.
Håll tillgodo

https://easyupload.io/m/jo1yjq
Citera
2024-10-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Har sett alla 6 avsnitten.
http://www.svtplay.se/veronica-och-d...ske-miljonaren

1. 2003 Veronica och Tang mördas av torpeden Jiangsong Zhang, planerat av You Lin.

2. 2013 mördar You Lin sin hustru Lily i Thailand. Han frias.

3. Döms 2016 i Sverige till livstids fängelse naturligtvis och vem sjutton skulle det annars vara? You Lin hade naturligtvis överklagat då han inte hade något att förlora.....

4. ....om inte den fullständigt förbannade idiot till nämndeman (inget namn angavs i programmet) pladdrat på Twitter. Hur förbannat dum i huvudet får man vara???

5. Rättegången tas om och den fullständigt idiotiska domaren Mats Eriksson FRIAR mördaren!!!!

6. You Lin åker hem till pisslandet Kina.

7. Åklagaren överklagar men You Lin kommer inte. Och varför skulle han komma till Sverige igen????? Hur j-a dum i huvudet får man vara dessa förbannade nämndemän och domare.

8. 7 oktober 2023 grips You Lin i Kina. Igen. 14 mars 2024 arresteras han. Han utreds för sitt fjärde mord och Kina vill ha den svenska utredningen.

Fjärde mordoffret alltså. Domare Mats Eriksson tycker alltså att det inte är uppenbart att han är mördare. Idiot.
Jag ger ingenting för Marcus som vill lära sig om Kina och träffa sin pappa - som alltså mördat mamma......... Undrar vad hans morföräldrar och moster tycker om det.

Undrar, hur sover idiot domare
Citera
2024-11-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Fup. (Eller iaf det jag har)
Länken gäller i 30 dagar.

https://easyupload.io/m/7el24r

Förlåt om det blir tjatigt, men finns det möjlighet för dig att lägga upp FUP-filen igen?

Går ju att begära ut av Polisen också, men mig veterligen brukar man behöva ha pnr på personerna vilket verkar vara svårt att få fram.

Jättetack på förhand!
Citera
2024-11-20, 11:58
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friggebodan
Förlåt om det blir tjatigt, men finns det möjlighet för dig att lägga upp FUP-filen igen?

Går ju att begära ut av Polisen också, men mig veterligen brukar man behöva ha pnr på personerna vilket verkar vara svårt att få fram.

Jättetack på förhand!
Hallå.
Absolut men behöver vara hemma vid den stationära klumpen för att komma åt den.
Återkommer
Citera
Idag, 00:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Har sett alla 6 avsnitten.
http://www.svtplay.se/veronica-och-d...ske-miljonaren

1. 2003 Veronica och Tang mördas av torpeden Jiangsong Zhang, planerat av You Lin.

2. 2013 mördar You Lin sin hustru Lily i Thailand. Han frias.

3. Döms 2016 i Sverige till livstids fängelse naturligtvis och vem sjutton skulle det annars vara? You Lin hade naturligtvis överklagat då han inte hade något att förlora.....

4. ....om inte den fullständigt förbannade idiot till nämndeman (inget namn angavs i programmet) pladdrat på Twitter. Hur förbannat dum i huvudet får man vara???

5. Rättegången tas om och den fullständigt idiotiska domaren Mats Eriksson FRIAR mördaren!!!!

6. You Lin åker hem till pisslandet Kina.

7. Åklagaren överklagar men You Lin kommer inte. Och varför skulle han komma till Sverige igen????? Hur j-a dum i huvudet får man vara dessa förbannade nämndemän och domare.

8. 7 oktober 2023 grips You Lin i Kina. Igen. 14 mars 2024 arresteras han. Han utreds för sitt fjärde mord och Kina vill ha den svenska utredningen.

Fjärde mordoffret alltså. Domare Mats Eriksson tycker alltså att det inte är uppenbart att han är mördare. Idiot.
Jag ger ingenting för Marcus som vill lära sig om Kina och träffa sin pappa - som alltså mördat mamma......... Undrar vad hans morföräldrar och moster tycker om det.

Programmet har fel. Det är inte nämdemannens fel att rättegången togs om utan juristen Ralf G. Larssons. Det var det här svinet som släppte mördaren fri pga svepskäl om jäv som i verkligheten saknade betydelse.

(FB) Morden på Veronica Lin och Qingzhong Tang, Bankogatan, GBG, 2003

För kräk som Larsson är personlig prestige och struntfrågor viktigare än att utöva rättvisa och se till att en mördare får sitt straff.

Om nu inte både han och det lika vedervärdige Mats Eriksson var hotade av den mäktige kinesen och därför såg det som bäst att frikänna, vilket är spekulativt men klart inom möjligheternas gräns. Det vore nästan bättre för deras heder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in