• 1
  • 2
2009-09-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3striper
Hr i Malm, Triangel r det motsatta.

Man kommer in p kontoret, ser man alla kassrskor tugga tuggummi o de ler aldrig, sger inte ens "Hej". Sen finns det en asiatisk tjej som bara gr mig p nerverna. rligt talat hennes min pmminer mkt om en fgelunge som precis klcks ur gget.

Visst det har bra telefontider o snt, men nr man blir vidarekopplat till en kontor spec till Triangels s kommer man aldrig fram o nr man ber om att bli uppring s kan du glmma. Har gjort det 3 ggr, ingen av dessa gnger kom jag till Triangel kontor o har aldrig blivit uppringt. Det r kanske s att Triangel kontoret r som en bermundtrinagel eller nt men service kan du glmma. Kanske funkar bra i andra kontor men ej p Triangel.

Enligt policys inom SEB ska personal inom SEB ha fokus p kunden fr att ge bra service. Precis som i alla andra serviceyrken r det viktigt att kunden fr ett bra bemtande/intryck. Skicka grna din sikt till SEB http://taz.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3...ktill?openform
Citera
2009-09-03, 20:47
Medlem
Lnsfrskringar Sjlvklart!
Dr kan du ha kontroll p allting p samma stlle, tex, lnekonto, sparkonto, aktie / fond dep / pension sparande / dina frskringar som tex p bostad, bil, bt osv..

Haft haft det i ngra r och r mycket njd med doms service.
Citera
2009-09-04, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av canment
Enligt policys inom SEB ska personal inom SEB ha fokus p kunden fr att ge bra service. Precis som i alla andra serviceyrken r det viktigt att kunden fr ett bra bemtande/intryck. Skicka grna din sikt till SEB http://taz.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3...ktill?openform

Jag r inte skert p att de fortfarande tuggar tuggummi, var dr en gng med morsan o hon ppekade till nn kille som satt vid bordet o han pstod att han var chef. D svarade han typ att han har redan ppekat personalen samma morgon. ( Samma eller veckan drp var jag p kontoret igen o d vad jag fick veta s r det en kvinnlig chef (s SEB p Trinagel r verkligen duktiga p att lura folk o soppa sprna)

Nu r det s att jag brukar sllan beska kontoret o klaga p kassrskorna kan jag inte, service yrke r ett tuff jobb, det har jag sjlv ftt prva s de var kanske lite slutkrda eller s. Men jag r fortfarande piss p telefon servicen. 2-3 dagar har jag provat utan att f nt resultat! Nu r det s att jag r ingen stor kund liksom, som stndig har kontakt via telefon o snt, utan jag gr enkla grejer. Jag r sker p att alla stor o sm banker har samma problem d o d.
Citera
2009-09-07, 12:11
Medlem
binics avatar
SEB verkade perfekt till en brjan, tills jag brjade kolla lite mer p deras priser. borde finnas en sida som jmfr alla priser fr bankers tjnster s att man kan jmfra.

vill ocks tipsa er som r intresserad. finns en bank vldigt lik skandiabanken, dock nnu billigare; danske bank. de tar inga avgifter alls fr varken verfringar, mastercard eller liknande. men det finns tv nackdelar med dom som jag ser p det, och det r deras lngsamma sida och att rdgivning sker endast per telefon/internet. drfr gr den bort fr mig. vill man ha rdgivning p deras kontor kostar det 120kr/kvartal.

sg nyligen att skandiabanken hjt priserna p valutavxlingspslag till 1.65% och kontantuttag i euro kostar numera 1% beloppet. jag kommer fortstta med skandiabanken nd fr allt annat r bra, s kommer skta vissa renden dr. men behver som sagt en bank med kontor. och det blev lnsfrskringar fr er som undrar. deras priser tillsammans med den bemtande och service man fr avgjorde. nu terstr om de lever upp till ryktena. mycket beror nog p en sjlv ocks sklart.

tack fr alla svaren! och lycka till ni andra som sjlva funderar p att byta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in