2009-08-28, 02:47
Medlem
Glumins avatar
Hej
Jag hatar långa trådintron, så jag fattar mig kort.

ISP: AllTele

Modem/Router: Inteno x5668 (Ett modem som typ är en router, jag är inte så haj på det där)

Problem:
Verkar inte kunna kontakta just EA:s servrar. Alllt annat fungerar alldeles utmärkt med mitt internet. Men när jag kontaktar något som har med EA att göra loggas jag ut efter (nästan exakt) två minuter, detta på mitt PS3. (Vet inte om samma gäller på datorn, spelar inte datorspel )

Till exempel när jag kör Time Trials på Mirror's Edge, när jag testar det förövrigt SKITdåliga) LOTR: Conquest, eller när jag lirar Battlefield 1943.

Vad har jag gjort?: Kontaktat EA:s support, haft mejlkontakt i en månad ungefär (trevliga människor faktiskt, förstår inte vad alla klagar på), gjort traceroutes, bytt ID, resetat EA ID, omplacerat EA ID. Inget funkar.

Kontaktat min ISP, förklarat vad som har hänt, fått svaret "stäng av ditt modem, vänta i tio sekunder och sätt på det igen och prova gå in på hemsidan igen".

Long Story Short: Mitt internet/router/modem/ISP HATAR EA och verkar rejecta kontakten efter ca två minuter av felfri kontakt med dem.

Tacksam för någon som kan ha någon aning hur lösningen kan te sig.
Citera
2009-08-28, 06:01
Medlem
TurboBoosts avatar
Alla använda portar är öppna i routern? Googla vilka portar som gäller och använd portforward.com, det kan ju funka iaf
Citera
2009-08-28, 09:42
Medlem
Kaustis avatar
Resetta PS3an
Citera
2009-08-28, 10:43
Medlem
Glumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Alla använda portar är öppna i routern? Googla vilka portar som gäller och använd portforward.com, det kan ju funka iaf

Tack för svar
Men jag har googlat, som ett svin, och till slut hittat portar att öppna till BF1943 åtminstone. Men det fungerade ändå inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Resetta PS3an

Provat det med, alltså inte reseta i det avseendet att tömma alla sparfiler och göra den oskuld igen, utan att reseta alla inställningar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in