2009-08-30, 22:07
Medlem
Liberaliss avatar
Har ingen vän till dig ett företag? Då finns det många möjligheter.
Citera
2009-08-31, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infirmus
Och nej, detta är inga olagliga pengar och jag har inte för avsikt att varken skattefuska eller bidragsfuska.

Varför inte bara ta ut pengarna då ?
Citera
2009-08-31, 04:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
ta ut ståjlarna sen säger du att du betalat en skuld kontant till vem som helst och skriv nån sorts kvitto på det, sen betalar du in pengarna på något spelkonto kontant på någon bank, sen e det bara att göra lite små utbetalningar då och då

Citat:
Den nya lagen innebär att du alltid måste legitimera dig när du vill utföra dina bankärenden, till exempel när du vill öppna ett konto eller göra en transaktion. Vid insättningar kan banken även komma att ställa några ytterligare frågor till dig om varifrån pengarna kommer.
http://www.penningtvatt.se

Vet inte om TS bryr sig men kan vara värt att nämna.
Citera
2009-08-31, 06:41
Medlem
JohnnyBeeGoods avatar
Skulle göra som någon tidigare nämnde att köra över det på en postväxel. Pengarna ligger på ett speciellt kontonummer som är unikt för just den postväxeln tills någon plockar ur pengarna. Sedan är ju pengarna redan inne i systemet då slipper du förklara var dina 11 miljoner i kontanter kommer ifrån.
Citera
2009-08-31, 10:08
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBeeGood
Skulle göra som någon tidigare nämnde att köra över det på en postväxel. Pengarna ligger på ett speciellt kontonummer som är unikt för just den postväxeln tills någon plockar ur pengarna. Sedan är ju pengarna redan inne i systemet då slipper du förklara var dina 11 miljoner i kontanter kommer ifrån.

Saken är ju att jag har pengarna redan, på papper och på ett konto men jag får inte tillgång förrns till vintern då "spärren" släpper och jag får tillgång till kontot, och då måste pengarna liksom "försvinna" utan att egentligen försvinna och jag måste ha en jävligt bra ursäkt till varför mitt konto är tomt också. Ett sånt jävla krångel, och det verkar inte som att det går att lösa?
Citera
2009-08-31, 10:17
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infirmus
Saken är ju att jag har pengarna redan, på papper och på ett konto men jag får inte tillgång förrns till vintern då "spärren" släpper och jag får tillgång till kontot, och då måste pengarna liksom "försvinna" utan att egentligen försvinna och jag måste ha en jävligt bra ursäkt till varför mitt konto är tomt också. Ett sånt jävla krångel, och det verkar inte som att det går att lösa?
vadå, fyller du arton och får tillgång till dina föräldrars sparpengar?

jag gick till banken och sa "jag har fått pengarna i present för att köpa en bil, och det ska jag göra nu, kontant!" - och det gick bra. det är förvisso bara en personlig referens, men ändå.
Citera
2009-08-31, 11:19
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
vadå, fyller du arton och får tillgång till dina föräldrars sparpengar?

jag gick till banken och sa "jag har fått pengarna i present för att köpa en bil, och det ska jag göra nu, kontant!" - och det gick bra. det är förvisso bara en personlig referens, men ändå.

Haha, nej jag fyller inte arton och får pappas pengar, det är mina och jag är redan myndig.
Men ja, jag funderar på att "dela upp" summan och få det att försvinna smått om smått, skulle kunna säga att jag ska köpa något awesome skitdyrt av en kompis, tvinga honom/henne att skriva ett kvitto som jag kan visa upp.
Typ, ett väldigt sällsynt pokémonkort för 15k (vilken över 30 har koll på vad sånt är värt, samlarvärdet kan ju vara otroligt )

Bilexemplet skulle inte gå, då jag inte kan bevisa det eller skaffa fram kvitto på det.

off topic: Och om det vore mina föräldrars sparpengar skulle jag väl inte behöva gömma undan allt illa kvickt, right?
Citera
2009-08-31, 11:28
Medlem
Gurlies avatar
Utav ren nyfikenhet, varför måste du gömma pengarna?
Citera
2009-08-31, 12:58
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlie
Utav ren nyfikenhet, varför måste du gömma pengarna?

Det är en lång och krånglig historia, och helt off topic. Det handlar om komplicerade familjeförhållanden och ren idioti, kort och gott.
Senast redigerad av Infirmus 2009-08-31 kl. 13:02.
Citera
2009-08-31, 14:29
Bannlyst
tänker du skilja dig?

Om jag behövde tömma mitt konto o man ahr inte tid med att ta ut små summor då skulle jag försöka göra en deal med en bilhandlare, där jag köper dyra bilar, sen återsäljer de till samma bilhandlare o få cashen tillbax..Typ du köper en bmw för 200' o säljer tillbax för 190' ?
Citera
2009-08-31, 14:44
Medlem
OM det inte är något fuffens så hade jag gjort såhär:

Ta ut alla pengarna, köp guld, stoppa i bankfack. Sen säger du till släktingarna att alla pengarna gick åt för att betala spelskulder.

Det känns som om situationen kommer sluta i att någon blir arg för att pengarna är borta, oavsett varför. Spelberoende går också att täcka in med att du börjat söka hjälp för det redan innan bråket etc.
Citera
2009-08-31, 16:08
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3striper
tänker du skilja dig?

Om jag behövde tömma mitt konto o man ahr inte tid med att ta ut små summor då skulle jag försöka göra en deal med en bilhandlare, där jag köper dyra bilar, sen återsäljer de till samma bilhandlare o få cashen tillbax..Typ du köper en bmw för 200' o säljer tillbax för 190' ?

Det här var faktiskt en riktigt jävla bra idé, måste iofs modifiera den lite. Men tack!
(och nej, jag är ogift, okysst och oskuld. Så ingen skilsmässa heller!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in