Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-30, 15:24
Medlem
Försöker i skrivande stund att föra över en del filer från min stationära dator till min laptop, tydligen ska det ta 180 minuter(!!) att föra över ca. 5GB. Detta är väl verkligen inte normalt? Har för mig att det har gått mkt snabbare när jag flyttat filer mellan en annan dator och min stationära förut. 5GB jag hade ju för fan kunnat tanka från internet snabbare än på 3 timmar

Tacksam om någon kan hjälpa mig snabbt, ska åka iväg om ca en timme och måste (nåja) ha med mig de här filerna då
Citera
2009-08-30, 15:36
Medlem
yussufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Försöker i skrivande stund att föra över en del filer från min stationära dator till min laptop, tydligen ska det ta 180 minuter(!!) att föra över ca. 5GB. Detta är väl verkligen inte normalt? Har för mig att det har gått mkt snabbare när jag flyttat filer mellan en annan dator och min stationära förut. 5GB jag hade ju för fan kunnat tanka från internet snabbare än på 3 timmar

Tacksam om någon kan hjälpa mig snabbt, ska åka iväg om ca en timme och måste (nåja) ha med mig de här filerna då

Vad är det för nätverkskort & speed på desamma i burkarna?

Är någon har hostarna möjligen inställda på fast hastighet säg 100 MBit/s medan den andra hosten förhandlar om vilken fart den kan skicka på?
(detta drabbade mig hos en kund, de hade fast 100 MBit/s medan min laptop förhandlade och det gick DJ-VLIGT långsamt, faktum är att det blev värre och värre.)
Jag är ingen nätverkssnubbe, bara en måttligt intresserad hempulare i det avseendet.
Citera
2009-08-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yussuf
Vad är det för nätverkskort & speed på desamma i burkarna?

Är någon har hostarna möjligen inställda på fast hastighet säg 100 MBit/s medan den andra hosten förhandlar om vilken fart den kan skicka på?

Hur kollar man det? Laptopen är helt ny så kanske är någon standardinställning på den jag måste ändra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in