2009-08-29, 21:29
Medlem
Dlink DI-524

WAN: Statisk IP - allt ställt in efter isp's uppgifter.

Wireless: Enabled.
WPA-PSK, TKIP

DHCP: Enabled

Nu till problemet, har en gammal bärbar med XP som fungerar utmärkt trådlöst. Dock kommer jag ihåg att det var svårt ställa in den, eftersom jag var tvungen skriva in ip i den datorn. Men nu finns det ingen ip eftersom jag ändrat till erhåll den automatiskt. Men det fungerar ändå.

Har nu köpt en ny bärbar dator med Vista. Eftersom jag har SSID av, så gick jag in och lade till ett nätverk, ändrade till WPA-PSK, skrev in SSID och lösenord. Men inget händer, den kopplar inte upp sig.

Felsökning, slog på SSID på routern och testade klicka på nätverket från den bärbara. Skrev in lösen, men det fungerade inte.

Testade slå AV WPA-PSK, men datorn kopplar ändå inte upp sig mot Internet.

Testade slå av DHCP i routern, men då fungerade inte den bärbara med XP. Så jag slog på det igen.

Testade bocka av IPv6 i bärbara med vista. Men det fungerar ändå inte.

Har en vän här som har en ny bärbar med XP, hmm jag testar den då tänkte jag, men förbanne mig den fungerar inte heller!

Jag blir tokig, vad är fel?
Citera
2009-08-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponk51
Dlink DI-524

WAN: Statisk IP - allt ställt in efter isp's uppgifter.

Wireless: Enabled.
WPA-PSK, TKIP

DHCP: Enabled

Nu till problemet, har en gammal bärbar med XP som fungerar utmärkt trådlöst. Dock kommer jag ihåg att det var svårt ställa in den, eftersom jag var tvungen skriva in ip i den datorn. Men nu finns det ingen ip eftersom jag ändrat till erhåll den automatiskt. Men det fungerar ändå.

Har nu köpt en ny bärbar dator med Vista. Eftersom jag har SSID av, så gick jag in och lade till ett nätverk, ändrade till WPA-PSK, skrev in SSID och lösenord. Men inget händer, den kopplar inte upp sig.

Felsökning, slog på SSID på routern och testade klicka på nätverket från den bärbara. Skrev in lösen, men det fungerade inte.

Testade slå AV WPA-PSK, men datorn kopplar ändå inte upp sig mot Internet.

Testade slå av DHCP i routern, men då fungerade inte den bärbara med XP. Så jag slog på det igen.

Testade bocka av IPv6 i bärbara med vista. Men det fungerar ändå inte.

Har en vän här som har en ny bärbar med XP, hmm jag testar den då tänkte jag, men förbanne mig den fungerar inte heller!

Jag blir tokig, vad är fel?
MAC-låsning/MAC-filtrering? = Du har lagt in din gamla dators (trådlösa) MAC-adress i routern och spärrar alla andra MAC-adresser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in