Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-11, 14:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwell
www.vasagaming.se

Geografisk plats: Göteborg

(Har dock varit med om att internet pajat när jag spelat dator där, jag gick till kassan och han bara sa "Vad ska jag göra åt det?" )

Betyg: 10/10


Fy fan, vill gärna veta vem / hur personen ser ut som sa detta
Citera
2010-12-29, 22:13
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroteknikern
http://www.worldofboardgames.com/

Min kommentar: Mycket bra butik med snabba leverensar och bra utbud. Jag har handlat av dem ett flertal gånger och alltid fått varorna jag beställt snabbt. Dessutom så brukar de skicka med zip-lock-påsar vilket är klart trevligt. Det enda jag kan anmärka på är den ibland lite dyra frakten och att de bara tar emot förskottsbetalning. Överlag är jag mycket nöjd.

Betyg: 8/10


Beställde nu en julklapp. Snabb leverans kanske ngt dyrt men fick å andra sidan paketet 2 dar efter beställning så det var det värt.

Jag kunde välja faktura så verkar som om dom lagt till betalningsalternativ nu =)

10/10
Citera
2011-06-09, 19:11
  #15
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talus
Iocus, Luleå

Kommentar:
Killen som driver butiken är snål som gatan. Beställer du in någonting och får ett pris, så kränger han upp enkronor och småtior väl när varorna kommit in. Det är liksom småpengar som, om han bara sagt det priset från början, inte hade varit några problem. Men man blir sur om man kommer överens om något ska kosta 50kr/styck eller om det går på 65kr/styck. Handlar aldrig från honom om det inte är någonting jag behöver akut för att rädda livet på någon väldigt, väldigt närstående. Priserna är vidare högre än en normal hobbybutik tar, men jag förstår det kanske varken är särskilt stor efterfrågan eller konkorrens, men det är ändå billigare (även vid mellansmå beställningar) att ta hem saker själv än att gå via den återförsäljaren.

Betyg:
3/10

Har bara haft bra erfarenheter när jag handlat på Iocus, personalen är både hjälpsam och pratglad. Jag vet inte vilka produkter du anser att priset är högt på, men det jag köper (främst Warhammer, även div kortspel) så är varorna normalt prissatta (Warhammerprodukterna har samma pris som om du skulle beställa direkt av GW)

Betyg
8/10
Citera
2011-09-01, 18:47
  #16
Medlem
Anygivens avatar
Hejsan, vet inte om detta inlägg kommer hammna rätt men ni får gärna flytta ifall det ligger lite illa.

Hade tänkt beställa några prylar från http://alphaspel.se/shop/
De har dock ett system där du manuellt måste föra över pengar från sitt konto till deras konto, vilket fick mig att undra lite.
Så tänkte bara höra med er om ni vet något om denna hemsida, ifall den är legit, och om nån har någon erfarenhet att beställa från sidan?
Citera
2011-09-01, 23:21
  #17
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
Hejsan, vet inte om detta inlägg kommer hammna rätt men ni får gärna flytta ifall det ligger lite illa.

Hade tänkt beställa några prylar från http://alphaspel.se/shop/
De har dock ett system där du manuellt måste föra över pengar från sitt konto till deras konto, vilket fick mig att undra lite.
Så tänkte bara höra med er om ni vet något om denna hemsida, ifall den är legit, och om nån har någon erfarenhet att beställa från sidan?
Jag har beställt därifrån vid ett par tillfällen och de är att lita på. Dock brukar jag beställa mina spel antingen ifrån worldofboardgames då dessa är oftast är billigast eller direkt ifrån speltillverkarna. Men som butik så tycker jag att alphaspel är seriösa och bra på det de gör.
Citera
2011-09-28, 04:46
  #18
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag har beställt därifrån vid ett par tillfällen och de är att lita på. Dock brukar jag beställa mina spel antingen ifrån worldofboardgames då dessa är oftast är billigast eller direkt ifrån speltillverkarna. Men som butik så tycker jag att alphaspel är seriösa och bra på det de gör.
Hur beställer du direkt från tillverkarna? Som Ludically eller GMT P500 eller vad?
Citera
2012-03-28, 08:57
  #19
Medlem
LJSLarssons avatar
Speljätten

Geografisk plats:
Webshop

Kommentar
Webshop som jag i första hand brukar köpa miniatyrsinglar ifrån, och jag har blivit oerhört trevligt bemött varje gång jag varit i kontakt med dem. När det har hänt att något jag beställt inte funnits i lager har de ofta låtit mig välja nya produkter av ett högre värde och ibland har de lagt till extrafigurer som extra service.

