Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-19, 14:57
  #25
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
Fans det inte typ Tigerskott och Streetcrackers också som small jävligt högt?
Där jag bor (ett samhälle strax utanför Stockholm) gick det rykten om att någon skit som hette "M16" skulle vara kraftigare än andra smällare i samma storleksklass (Tiger och liknande).
Citera
2003-12-19, 15:02
  #26
Medlem
Aziraphales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Där jag bor (ett samhälle strax utanför Stockholm) gick det rykten om att någon skit som hette "M16" skulle vara kraftigare än andra smällare i samma storleksklass (Tiger och liknande).

Njae.. Som jag minns det var de precis likadana som tigerskotten. Annan etikett bara.
Citera
2003-12-19, 15:11
  #27
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Njae.. Som jag minns det var de precis likadana som tigerskotten. Annan etikett bara.
Det tyckte jag också! Ryktet om de fruktansvärda och skräckinjagande M16-smällarna visade sig betydligt överdrivet. Var exakt samma som tigerskott när jag testade.

Finns det någon annan som kunnat registrera skillnader i samma smällares sprängstyrka beroende på tillverkare? Vissa kina- och tigerskott var jävligt mycket mer potenta än andra (med samma namn). Ibland hände det att jag köpte riktigt dåliga smällare med "ovaxad" - pappersfärgad, det vill säga - stubin och
sunkigt drag i knallen.
Citera
2003-12-19, 15:38
  #28
Medlem
AnkBanks avatar
Hur många var det som körde fultricket att linda in Tiger- (och min personliga favorit Lucky-) skott i Aluminiumfolie.

Packade man tillräckligt hårt blev smällen mycket brutalare.
Citera
2003-12-19, 16:27
  #29
Medlem
Aziraphales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Det tyckte jag också! Ryktet om de fruktansvärda och skräckinjagande M16-smällarna visade sig betydligt överdrivet. Var exakt samma som tigerskott när jag testade.

Finns det någon annan som kunnat registrera skillnader i samma smällares sprängstyrka beroende på tillverkare? Vissa kina- och tigerskott var jävligt mycket mer potenta än andra (med samma namn). Ibland hände det att jag köpte riktigt dåliga smällare med "ovaxad" - pappersfärgad, det vill säga - stubin och
sunkigt drag i knallen.

De som var tillverkade i Sverige (eller åtminstone med svensk ettikett) brukade vara av bättre kvalité än de importerade kinesiska. Det var mer tryck i och blev färre blindgångare av de svenska. Har för mig att företaget hette Fyrverkerimästarna, eller nåt i den stilen(?)
Citera
2003-12-19, 18:49
  #30
Medlem
MrOranges avatar
Kan bara säga att man kan få tag på "Thunderkings" eller åtminstonde exakt likadana om man har rätt kontakter...

Eller åk till Polen, där är de billiga har jag hört
Citera
2003-12-19, 22:10
  #31
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkBank
Kommer ni ihåg den?
Smällarnas smällare!
Bombernas bomb!

Sen blev de förbjudna för någon skotträdd politiker gjorde på sig.

Någon som vet om de fortfarande tillverkas och marknadsförs i något land? Skulle gärna få tag på ett hundratal, det var ju det enda roliga man kunde göra på nyår.

/Ankan

Håll i er, en vän till mig som även kör lastbil fixade en halv pall med
Thunderkings innan dom blev förbjudna! Han har ca 200fp á 6 i varje fp kvar!! Detta låter kanske otroligt men som ett bevis så ändrade jag min avtar lite.
Så visst smäller dom fortfarande här i Skåne!! Själv har jag lagt undan 300 fp kinaskott. Man slutar aldrig med detta underbara nöje!
Citera
2003-12-19, 22:57
  #32
Medlem
De Larges avatar
Dom är underbara, kommer ihåg första ggn jag fick uppleva en thunder king, smällen kändes in i hjärtat, vilken underbar smällare. Det var skoj att smälla dom i tunnlar och i brunnar.
Citera
2003-12-19, 23:11
  #33
Medlem
Vilka minnen! Kommer ihåg när jag och och "gänget" slängde ner tre thunderkings i en brunn. Jävlar vad det small! Vibrerade i marken 30 meter bort.
Citera
2003-12-19, 23:12
  #34
Medlem
Ah!
Finns nog inget roligare än smällare.
Klart mycket roligare en dagens lagliga variant..
Vafan kan man ha för kul med raketer och sånt skit? Fint, ja! Men fan inte kul!
Och jag fattar inte varför man förbjuder smällare men säljer raketer.
1. Raketer låter mer än smällare eller lika mycket.
2. Nu när kidsen inte får smällare får dom istället Harrys Partylåda. Farligare? Troligtvis!

Gaah! Blir tokig, måste fan ha kinaskott.. Vem har? Köper direkt!
Kommer ihåg när dom kosta 4 kr asken.. blev väl sisådär 100 askar.. .
Citera
2003-12-19, 23:34
  #35
Banned
d_l0rds avatar
Har fyra paket som bara ligger och väntar på mig =)
Citera
2003-12-20, 02:53
  #36
Medlem
assmans avatar
herregud, thunderkings. kommer ihåg sissta nyårsaftonen dom såldes, ett trepack för 10kr tror jag det var det lokala ö&b tog. köpte så många jag hade råd med typ. det givna var ju att skära upp dem, ta ut cylindern, flytta stubinen till den och tejpa med silvertejp lr likn. mången brevlåda har mött sin skapare den vägen. annars var det kul att ställa dom uppochner och se röret flyga iväg.. med den gröna stubinen kunde man få till undervattensexplosioner också om jag inte minns fel. har ett gäng kvar i nån låda, nackdelen är att sannolikheten för att dom blir blindgångare verkar öka drastiskt år efter år. thunderkings, det blir nått att skrocka om för barnbarnen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback