2009-08-31, 15:25
Awaiting Email Confirmation
JanusPlagues avatar
Jag har tidigare skrivit om min ekonomi här, och idag har jag bara kvar att göra upp planer med de jag är skyldig och det kommer nog inte vara ett problem alls, jag har en mycket god inkomst och trillar även min sambos pengar in som de ska och gör framöver.

Vi har ca 25000;- netto i månaden, och idag ca 13000;- i utgifter, och det är relativt högt räknat. Tyvärr har jag bränt broarna, jag fick två bet. anmärkningar när jag jobbade utomlands , och även om de redan är betalda, sitter jag ju såklart i klistret.

Jag har funderat på att ta ett banklån, vilket dock inte går, även till en hög ränta och autogiro avbetalning. Det kan jag dock förstå. Mina föräldrar var tyvärr tveksamma till idén och tyckte jag fick skylla mig själv, med viss rätt, men att de kunde hjälpa mig att sortera lite bland småskulderna och betala några av dom, ringa och säga upp något överblivet mobilabonnemang och ja, sådant.

Ponera att jag skulle behöva 130000;- på ett bräde, vad kan man göra? Vända sig till HA och få ett grishuvud hem på trappen som "påminnelse"?
Heltenkelt gneta på och förhala vissa saker framför sig och betala av en sak åt gången istället för att slanta lite "här och där"?
Citera
2009-09-01, 07:33
Awaiting Email Confirmation
JanusPlagues avatar
Så, var tillsammans med min sambo till banken för att se vad det finns för möjligheter. Föreslog att banken kan dra 2500;- från kontot i amortering tills jag betalat 230000 totalt, ett lån på 7år och vilket innebär en "hyffsad" ränta, men fick till svar att räntan inte spelar någon roll. Även om vi var två om lånet, så fick vi inte låna i alla fall, inte ens med bilen som säkerhet gick det något vidare, utrymmet är noll. Ganska trist, men fullt förståeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in