Har skrivit mer detaljerat om deras bemötande på min rollspelsblogg: http://trevligascenarion.se/

Rekommenderas varmt.

Betyg
9/10
Citera
2012-07-08, 14:25
  #20
Medlem
Cholas avatar
Seriebörsen

Geografisk plats:
Linköping

Kommentar
Fokus ligger, som namnet antyder, på serietidningar men det finns också gott om olika spel. Allt från brädspel till kortspel. Relativt liten lokal vilket gör att det inte blir någon direkt gemytlig stämning då man står i vägen vart man än befinner sig mer eller mindre. Har enbart varit där en handfull gånger när man råkat åka förbi Linköping och då enbart köpt Magic-kort.
Han som jobbar där, som jag tror är ägaren, är stereotypt nördig och har lite svårt att agera säljare. De kommentarer man får har inte sällan en lätt elitistisk underton vilket i längden blir lite tråkigt. Dock hjälpsam i övrigt.
Priserna är varken höga eller låga egentligen, åtminstone inte vad gäller Magic. En del kort kostar mer än på andra ställen, andra mindre. En nackdel är att det inte finns vidare många löskort inne vilket är dumt när man är ute efter något specifikt. Detta gäller allt från något äldre commons till rares.

Kontentan av det hela är att det är en ok butik, men den är förmodligen roligare för serietidningsintresserade.

För den som intresserad finns en hemsida: http://serieborsen.se/

Betyg
7/10
Citera
2013-03-19, 21:49
  #21
Medlem
XeonpZychos avatar
Alphaspel ( http://alphaspel.se/shop/ )

Geografisk plats
Solberga / Hägersten, Stockholm

Kommentar
+
Beställde 2 spel därifrån i Torsdags, de skickades redan i Fredags och var framme idag. Så väldigt snabb service.
+ Stort utbud av spel. Där finns även begagnade spel där de betygsätter skicket på spelet.
+ Bra priser. De spelen jag köpte var billigare än i någon annan butik jag tittade i(även tillverkaren). Detta beror antagligen på vilket spel det handlar om.

- Det skulle vara trevligt med små beskrivningar av spelen. Det finns länkar till tillverkaren/boardgamegeek.com men en liten sammanfattning vore trevligt.

Betyg
9.5/10
Citera
2013-03-22, 11:26
  #22
Medlem
XeonpZychos avatar
http://www.thediceshoponline.com

Kommentar:
Vill man ha tärningar så ska man handla här. Finns tärningar i många olika storlekar och färger/mönster från bra tillverkare. Finns både dyra och billiga modeller och frakten är helt okej.
Jag beställde i Torsdags och paketet damp ner i lådan idag, och en vecka är helt okej när det gäller utlandspost.

Betyg:
8/10
Citera
2013-04-13, 20:14
  #23
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeonpZycho
Alphaspel ( http://alphaspel.se/shop/ )

Geografisk plats
Solberga / Hägersten, Stockholm

Kommentar
+
Beställde 2 spel därifrån i Torsdags, de skickades redan i Fredags och var framme idag. Så väldigt snabb service.
+ Stort utbud av spel. Där finns även begagnade spel där de betygsätter skicket på spelet.
+ Bra priser. De spelen jag köpte var billigare än i någon annan butik jag tittade i(även tillverkaren). Detta beror antagligen på vilket spel det handlar om.

- Det skulle vara trevligt med små beskrivningar av spelen. Det finns länkar till tillverkaren/boardgamegeek.com men en liten sammanfattning vore trevligt.

Betyg
9.5/10

Håller med om beskrivningarna, även om jag tycker att länkarna till Boardgamegeek funkar rätt bra. Trevligt folk i butiken också, även om den kan vara lite knepig att hitta och inte tar kort. Men de har ta mig fan nästan allt, plus en bra begagnatavdelning för brädspel!
Citera
2016-05-09, 19:59
  #24
Medlem
cmbws avatar
Någon som har handlat från www.taberna-historica.com och har något att säga?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback