Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-22, 23:45
  #757
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cube
Då hade jag uppskattat om du tillförde något till tråden eller följer den under tystnad. Som det är nu medverkar du aktivt till att enbart fylla ut med trams och göra tråden mer svåröverskådlig. Ta till dig av det här och låt det inte bli ännu en anledning för dig att sväva ut med OT och trams.

detta ar val klassiskt ot eller???

hade man bekymrat sig om barnen hade man givetvis hangt ut barnmisshandlare ocksa kanske aven folk som saljer narkotika till barn och aven de som langar, har ar det enbart att knipa billiga poang.


de vill skydda barnen men vill inte gjora det pa ett heltackande satt, da maste man givetvis accepterad att man blir rejalt ifragasatt,

ar det har inte ett desperat satt for en liten marginaliserad grupp i samhallet att fa synas och att fa sina 15 min i rampljuset?

ar inte detta ett satt for M.Skillt att fa sla sig for brostet och vaxa nagra tum.

Oavsett vad man tycker om pedofiler(jag tar helt avstand fran dem) sa kan vi inte tanja pa lagen, den dagen vi borjar tanja pa lagen sa raserar vi allt vad vi och vara foraldrar har byggt upp.

Jag anser inte heller att SMR varken kan eller ska vara dommare i detta landet. vad ger det for rattsakerhet?

Jag kan forsta frustrationen hos vissa personer da inte staten tar upp de saker som ligger oss om hjartat, men vi far for den skull inte hanfalla at lagloshet eller anarki bara for att vi anser oss att vi har den moraliska rattigheten.

Det vi ocksa bor fraga oss ar om vi borjar med pedofiler, vart ska det sluta sedan? vart ska vi dra gransen?
Citera
2009-09-22, 23:48
  #758
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av evilone
Jag kan forsta frustrationen hos vissa personer da inte staten tar upp de saker som ligger oss om hjartat, men vi far for den skull inte hanfalla at lagloshet eller anarki bara for att vi anser oss att vi har den moraliska rattigheten.

Det vi ocksa bor fraga oss ar om vi borjar med pedofiler, vart ska det sluta sedan? vart ska vi dra gransen?

Exakt. Men, vissa vägrar ju förstå komplikationerna som följer med att man tar lagen i egna händer.
Citera
2009-09-22, 23:50
  #759
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Du verkar ju dum som en fanjunkare. Det är klart att den som misshandlar sina egna barn även är en fara för andra. Barn som vuxna. Bristande impulskontroll, som det brukar kallas.

BTW: står du till höger eller vänster på din avatar?


Nej jag skulle säga att det absolut inte alls särskilt vanligt att de som misshandlar sina egna barn (och då oftast även frugan) går runt och misshandlar andra främmande barn. Hur som helst så är det ingenting som är akut. Att försvaret släpper in folk med sådan bristande förmåga till empati som du är vidrigt. Du kan inte förstå skillnaden mellan en våldtäkt och en misshandel.

Edit: För övrigt hör väldigt ofta grova och systematiska misshandlar i ett hem samman med sexuella övergrepp. Så det är fortfarande oftast dina kära pedofiler som det handlar om.
__________________
Senast redigerad av NordiskRevolution 2009-09-22 kl. 23:55.
Citera
2009-09-22, 23:56
  #760
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Här kommer den som ett brev på posten!!

Eftersom jag uppenbarligen tillhör de mindre vetande som icke är anhängare av medborgargardestänkande, så vore det tacksamt om ngn av höga vederbörande kan förklara var gränsen ska gå mellan vilka som bör hängas ut....och vilka som slipper.
Det vore oerhört lärorikt att också få en motivering till detta.

Den aktuella sakfrågan byggs ju på att människor, i detta fallet barn, far illa och att rättssystemet inte räcker till. Därför ges då dessa listor ut i syfte att ge människor chansen att skydda sina närmaste och medmänniskor i stort.

Hoppas jag fattat saken rätt och hoppas att övriga brott ställs i relation till denna grund då ni så självklart redogör för ert ställningstagande.

Det har redan besvarats tidigare..

Kampanjen har satt gränsen vid pedofiler och pedofiler enbart hängs ut. Anledningen är för att det är bland det vidrigaste man kan göra. Oskyldiga barn som inte kan försvara sig är målgruppen för deras störning. Samt gör bristerna i systemet att pedofilerna kan fortsätta sin verksamhet efter ett alldeles för kort straff.

Finns det några tvivel så hängs personen inte ut. Är pedofilen en återfallsförbrytare med många brott bakom sig så blir det ett klockrent fall att hänga ut.

Ja, annars har du uppfattat rätt enligt mig.
Citera
2009-09-22, 23:59
  #761
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Anledningen är för att det är bland det vidrigaste man kan göra.


Vidrigare än mord? Vidrigare än våldtäkt? Vidrigare än gruppvåldtäkt? Vidrigare än grov misshandel som lämnar offret handikappat? Vidrigare än....

Vem bestämmer vad som är vidrigast? SMR?
Citera
2009-09-23, 00:08
  #762
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Bristande empati? I så fall undrar jag vad ni "patrioter" har brist på som inte inser att man i ett civiliserat samhälle överlåter rättsskipningen åt staten. Intelligens, kanske?

Det har inte skett någon ytterligare rättskipning än statens.
Citera
2009-09-23, 00:10
  #763
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Det har inte skett någon ytterligare rättskipning än statens.

Det är väl klart som fan att det inte skett någon "ytterligare" rättsskipning än statens, eftersom just rättsskipning är statens monopol. Vem skulle annars sköta rättsskipningen? SMR?
Citera
2009-09-23, 00:13
  #764
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Vidrigare än mord? Vidrigare än våldtäkt? Vidrigare än gruppvåldtäkt? Vidrigare än grov misshandel som lämnar offret handikappat? Vidrigare än....

Vem bestämmer vad som är vidrigast? SMR?

Kolla igenom uthängningarna så ser du våldtäkter. Det är små barn som inte kan försvara sig själv eller ibland inte ens kan berätta vad som hänt. Pedofiler utsätter barn systematiskt för brott vilket gör det bland det vidrigaste man kan utföra.

Nu tycker jag visserligen att straffen i vissa fall är för låga när det gäller mord, då jag förespråkar dödsstraff. Men annars får personer vid sådan typ av brottslighet ett långt straff (verkligen inte i alla fall). Det gäller även misshandelsfall.

Straffen för pedofiler är fånigt låga och systemet tar inte sitt ansvar att följa upp dem tillräckligt. Vilken absolut rättfärdigar uthängningarna.
Citera
2009-09-23, 00:15
  #765
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Det är väl klart som fan att det inte skett någon "ytterligare" rättsskipning än statens, eftersom just rättsskipning är statens monopol. Vem skulle annars sköta rättsskipningen? SMR?

Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
I så fall undrar jag vad ni "patrioter" har brist på som inte inser att man i ett civiliserat samhälle överlåter rättsskipningen åt staten. Intelligens, kanske?

Jag tog det som en antydning om att "patrioter" skipar egen rättvisa i detta fall. Om inte; vad menade du?
Citera
2009-09-23, 00:19
  #766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilone
detta ar val klassiskt ot eller???
Korrekt, men ett försök att få dig att snäppa upp nivån en aning. Du upprepar dina frågor gång efter annan trots att du flera gånger fått dem besvarade.

Citat:
Ursprungligen postat av evilone
hade man bekymrat sig om barnen hade man givetvis hangt ut barnmisshandlare ocksa kanske aven folk som saljer narkotika till barn och aven de som langar, har ar det enbart att knipa billiga poang.
de vill skydda barnen men vill inte gjora det pa ett heltackande satt, da maste man givetvis accepterad att man blir rejalt ifragasatt,
Men för att inte gå helt OT.. Det här är en vansinnigt argument. De som ligger bakom kampanjen arbetar ideellt utan stora medel bakom. Ska de lösa värdssvälten också när de ändå håller på? Ska vi kritisera alla organisationer som avgränsar sig för att kunna åstakomma något istället för att halvdant försöka lösa alla världens problem samtidigt?
Citera
2009-09-23, 00:22
  #767
Medlem
FrasseFloyds avatar
Nu är jag förbannat trött på att radera ot-inlägg i den här tråden. Jag kommer från och med nu bli hårdare med tillsägelser för brott mot 0.03 och i viss mån 0.04. Detta gäller naturligtvis alla.

/mod
Citera
2009-09-23, 00:24
  #768
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Kolla igenom uthängningarna så ser du våldtäkter. Det är små barn som inte kan försvara sig själv eller ibland inte ens kan berätta vad som hänt. Pedofiler utsätter barn systematiskt för brott vilket gör det bland det vidrigaste man kan utföra.

Straffen för pedofiler är fånigt låga och systemet tar inte sitt ansvar att följa upp dem tillräckligt. Vilken absolut rättfärdigar uthängningarna.

Ja, jag håller med dig om att straffen för sexualbrott är alldeles för låga. Men för 57:e gången: det ger en inte rätten att införa en privatjustis. Då får man istället agera för att ändra systemet.

För övrigt så är återfallsfrekvensen högre för våldsbrottslingar än sexualbrottslingar. När börjar SMR hänga ut våldsbrottslingar? Nej, visst fan, glömde att SMR då tvingas hänga ut sina egna medlemmar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback